Ok, jag är ingen expert på djur och monster men...
Har ni funderat på skilnaden mellan ett dreserat djurs anfall och ett vilt?
Ang polishundar så är de tränade till... 2 saker. Få ner "bytet" och hålla det på marken UTAN att det är med syfte att dräpa.
Jag tvivlar starkt på att ett vilt djur kommer att låta en inkräktare eller fiende få något som helst övertag. Fullt ut max skada. Dåligt grepp, greppa om.
Vad jag förståt av de jaktsener jag sätt fr div djur så går det ut på lite olika saker. Men jag kan dela upp det i två grupper.
Flock djur och ensamma.
Flock djuren tynger ner bytet och sedan sätter en i flocken in ett anfall mot lufttillförseln och på så sätt kvävs bytet. Alternativt att det förblöder.
Den ensamma jägaren går in för att fälla bytet kvikt och sedan avsluta det lika kvikt. In mot halsen / huvud. Är inte stirden över snabbt och övriga byten flyr så är jägaren illa ute och riskerar att bli skadad. Sådant är vådligt för ensamma jägare, det är därför man kan driva bort rovdjur fr sitt slagna byte och det är därför som rovdjur oftast nöjer sig med ett byte.
När ett flock djur anfaller och inte får ett bra grepp så bibehåller djuret greppet och börjar kasta med huvudet, för att slita loss så stort stycke kött som möjligt. Det gör att bytet börjar blöda ymnigt och även om det undkommer så kan det förblöda, lagom till Lunch.
Med det sagt: Det är inte smällen som gör att tänderna penetrerar köttet som jag skulle definera som skada, skadan är; Hur mycket kött slitsloss.
Därför anser jag att om man är dum nog att försöka slita sig loss fr ett greppande bett så åker man på Full bett skada.
Betänk att rovdjurständer är specielt gjorda för att hålla fast byte och penetrera huden till blodkärlen.
Däremot skulle jag säga att ett djur som bara Greppar gör ½ skada, då det inte slänger med huvudet för att slita loss ett kött stycke.