NYHET GW tar in beställningar på pod-utgåva av Rogue Trader (1987)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
Något innan den förvånande nyheten om att Turtles-rollspelet ska ges ut igen så nådde det mina öron att Games Workshop tar in beställningar på en print on demand-utgåva av Rogue Trader från 1987.

1697367520798.png

För 480 kronor, upp till 180 arbetsdagars väntan, och en okänd fraktkostnad ska man få ett troget nytryck. De tar in ordrar fram till 6 november i år: https://www.games-workshop.com/en-SE/warhammer-40000-rogue-trader-pod-2023
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Är vi på väg mot peak-nostalgi?

Blir ju lite sugen ... Jag har aldrig spelat det här spelet, men bläddrat i det. Mycket charmigare/roligare/brittiskare än dagens själlösa GW-sörja.
 
Last edited:

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Hoppas de gör samma med de 2 chaosböckerna framöver.
Ja, de har ju gjort det innan (om du tänker på Realm of Chaos: Slaves to Darkness och Realm of Chaos - The Lost and the Damned), så de borde ju göra det igen!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
Jag valde att få boken levererad till min lokala GW-butik, vilket var kostnadsfritt!
Jag har nu besökt sagda butik och hämtat ut mitt exemplar. Skoj att bläddra i!

Ett par väldigt fritt översatta citat:

"Alla maskiner kan ju vara en robot om man bara stoppar in rätt mjukvara"

"Författaren försöker låta bli att samla på sig av ALLT" (i avsnittet om att bygga terräng/byggnader av förpackningar och skräp och sånt!)

"Att måla direkt från färgburken är ett säkert sätt att förstöra din pensel. Mycket bättre att använda en palett."
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jag fick bara ett "Vi kommer skicka din grej med nästa sändning till butiken"-mejl. Kila in och visa ditt ordernummer så har de säkert din bok på plats också. 🙂
Ojojoj har inte fått någon bekräftelse men när jag kollar spårningsinfo så levererades det till butiken redan 25/10!

Läskigt, hoppas de inte skickat tillbaks det!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Uthämtat! Jag är imponerad över hur snabbt de tryckte upp och skickade böckerna (jag beställde två). Även om jag hämtade idag, så beställde jag alltså den 15/10 och de kom till GW-butiken 25/10. Mycket bra med portofritt. Samtidigt är det ju en bra strategi för att få in folk i butikerna!

Själva boken ser väldigt bra ut. Det märks att det är en faksimil om jag tittar mycket noga. Ni vet den där lilla "suddigheten" som ligger över allt, och så är inte texten knivskarp.

MEN ... det är verkligen att titta noga och mycket, mycket nära och veta vad man tittar efter, det ser ju egentligen helt fantastiskt bra ut. Hoppas bindningen är bättre än i originalboken.

Mycket nöjd. Kan tänka mig att köpa på samma sätt igen. Drömmer om en nostalgiutgåva av Mordheim ...
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Ingen nostalgi för mig, men googlade lite och verkligen älskar bilderna och stämningen; beställt!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
Uthämtat! Jag är imponerad över hur snabbt de tryckte upp och skickade böckerna (jag beställde två). Även om jag hämtade idag, så beställde jag alltså den 15/10 och de kom till GW-butiken 25/10. Mycket bra med portofritt. Samtidigt är det ju en bra strategi för att få in folk i butikerna!
Småpratade lite med den som stod i kassan och tydligen kan det vara lite olika när GW gör såna här grejer: ibland har de ex upptryckta och klara på säljdatum, andra gånger kan det behövas mer av de där 180 dagarna för att det faktiskt ska dyka upp något.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Kunde inte låta bli att beställa denna, och det är ju verkligen helt absurt hur mycket olika influenser Priestley lyckats trycka in i en enda bok. Finns en särskild form av charm i det här. Lite som att läsa fantasy heartbreakers. Fast brittiskt.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
olika influenser Priestley lyckats trycka in i en enda bok.
Jag tappade hakan av en referens, som jag fick förklarad av nån youtubevideo: en bild på en Rainbow Warrior som blir skjuten av en Syster med en fransk lilja som emblem. Minns som barn hur otroligt mycket snack det var på tv & radio om när Greenpeaces skepp Rainbow Warrior blev sänkt av Franska staten, men har inte tänkt på det på 30 år. Verkligen en blast from the past och, älskar den subtila satiren!

Ni som beställt direkt hem, och inte till en butik, har ni fått era? Jag börjar bli oregerligt pepp!
1700655389877.jpeg
 
Top