Nekromanti Grundskada, slag Ob1T6. Snabbt, -Ob1T6... öh...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Min grundskada med min magiker är, för ett normalt slag, Ob1T6. Kross, givetvis.

En rånare hoppar på mig i en gränd... etc., jag blir tvingad att slå honom, snabbt! Ob3T6, eftersom att jag nyss undvek hans anfall. Jag har bara 10 i slagsmål, logiskt nog, eftersom att jag är magiker. Anfalelt lyckas och rånaren tar ObK1T6 - Ob1T6 = ObK0T6 i skada! Wow! Jag slår säkert huvudet av honom så att det flyger iväg i horisonten!

Tja... hur gör man i en sådan här situation? Gör man verkligen bara ObK0T6 i skada?

Och om man gör Ob2T6-4 i skada i ett anfall, ska man göra om -4 till -Ob1T6, så att det blir Ob1T6 kvar?

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click


KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Nu för tiden kallas det..

Kan man fixa till den så att det blir en minimagi ???
Det vore en gansak cool idé, tycker jag......

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
ob0t6 => ob1t6-4

Anfalelt lyckas och rånaren tar ObK1T6 - Ob1T6 = ObK0T6 i skada! Wow! Jag slår säkert huvudet av honom så att det flyger iväg i horisonten!

Du kan ju använda obT6=4 regeln baklänges en gång och tolka ob0T6 som ob1T6-4*. Då har du i.a.f chansen att slå huvudet av honom :)

(*ignorera gärna negativa resultat ;)
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Tack :-)! [NT]

No Text

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click


KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Finns i magikerns handbok.

I magikerns handbok, gamla DoD kan du hitta örfils-minimagi.


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Kjölle

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
23
Location
Linköping
Re: Ont på hakan

I kapitlet om rustningar står det att även om en rustning tar upp allt stryket, bör ändå en poäng smärta adderas i smärtsektionen, den regeln kan du nog använda dig av, det är väldigt svårt att ge ett knytnävsslag som inte gör ont.

/Kjölle, ett namn jag är stolt över
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Som sagt någonstans, bara man träffar så får offret en poäng smärta. I och för sig en frivillig regel, men den är bra. Och man slår ingen "snabbt" om man har så låg grundskada, mer som kraftfullt. Hur ska man annars mobba någon? Och Ob2T6-4 ÄR Ob2T6-4 om din SL säger det, men han kan lika gärna säga att det är Ob1T6, varken mer eller mindre. Han kan även säga som du, men det låter osannolikt på min ära.
/Virocon, som undviker slagsmål och
elektrifierar de som tjafsar...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Finns i magikerns handbok.

Va´bra !!!


[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
...fast...

fast köp inte handboken bara för örfilen.. /images/icons/wink.gif Det är en örfil. Minimagi. 1 sp i skada, fast man kan inte örfila ihjäl någon/images/icons/wink.gif, bara första filen räknas.


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: ...fast...

Nej, då får man väll hålla på ett BRA tag om man ska göra det.
Men just det att man kan göra det är ju bra. Om man vill avleda uppmärksamheten, göra så att den ena tappar initiativet och sådana praktiksa saker.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Örfilar dödar!

Detta var i.o.f.s. i In Nomine där man använder gammaldags KP (snabbt & smidigt). En kvinna (slp) gav en av karaktärerna en saftig örfil (en kp skada) för att han hade varit ohövlig... alla skrattade åt detta, ovetande om att hon just gett honom en virituell dödsstöt...
...För senare under den dagen träffade vi på litet elakingar. Det ville sig inte bättre än att den örfilade karaktären fick en anselig mängd skada. Så mycket faktiskt att han precis uppnådde tröskelvärdet för att dö. Utan örfilen hade han överlevt!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Örfilar dödar!

HeHe !!
Vilken paradox, bli såpas skadad och sedan bli dödad pga en örfil.
Då är det ju nästan läge för att springa omkring i ren frustration...

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Hård asfalt dödar också

Mjo, örfilen kom dock innan den stora skadan :)

Värre var det för min karaktär som i samma spel dog av ett enmeters fall ned på asfalt efter att ha överlevt ett flertal allvarliga skottskador.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Hård asfalt dödar också

Ok, ganska taskit det åxå. Det är ju sådana dödsfall som är de mest frustrerande. Det är ju en sak om man får en helsikes massa kulor i sig..... Men 1-metersfall..... Inte skoj.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Det passade karaktären :)

Han var en riktigt misslyckad och enfaldig FBI-agent. Eftersom han drevs av en dröm att bli en hjälte som FBI-agenter på film brukar vara och var (i det närmaste komiskt) övertygad om sin överlägsna kompenens (han var ju FBI-agent!) var det inte helt fel att hans död skulle vara en meningslös och föga minnesvärd händelse :)
 
Top