Nekromanti Gregor Vugas Sagas of the Icelanders är på gång!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
Gregor har öppnat en kickstarter IndieGoGo för sitt spel Sagas of the Icelanders, ett spel i vilket man spelar folk på Island under 900-talet. Det är ett hårt modifierat Apocalypse World, som Monsterhearts med anpassade regler, inte bara nya namn på saker.

Själv håller jag på att läsa genom de isländska sagorna, och det verkar vara en cool setting.

Jag ser fram emot det här spelet!

www.indiegogo.com/soti-rpg
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
Personligen behöver jag en rejäl klick fantasy i mina historiska rollspel, men en initierad diskussion angående "turbulent relationships and strict cultural norms" låter applicerbart på min "North AGE" (Dragon Age + Skyrim + Norse/Viking + Dark Egypt = mischmasch) kampanj... :gremsmile:

(Inte nog för att köpa hela spelet, men jag ska försöka komma ihåg kolla upp slutresultatet vad det lider)
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Inte bara på gång. Jag blivit inbjudigt att skriva ett kapitel i den för ett av stretch goalsen. Så ge den en massa pengar nu!

"STRETCH GOALS (20th of October)

Now that the game has funded I'm happy to present some stretch goals.

At $2,500 I will be able to order art of places and things to give you a better sense of the time and space of the game. - DONE!

At $2,800 I will write another character role for the game: the Thrall. Many playtesters were interested in playing a viking slave, so I'll make it possible for you to play one. - DONE!

At $3,000 all the backers at Raven and higher will recieve a pdf of the Fiasco playset called Blood Saga by Pedro Ziviani (of BRP: Mythic Iceland). - DONE!

Still to go:

At $4,000
Higher quality paper + a supplemental chapter for playing court cases in the saga period. This chapter will be written by Jason Morningstar (Grey Ranks, Fiasco, Durance...) and based on the historical Grágás legal text.

At $4,500
An appendix with "viking" recipes for the gaming table (by me) + an essay about gender roles and relations during the viking era (by Elin Dalstål, writter on Gaming As Women).


At $5,000
A digital handdrawn map of Iceland + a bonus playbook for playing Grendel-like characters (by Sage LaTorra, co-author of Dungeon World).

At $5,500
Physical map for Futhark or add-on for Yggdrasil + two more essays in the appendix (details forthcoming)."
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
w176 said:
Inte bara på gång. Jag blivit inbjudigt att skriva ett kapitel i den för ett av stretch goalsen. Så ge den en massa pengar nu!
GerrYYYMT!!

Also: redan gjort! (Såklart!) :gremlaugh:
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Sådärja, nu har jag fått tummen ur och hoppat in - och tippat över mängden till 4001$. Finare papper och tingsregler! :gremsmile:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
GnomviD said:
Sådärja, nu har jag fått tummen ur och hoppat in - och tippat över mängden till 4001$. Finare papper och tingsregler! :gremsmile:
Vad det du som tippade över 4000? Awesome.

RAWR! Jag får nog skriva mitt kapitel!
 
Top