Nekromanti Guitar Hero: Metallica

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Spelade det en stund igår. Det är gjort av awesomecaek. Notechartsen är i regel väldigt bra, en del är riktigt enformiga på Hard/Medium men förhoppningsvis roligare på Expert. Karriärläget låter en samla stjärnor för att avancera, inte klara en viss mängd låtar, vilket gör att man snabbt låser upp nytt content (och man kan skippa mycket av icke-Metallicacontentet om man är på det humöret). Jag spelade kanske 20 låtar och av dem var minst 15 riktigt starka och endast 2 svaga/tråkiga. Låtarna "känns" Metallica, och Master of Puppets är precis som jag tänkt mig att det skulle vara att spela Master of Puppets på Guitar Hero.

Svårighetsgraden på chartsen på respektive svårighetsgrad är uppjackad en aning i förhållande till tidigare spel, men rockmätaren är mycket mer förlåtande så jag tog mig igenom ett par låtar där jag tokfailade på flera segment och antagligen hade buats ut i tidigare spel.

Fïvë hëävÿ mëtäl ümläüts öüt öf fïvë! ¨¨¨¨¨
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Har bara spelat demot och det var awesome!

Blir nog till att köpa när det släpps i Sverige, under tiden har jag World Tour som jag införskaffade häromdagen.

//Boboliwsy - ska nog köra GH:Metallica demot en stund sen
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Jag hatar dig, det vet du va? Dimfrost har omoddad PS2 -> Dimfrost får inte spela GH:M förrän 22 maj -> Dimfrost blir lesen hest. ;_;
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Okej, nu har jag spelat en timme. Till att börja med är programmeringen helt fuckad på PS2. Att spara tar ännu längre tid än i GH3, det är en fucking laddningsskärm när man byter sorteringsordning på quickplaylistan, och grafiken ser ut som skit. Men det kvittar förstås. Jag har ingen erfarenhet av GHWT-motorn men den känns väldigt förlåtande. HOPO:s är förstås lite svårare än i GH3 men lättare än alla andra spel och nya noter mitt i sustains är småkul. Jag vet inte hur timingfönstret är men det måste passa mig för jag klarar en massa saker jag tror att jag missar.

Än så länge känns chartsen väldigt enkla också. Jag behövde inte starpower för att ta mig igenom något solo i Master of Puppets eller Creeping Death, till exempel, och One känns ju som att spela på Hard i GH3. Eh, förutom att jag inte lyckas få igång starpower när jag behöver den efter darkness riff, då, och därmed åkte ut två gånger. Det får jag se till att försöka fixa senare, eventuellt genom att trycka på select i stället. Men men.

Jag önskar jag hade haft en annan konsoll, men jag är knappast besviken.

Förresten, jag tror helt enkelt rockmätaren är längre. Det känns som om det tar längre tid att nå fullt grönt från början också, och det kan ju vara en förklaring. Jag trodde att det var för att man tjänade mindre på varje träffad not, men det är ju troligt att det tar längre tid att nå noll också.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag tycker att nya One-charten är klart annorlunda från den i GH3. GH:WT kan jag inte säga är mer förlåtande, jag hade strul att ta mig igenom vissa låtar på hard precis som på GH3 medans Metallica känns väldigt tillrättalagt hittils. Senaste dagarna har ägnats åt att spela trummorna så jag har inte gjort allt på gitarr än, men är rätt mycket ledig framöver så det blir nog en del nötande.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Onecharten är annorlunda, ja, och enormt mycket enklare. Jag tror nog att jag skulle kunna klara solot utan starpower nu, och låten i allmänhet (och darkness riff i synnerhet) känns som Hard på GH3. Det finns ju en del riktigt svåra låtar dock, jag klarade inte många sekunder i Battery efter introt eller i Dyer's Eve.
 
Top