Nekromanti Grisar och krigare

skildran

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
71
Location
Stockholm
Det bästa med forumen är att de som kommer med få men intelligenta svar som är uttömmande fortfar att vara grisodlare hela livet medan de som blajar på och drar upp nedladdningstiden för forumen blir krigare. Det finns förstås undantag, Ymir och Krille är hedervärda killar men på det hela taget är ju faktiskt griskillar och tjejer betydligt mer hedervärda än riddare. Å andra sidan, vem säger att det inte alltid har varit så?



Skildran
-----------
<A HREF="http://www.offplanet.net/skildran" target="_new">http://www.offplanet.net/skildran</A>
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Hehehe, vet inte om jag håller med dig direkt. Forumen är ju också till för att diskutera åsikter och sådana diskussioner kan lätt bli lite långdragna. Det smått ironiska med det här är att du nästan har placerat dig själv i den genre av användare du "kritiserade"/images/icons/smile.gif
Jag, i min tur, har definitivt och utan möjlighet till ånger placerat mig i den genren i och med det här svaret som onekligen är en klockren åsikt och inte särskilt klargörande på något sätt/images/icons/wink.gif


/Carolus, som studieflyktar desperat...

Melius frangi quam flecti
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Nightowl hade en fundering en gång ifall man inte kunde räkna <I>mängden</I> text som folk skriver istf bara antalet inlägg (med hans utläggningar producerar han mer text på fem inlägg än de flesta andra gör på 50) - fast då skulle väl folk bara börja lägga in jätteunderskrifter...

--
Åke
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Detta system skulle snabbt leda till att forumet blev extremt passivt, att folk helt enkelt inte orkar läsa all text och engagera sig i diskussionerna, forumet skulle helt enkelt dö ut.

/Seinet - Kommer på <a href="http://rollspel.nu/redaktion/forumtraff.shtml">forumträffen</a> fredagen den 6:e oktober (dagen innan jag har fysiktenta /images/icons/smile.gif).

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Detta system skulle snabbt leda till att forumet blev extremt passivt, att folk helt enkelt inte orkar läsa all text och engagera sig i diskussionerna, forumet skulle helt enkelt dö ut.</I>

Det finns en brist i det där resonemanget. Du förutsätter att alla har lika mycket att säga, så att ett kort inlägg (typ, "Coolt! Tycker jag med" eller NT-inläggen) innehåller lika mycket substans som ett långt (typ, Krilles genomgång av kvantmekanik och relativitetsteorins brister på Rollspelsmakande, eller Nightowls essä om fauniska maskspel i Gondica-forumet).

Det nuvarande systemet uppmuntrar folk att skriva så <I>många</I> inlägg som möjligt, vilket dels gör att själva klickandet och väntandet på att servern ska svara ofta tar längre tid än att läsa själva inläggen, dels i att det mesta man får läsa är rätt blajjigt. Jag tvivlar lite på att folk som inte har nåt att säga skulle idas sitta i timtal och ordbajsa bara för att slippa vara 'Grisodlare' med ett textmängds-system.

--
Åke
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Det nuvarande systemet uppmuntrar folk att skriva så många inlägg som möjligt...

Nåja, det är väl ganska barnsligt att "jaga" titlar. De flesta slutar ganska snabbt.

(eller så kan man se detta inte särskilt långa inlägg som "jakt". Men jag kan ju inte byta titel...Oh well...)

/Azagthoth
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag håller med. Men det är kul att kunna skryta, hehe... Dessutom kan man ju anpassa signaturerna, se nedan... Och forumträff! Hipp hurra så kul!

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Skryta? Med vad? "Jag har minsann dyrare telefonräkning än vad du har"? Titlarna är en kul grej, ingenting man direkt skryter om.

/Azagthoth
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Öh.... Va?

Öhm. Så seriös var jag inte. (Och sedan verkade ju inte du så värst seriös nu heller /images/icons/wink.gif)

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
men är det inte besynnerligt

... hur många nonsensinlägg det kommer från folk som just blivit medlemmar?
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: men är det inte besynnerligt

...att dessa slutar med detta ganska fort. Men visst, det brukar komma ett och annat inlägg från "de nya" som är sk onödiga inlägg. Men man kan ju se det som att de praktiskt provar hur forumen fungerar också.

/Azagthoth
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Typ...

Typ: Alla dvärgar ska dö. (men kartan var faktiskt väldigt kul, hihi. Credit till misslan.)

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.
 
Top