Nekromanti Grupp

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Min gammla grupp är mer eller mindre död och begraven.

jag som tydligen är en odöd rest som fortfarande vill spela söker en ny grupp, jag bor i stockholm förorten huddinge, finns det någon i området (stockholm) som spelar helst D&D(gärna fjärde utgåvan/"4th edition") eller mutant så skulle jag gärna vara med.

jag har inte mycket erfarenhet, gruppen splittrades ganska tidigt men jag gillade att rollspela och har flera böcker (kan reglerna mer eller mindre utantill) till både D&D(3.5 och 4), DoD(trudvang och expert) och mutant:UV.

Extra info:
oftast halvalv
spelar helst magiker eller tjuv
mina karaktärer är aldrig halvdanna
är inte ett större fan av "kick in door"* principen, mellanting är bäst
spelar INTE rollspelet western

* betyder att man bara möter monster hela tiden, historierna har sälla mycket djup och de flästa SL-karaktärerna är platta, antingen helt goda eller genomonda

ifall ni är intresserade av att låte mig spela i er grupp, svara gärna på tråden, annars kan ni också skicka ett e-mail till mig (men bara svara på tråden går bra) Banarok@hotmail.com
 

Cavendish

Veteran
Joined
10 Jun 2008
Messages
10
Location
Stockholm
Vet inte om du lyckats hitta någon grupp, men jag sitter i samma båt. Spelat DnD sedan 1985 eller så, men de fasta grupperna jag spelat med har splittrats och spelar nu mera online om ens alls.

Kanske man skulle kunna se om vi skulle kunna sammla ihop en grupp här? Skulle vilja testa 4e iaf :)

Själv är jag 34, spelat DnD ganska länge som sagt, bor på Kungsholmen (skulle kunna lira här i vardagsrummet, inte mycket att hurra för, men har bord och stolar :gremwink: ).

Kommer få mina böcker denna vecka så har inte riktigt pejl på systemet, men kanske någon modig själ känner för att GMa.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Låter toppen några/någon till så har vi en liten grupp i alla fall, själv är jag "endast" 17 år men det är roligt att spela med folk i andra årsgrupper, då tänker inte alla likadant och man får roligare i långa loppet.

jag skulle kunna GM:a men jag tvivlar att jag är bra på det, jag skummar igenom regelböckera mer eller mindre hela tiden dock så dem har jag koll på.
jag spelade dessutom på gameday i SF bokhandeln det var kul och fighterna kan göra mer en bara en sorts attack som med de gammla systemet, men magikerna behöver nog bli lite bättre, en nivå ett magiker är i stort sätt värdelös (men blir bättre fort som jag förstår det)

vi kanske ses ifall vi någon men helst några till
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag kan kanske tänka mig att bli en del av en ny D&D4-grupp framöver, men jag har precis plockat upp min PHB och har inte de andra böckerna ännu. Jag är hur som helst 25 och bor just nu i Johanneshov. Jag är mest inne på dungeon crawls nu för tiden, med några bitar story, några bitar karaktärsgestaltning och noll inlevelse :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag letar också en D&D4-grupp i Stockholm!
Är urgammal och spelar vad fan som helst... kan även tänka mig att vara DM framöver. ;-)
 

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
jag skulle också gärna testa mig på DnD4 eller liknande i stockholm. bor just nu i upplands väsby men kommer att flytta till skarpnäck nästa månad.

jag kan inte påstå att jag är någon jätteerfaren rollspelare. spelade lite sagan om ringen, viking och mutant när det begav sig för typ 12 år sedan. jag tagit upp intresset igen och spelat lite med min bror och hans spelgrupp och fått blodad tand, så jag är gärna med om någon behöver en spelare.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Okej nu verkar vi vara en lagom stor grupp, nu borde vi sammla ihop oss någonstanns så vi kan spela.

men då kommer Vinnst frågorna
Var? och När?

det vore oresonligt att jag satte tid eftersom jag har sommarlov och kan ta nästan vilken tid som helst (specillt efter 3).

helst spelar jag fredag-söndag när som helst (tidmässigt)men alla dagar går bra
 

Cavendish

Veteran
Joined
10 Jun 2008
Messages
10
Location
Stockholm
Om Arfert vill DMa så tycker jag han får avgöra när och var :)

Som sagt kan jag erbjuda ett bord och stolar här på Kungsholmen,
(Thorildsplan) men om någon har ett bättre erbjudande inom
tunnelbanenätet så är jag flexibel.

Jag kan spela vilken dag som helst egentligen, så länge det är
efter 17:30 (vardagar), men skulle föredra söndagar (är särbo,
tjejen är aldrig i Stockholm på söndagar).
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag har en jättebra lokal man kan spela på kvällstid på Horsgatan vid Zinkensdamm... på vardagar (mitt jobb). Sen kan jag även erbjuda att sitta på Jakobsbergs Gård (ett 1700-talshus) i Bredäng på söndagar, eftermiddagar... då kan man käka våfflor där också.
 

Cavendish

Veteran
Joined
10 Jun 2008
Messages
10
Location
Stockholm
*harkel* Min flickvän konstaterade att jag är en idiot. "Men jag vill också testa att spela! Varför söndagar?!".

Så.... månd-fredag kan hon vara med 2 ggn per månad. Hon är här 2 veckor i stäck per månad...

(Jag kan spela varje vecka naturligtvis).
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
tror att varannan vecka är ett lagom tempo, iofs, för oss som har flickvänner, familj och sånt, även om jag inte har nåt emot att lira oftare...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag föredrar vardagar, faktiskt, efter 17:00 i mitt fall. Jag har spelat med Arfert i lokalen han nämnde tidigare, och jag kan garantera att den är riktigt bra. Mjuka soffor och stort bord för figgar, battlemaps och varsin PHB :gremsmile:

Själv har jag för tillfället varken battlemap eller tiles, men däremot ett ganska schysst gäng D&D-miniatures.
 

mse2390

Veteran
Joined
4 Feb 2007
Messages
24
Hej


Jag heter Marcus och försöker hitta en rollspelsgrupp att vara med i åldrarna 23 år och uppåt skulle vilja spela några stycken rollspel som drakar och demoner,dengeons and dragons,mutant,neotek,stjärnornas krig med mera du kan ju höra av dig
mse@comhem.se

Marcus
 
Top