Nekromanti GW på fallrepet?

Nathan

Schattenmeister
Joined
5 Jun 2000
Messages
120
<I>I think this might become moot, unless GW's fortunes change. At the moment, GW's share price continues to fall and reach a new all-time low daily. Whilst I think that there is cause for optimism in the long term, I understand that the rumours of a hostile takeover by Mattel are growing. More worrying, their annual report is dismal reading. They retained their dividend despite collapsing profits - IMV proof of fears of a takeover - but only retained cashflow by taking out £3m of medium-term debt. Bottom line is if WFB6 flops, they are finished.[/i]

Hittat på WFRP-listan.

Kanske inte har med rollspel att göra, men jag tror att det ändå är av allmänt intresse.

N.
 

BOTJER

Veteran
Joined
20 Jun 2000
Messages
40
Hoppas de inte blir uppköpta av mattel då kan nog kvalitén försämras avsevärt, men det vore intressant om de gick i konkurs
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag kan ju inte säga att jag skulle fälla särskilt många tårar om GW gick upp i rök. Jag har fortfarande inte förlåtit dem för White Dwarf.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Vad är det för fel på white dwarf??</I>

Tja, en gång i tiden var det en rollspelstidning till för alla (Rubicon gjordes med gamla WD som förlaga), sen blev den en rollspelstidning för de som lirade GW's spel, sen blev det en figurspelstidning...

--
Åke
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Tja, en gång i tiden var det en rollspelstidning till för alla (Rubicon gjordes med gamla WD som förlaga), sen blev den en rollspelstidning för de som lirade GW's spel, sen blev det en figurspelstidning...

Vad jag fick för mig så var det så att GW fick en ny chef, och han var en "tabletop" galning. Han tyckte inte att GW skulle syssla med annat än deras "tabletop" spel.. Det var därför de slutade med WHFRP... Fattar inte varför egentligen, jag har spelat 2 kampanjer som de gjort till det och de var de bästa "köpta" äventyr jag spelat... Men tja, de kanske inte sålde så bra.

/Honken - Gillar Warhammer spelvärlden, men inte själva rollspelet... Fast det gick ju spela. /images/icons/smile.gif
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Från att varit ett av de allra bästa rollspelstidningarna någonsinn - har tidningen förvandlats till en jävla reklam blaska för deras tabletop spel.

Iofs, mycket av min respekt för GW försvann när de la ner Warhammer Fantasy RPG och satsade bara på tabletop.

Milrik av Remos som saknar den gamla goda tiden då GW gav ut CoC by Gaslight

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
18 månader

Vore väl ganska förödande för Tabeltop-världen om dom gick i konkurs.

Förresten, hörde ett rykte om att GW bara promotar sina spel i 18 månader åt gången (bortsett från WHFB & WH40k), sen lägger dom ner det.. sant?
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Re: 18 månader

>>Vore väl ganska förödande för Tabeltop-världen om dom gick i konkurs.<<

Det är jag inte så säker på... då kanske några andra företag skulle få chansen att komma fram och göra lite mer nyskapande spel. GW harvar ju på med i stort sett samma saker hela tiden, med mindre modifikationer. Fast Blood Bowl är ju riktigt bra. :)

>>Förresten, hörde ett rykte om att GW bara promotar sina spel i 18 månader åt gången (bortsett från WHFB & WH40k), sen lägger dom ner det.. sant?<<

Jag tror att WHFB och 40K är deras "core games", dvs de spel som de alltid gör saker till. De övriga går lite mer stötvis. Jag vet inte om de har någon fastslagen tidsram, men det skulle iofs inte förvåna mig. Det är väl figurerna de tjänar mest kosing på, och när man lanserar ett nytt spel kan man ju också lansera nya figurer.



"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Re: 18 månader

Ryktet talar faktiskt delvis sanning. GW har som policy att om inte spelet säljer tillräckligt bra inom 18 månader läggs det ner.

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,061
Location
Linköping
Re: figurer (OT)

Det är väl figurerna de tjänar mest kosing på

Vad säger du? Skulle det kunna vara figurerna de tjänar mest på? Så dyra är de väl inte? /images/icons/wink.gif /images/icons/laugh.gif

[color:green]Putoris Vulgaris Astrabo, legionär med eklövskrona
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 
Top