Nekromanti [Gudasaga] Speltestare sökes!

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,727
Location
Eskilstuna


Osäker på vad du ska göra i helgen? Dra ihop kamraterna, skapa era egna asagudar och ge er ut på eskapader i de nio världarna!

Jag och Guran89 pysslar med ett mikrorollspel
Gudasagasom kretsar kring fornnordiska myter. Nu behöver vi hjälp med att utvärdera och utveckla spelet.

Som tack för minst två speltest och rapporter kommer du att få det färdiga spelet som PDF, plus världshäftet Asgård och Midgård. Och om ni väljer att Kickstarta spelet får ni rabatt på era pledges.

Om du och din spelgrupp är intresserad av att speltesta Gudasaga – hojta till!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,727
Location
Eskilstuna
Halvtand;n297758 said:
Nästan fruktansvärt intresserad. Fråga: Hur många spelare är det tänkt att man ska ha?
Haha, vad kul! Jag skickar ett PM.

Vi har främst testat med 2–3 spelare och en spelledare, men ser spontant inga större hinder för att vara en eller två spelare till. Det kommer speltest att få utvisa, helt enkelt!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,121
Jag vill testa! Om det är ok med en något o-ortodox spelgrupp.... Mest jag själv och min sexåring, med sporadiska, motvilliga, inhopp av min fru.

Har läst mycket i "nordiska gudar" av Egerkrans för dottern, tror att hon skulle gilla att fantisera lite på det temat.
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Tant Ragnar;n297811 said:
Jag vill testa! Om det är ok med en något o-ortodox spelgrupp.... Mest jag själv och min sexåring, med sporadiska, motvilliga, inhopp av min fru.

Har läst mycket i "nordiska gudar" av Egerkrans för dottern, tror att hon skulle gilla att fantisera lite på det temat.
Det kan vi ordna! Jag skickar ett PM med detaljerna.

Gudasaga är tänkt att fungera både för unga spelare och ovana spelare (motvilliga är inte en explicit målgrupp, men vi blir såklart glada om de också gillar spelet!).
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,727
Location
Eskilstuna
Vi har nu fått in intresse från 20 olika grupper. För tillfället pausar vi därför intaget av nya speltestare. Det kommer dock säkerligen fler tillfällen framöver!
 
Top