Nekromanti Greve av Seredan

Den dära...

Veteran
Joined
7 Jun 2004
Messages
100
Location
Sevilla, España
Jag tänkte till vår kommande kampanj spela ingen mindre än Margon Ulthari, greve och tillika drottning Firina av Consabers far. Anledningen är dels att vi för tillfället spelar ett slags högadelspel i Calnia samtidigt som vi förbereder oss för det sjätte thalaskiska kriget.

Jag har behov av så mycket fluff och information som möjligt om greven hans dotter och framförallt det sabriska hovet. Har han någon annan familj, finns det några kända vasaller. Det behölver inte vara officiell fakta. Hur ska man spela en greve? Kan man få inspiration någonstans (har läst Riddaren)?

Tack på förhand
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag har en 5-årig kampanj där huvudpersonen var son till greven av Nantien. Vi har drivor med information, även om kampanjen legat på is ett tag. Jag delar gärna med mig - vi har kartor, adelslängder, ordlista, artiklar och annat ditt och datt, men det är inte så värst väldisponerat eller välskrivet. PM:a mig om du vill ha filerna! (Alla som vill ha det kan PM:a, förstås). Som sagt, mycket information, men kanske svårbegripligt.

/RipperDoc
 
Top