Nekromanti GURPS fråga

PlusS

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
25
Location
Märsta, Stockholm, Sverige, Europa, Tellus
Verkar inte vara jättemånga här som kör med GURPS, men tycker själv det är ganska fritt system. Vi kör en lite moddad men ganska standard GURPS 3.

Jag har själv en karaktär i en nutidssetting som är lite av en terrorist.

Vad jag inte hittat någonstans dock är regler för byggandet och användandet samt värdena för pipe-bombs.

Tacksam för hjälp...
mvh +
 

mcwolfe

Veteran
Joined
11 Dec 2001
Messages
172
Location
Vänersborg
PlusS said:
Verkar inte vara jättemånga här som kör med GURPS, men tycker själv det är ganska fritt system. Vi kör en lite moddad men ganska standard GURPS 3.

Jag har själv en karaktär i en nutidssetting som är lite av en terrorist.

Vad jag inte hittat någonstans dock är regler för byggandet och användandet samt värdena för pipe-bombs.

Tacksam för hjälp...
mvh +
Nu har jag inte boken här, men jag kan spontant tänka mig att antingen Gurps High-Tech eller Gurps Special Ops kan ha regler/ riktlinjer för sådant

/McWolfe
 

PlusS

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
25
Location
Märsta, Stockholm, Sverige, Europa, Tellus
Intressant!

Fragg's är dock inte tillräckligt bra jämförelse, vare sig i sprängkraft i sig eller då speciellt om man vill spela själva sammansättningen...
hur påverkar storleken och material på själva röret osv. Av vilka 'vanliga' medel kan man bygga dem av och hur fort kan man slänga ihop en effektiv sådan... allt sånt hade varit läckert att få in i spelet.

+
 

mcwolfe

Veteran
Joined
11 Dec 2001
Messages
172
Location
Vänersborg
PlusS said:
Intressant!

Fragg's är dock inte tillräckligt bra jämförelse, vare sig i sprängkraft i sig eller då speciellt om man vill spela själva sammansättningen...
hur påverkar storleken och material på själva röret osv. Av vilka 'vanliga' medel kan man bygga dem av och hur fort kan man slänga ihop en effektiv sådan... allt sånt hade varit läckert att få in i spelet.

+
Borde det inte gå att hitta sånt i andra källor? Och sen gör du en approximation baserat på de riktlinjer som finns i kombination med de sprängprylar som redan finns i spelet?

/McWolfe
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag kommer faktiskt inte ihåg hur det fungerade i GURPS3, men i GURPS4 har du regler för explosioner, REF.
Och i GURPS4 High Tech finns beskrivet hur splittergranater fungerar.
 
Top