Finns några spelare här med längre erfarenhet (eller någon erfarenhet alls...) av GURPS i allmänhet och GURPS i fantasymiljö i synnerhet? Jag spelleder en kampanj i egen fantasyvärld och stöter då och då på svårigheter, såsom att förutse magikers möjligheter att ställa till eller rent av kringgå intrigen genom att vara tillräckligt väl bevandrad i systemet och den extensiva besvärjelselistan (dessutom är min spelare ett matematiskt geni som vet hur man maximerar sin rollperson genom Advantages/Disadvantages-systemet). Vore kul att ta del av andra GURPS-spelares och spelledares erfarenheter (och eventuellt också hitta nya spelare...)
) utan att de riskerar att få delar av kamanjen att haverera. Ett exempel var när det stundande äventyre innefattade en hel del fingertopskänsla och infiltration, så det skulle vara ganska tråkigt att tillåta antingen genomärliga eller kompulsivt blodtörstiga karaktärer... ok... det är klart att man inte ska ta det här så lång att man inte tillåter nackdelar som man vet kommer orsaka stora problem, men i bland så kan man med lite planering dra slutsatsen att de kommer att förstöra en hel del av den planeringen man har lagt ner i ett väldetaljerat äventyr... förutom att garanterat få karaktären dödad...