Krigeus
Veteran
Så att det var lite snack om grundegenskaper, och jag tänkte att man kunde ta och skriva något om det, i mitt spel så finns det totalt 18 olika grundegenskaper som är underliggande egenskaper som har 6 olika samlingsvärden, det är alltså 3 egenskaper per egenskap, man får "bestämma" 15 av dessa grundegenskaper direkt, medan de andra 3 bestäms indirekt, t.ex. storlek osv.
Säg vad ni tycker
Thomas Krige - Hederskapten i Dödsgardet, E-corps främsta försvarare
Säg vad ni tycker
Thomas Krige - Hederskapten i Dödsgardet, E-corps främsta försvarare
Jag har fyra grundegenskaper som man bestämmer värdet på och sedan kan man variera ett mer eller mindre oändligt antal underegenskaper (fantasi och sunt förnuft sätter gränsen för antalet) men på varje given karaktär kan man inte ha mer än ett maxantal och man kan även välja att inte variera dem alls. Då får man stor valfirhet men kan samtidigt hålla ned komplexiteten på den givna karaktären. Man får dessutom en viss följsamhet mellan olika underegenskaper under samma grundegenskap så att dessa bara aviker väldigt mycket men inte alldeles abnormt mycket.