Nekromanti Grymt bra erbjudande!

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Hm...det är nästan så jag får lust att köpa boxen än fast jag har båda regelböckerna (Spelarens Bok & Spelledarens Guide).
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Gäller även..

...SF-bokhandeln btw... 198 pix... I Göteborg åtminstone... inte på nätet som det verkar, dock...

Och jag som trodde att jag gjort ett kap när jag köpte den på Golem... Visst, det var ett kap i förhållande till vad det skulle gått på om jag köpt allt separat, men ändå...
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Det är grymt, köpa på golem e bra, men jag köpte bägge bökerna inan boxen! en bok var dyrare än hela JÄ*LA boxen, sur som ett bi just nu.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Alltså, det här är ju löjligt billigt! Nästan så att man måste köpa bara för att det känns som att man tjänar pengar på det.

Varför säljs det så billigt? Var inne på SF-bokhandeln idag och de annonserar ut boxen för samma pris?

Neogames håller väl inte på att konka?

- Vulf
 

Sir Basil

Veteran
Joined
1 Oct 2004
Messages
17
Synd att den inte inföll när vi började planera en Eonkampanj och köpte böckerna...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Öh, wow. Alltså, jag lirar inte Eon i vanliga fall längre och köper inget, men det där priset är ju så sjukt lågt att man nästan borde köpa bara för sakens skull, ha i bokhyllan. Jag är impad av priset i alla fall.


Storuggla, minns misslor som flytt
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Billigare än så här kommer man nog aldrig hitta ett svenskt rollspel som fortfarande är i tryck. Även om jag inte har spelat Eon på 6-7 år (och då spelade jag det bara vid två-tre tillfällen) och förmodligen aldrig kommer att spelleda det, kunde jag inte motstå ett så bra erbjudande, när jag av en slump såg det på Tradition igår.

Det är bara att jämföra med vad gamla Drakar och Demoner (svarta boxen) kostade på sin tid. Jag har för mig att jag betalade 149 kr för det under mitten av 80-talet och då bör man betänka att inflationen under slutet av 80-talet och de första åren på 90-talet knappast var försumbar samt att Eonböckerna sammanlagt nog är minst sju-åtta gånger så tjocka (och dessutom större)... Man kan också jämföra med Castles & Crusades Boxed Set som jag köpte för ca 300 kr för ett par månader sedan, som nog innehåller mindre än en tiondel av Eonboxens text, vilket ytterligare understryker att det verkligen är ett fyndpris.

Så, oavsett vilka fördomar man har om Eon (jag har själv en del), är boxen definitivt värd att köpa.

Jag noterade också att Mutant: Undergångens Arvtagares första upplaga fanns att köpa på Tradition för 137 kr, vilket jag också tycker är ett fyndpris.
 
Top