Nekromanti Gratisnummer åt de som bidrar?

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Jag har ett förslag: Ge alla som bidrar med en publicerad artikel som inte handlar om ett spel de själva säljer tre gratisnummer (eller fattigalternativet ett nummer). Jag tror nog att ni kommer att få in många bra artiklar ändå men jag tror samtidigt att det skulle kunna få en hel del att ta steget fullt ut och verkligen skriva den där texten man länge gått och funderat på.

Vad jag förstår har ni just nu överskott på artiklar och fler inskickade skulle bara göra det värre, men det är ju inte alls säkert att detta fortsätter. Och det måste ju vara en fördel att ha en del att välja på så att ni får balans mellan olika områden i varje nummer.

Det känns lite underligt att betala för just det tidningsnummer man själv skrivit i, och det hela borde väl inte kosta er så mycket?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,865
Location
Stockholm
Om jag inte är ute och cyklar ...

… så är publiceringsarvodet i dagsläget ett exemplar av den tidning man medverkar i.

Det kan vara så att jag har fel, så det kanske är bäst att invänta ett officiellt svar från Fenixhöjdarna.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Ungefär så

Självklart ser vi till att den som får en artikel publicerad får en chans att visa sina kompisar och eventuella arbetsgivare att de haft en artikel med i Fenix!

M.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Re: Ungefär så

Och för oss som prenumererar hoppas jag att prenumerationen förlängs istället för att man får dubbla exemplar av ett nummer. :gremsmile:


/Dimfrost
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Nej, man kan nog aldrig få för mycket bra material:) Visst, det är svårt att välja och särskilt usel känner man sig när man placerar en tidlös artikel man verkligen gillar i artikelarkivet igen... Men. Det är bra mycket trevligare än att ha svårt att få in material.

Självklart skall folk som skriver inte behöva betala för att få se sin artikel i tryck. Samtidigt är vi rätt snåla med att sprida gratis tidningar... Enda sättet att försöka få en speltidning som i första hand vänder sig till rollspelarna att överleva är att spelarna är beredda att betala för den... Blir vi beroende av annonsörer kommer det på sikt att påverka tidningens innehåll, då pengarna inom spelbranschen finns inom andra grenar av hobbyn. Och det är en väg vi inte vill gå.

/a & t
 
Top