Nekromanti greppa med mun/klor

CalleL

Veteran
en fråga om ett monser greppar med sin mun borde man då inte få skada när man fösöker slita sig loss?
kanske bett skadan utan grundskada eller sin egen grundskada + bettet /2.
några förslag?

dream

Hero
Bett utan grundskada låter bra...

Djuret/monstret torde också själv kunna tillfoga denna skada genom att ruska och slita lite i offret utan att släppa greppet.

CalleL

Veteran
ja det är nog ganska logiskt efter som d e flesta djuren inte bara gör ett bett utan försöker att få dem att stanna, detta gäller specielt tränade strids djur se bara på polis hundar....

CalleL

Veteran
ja det förstår ja men jag menar greppa skit om tänderna sitter i köttet bara det gör ont när de försöker slitasig loss

Svart_ohyra

Veteran
Ja precis, ge personen som blir biten/sliten i tu den skada per runda.
Alltså den skadan man får för ett misslyckat STY slag för att slita loss vapnet(tänder,klor) eftersom "monstret" aktivit håller kvar tänderna i köttet medans han slänger o vrider lite på huvudet.
Om du inte tycker att det räcker med skada så tycker jag du kan lägga på monstrets Klor/bett skada utan grundskada.

-Så funkar det för ELvis o hans spelgrupp i alla fall

nordan

Swordsman
Om man håller fast en motståndare med en hand kan man slå motståndaren med en andra hand. att hålla fast med en hand är dock svårare. Varför inte säga att om man biter sig fast och fokuserar på att bita (hålla fast), så motsvarar det en fasthållning med båda händerna, men om man skakar/rycker motsvarar det att hålla fast med en hand och samtidigt attackera (skada som ett helt vanligt bett, dvs grundskada + mod beroende på köttätare etc)?

wallahad

Swordsman
Ok, jag är ingen expert på djur och monster men...

Har ni funderat på skilnaden mellan ett dreserat djurs anfall och ett vilt?

Ang polishundar så är de tränade till... 2 saker. Få ner "bytet" och hålla det på marken UTAN att det är med syfte att dräpa.

Jag tvivlar starkt på att ett vilt djur kommer att låta en inkräktare eller fiende få något som helst övertag. Fullt ut max skada. Dåligt grepp, greppa om.

Vad jag förståt av de jaktsener jag sätt fr div djur så går det ut på lite olika saker. Men jag kan dela upp det i två grupper.
Flock djur och ensamma.

Flock djuren tynger ner bytet och sedan sätter en i flocken in ett anfall mot lufttillförseln och på så sätt kvävs bytet. Alternativt att det förblöder.

Den ensamma jägaren går in för att fälla bytet kvikt och sedan avsluta det lika kvikt. In mot halsen / huvud. Är inte stirden över snabbt och övriga byten flyr så är jägaren illa ute och riskerar att bli skadad. Sådant är vådligt för ensamma jägare, det är därför man kan driva bort rovdjur fr sitt slagna byte och det är därför som rovdjur oftast nöjer sig med ett byte.

När ett flock djur anfaller och inte får ett bra grepp så bibehåller djuret greppet och börjar kasta med huvudet, för att slita loss så stort stycke kött som möjligt. Det gör att bytet börjar blöda ymnigt och även om det undkommer så kan det förblöda, lagom till Lunch.

Med det sagt: Det är inte smällen som gör att tänderna penetrerar köttet som jag skulle definera som skada, skadan är; Hur mycket kött slitsloss.

Därför anser jag att om man är dum nog att försöka slita sig loss fr ett greppande bett så åker man på Full bett skada.
Betänk att rovdjurständer är specielt gjorda för att hålla fast byte och penetrera huden till blodkärlen.
Däremot skulle jag säga att ett djur som bara Greppar gör ½ skada, då det inte slänger med huvudet för att slita loss ett kött stycke.