Nekromanti Gratis webhost?

Demnogonis_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
35
Location
Malmö
Tänkte fråga om någon har ett tips till var man kan lägga upp en en hemsida gratis. Behöver en del plats för det ska vara mer än rollspel på sidan.

Tackar ödmjukast för svar!
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Strul

De var nere ett tag tidigare i höst men nu är de igång igen. Rent allmänt ska det nog fungera bra, det är ju en gratistjänst så man kan ju inte räkna med 100% uptime, precis som med www.rollspel.nu.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Så sant [ot]

Skönt att de har kommit upp igen... det finns ju, vad jag har förstått, en hel personer här som har saker hos dem. Och att det är frustrerande när sidor ligger nere när man ska ha tag på matrial till sin spelkväll det kan jag intyga.

Men det är ju förvisso som du säger att det är en gratistjänst. Förhoppningsvis så är det mer stabilt nu när det har "fixat" lite.
 

Demnogonis_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
35
Location
Malmö
Var har alla sina sidor?

Men jag har en hel del annat material som tar stor plats. Det är nog bättre om jag tar någon server som inte är specialicerad på något.

Var har alla andra sina sidor?
 

stitched

Veteran
Joined
24 Dec 2001
Messages
28
Location
Eskilstuna
Re: Strul

Hejsan. Mitt namn är Mats Backlund och ansvarig för spelaroll.net. Vi har haft en hel del problem under hösten men detta är åtgärdat med två nya servrar och efter det har vi ej haft några bekymmer. Vi erbjuder även PHP och MySQL nu. Om det är någon som har problem att hitta sin sida kan de försöka med att skriva http://www.spelaroll.net/användarnamn.

Vi erbjuder numera även http://dittnamn.spelaroll.net och http://dittnamn.spawnfrag.com där du får PHP och MySQL.

Men det jag ville säga var att det är ok att ha andra saker på sidan också. Vi ger dryga 400 Mb åt varje kund så det borde räcka. Allt utrymme gratis. :gremwink: Ha det bra

//Mats Backlund
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Inte dåligt [ot]

"Vi ger dryga 400 Mb åt varje kund så det borde räcka."

Det var itne dåligt det... Med tanke på att det är gratis så ligger ni i så fall mycket över alla andra. Det brukar ju vara ca 10-50 MB.

Menade du verkligen 400 MB och inte 40 MB??
 

stitched

Veteran
Joined
24 Dec 2001
Messages
28
Location
Eskilstuna
Re: Inte dåligt [ot]

Tack, typ ;)
Nä jag menade 400. Men det är ju inte så många som använder den mängden då vi inte tillåter "olagliga" saker på server (som kopierade mp3'or och sånt)

Men på vår PHP server (http://dittnamn.spelaroll.net) får du ännumer om du anmäler dig just nu.

//Mats Backlund - spelaroll.net
 

stitched

Veteran
Joined
24 Dec 2001
Messages
28
Location
Eskilstuna
Re: Oj [ot]

Vi kommer inte tillåta subdomänshosting med ASP än på ett tag. Detta pga prisskillnaden. Men det går ju att koppla ihop två konton. Kör ASP scripten på det ena och utrymme samt adress på det andra. Har inget emot om folk gör så. Så länge de är ärliga och berättar ;)

Vill ni ha hemsida är det bara att maila staff@spelaroll.net

//Mats Backlund - spelaroll.net
 

Demnogonis_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
35
Location
Malmö
Re: Mycket att välja på [ot]

400 MB?

Det var det jävligaste...

Jag vill ha någon utan banners och helst med stöd så man kan ha lite flash och såna mysiga grejer.

Men vad tycker spelaroll om en stor del av den platsen tas upp av annat än rollspelsmaterial?
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Meddela mig [ot]

"Vi kommer inte tillåta subdomänshosting med ASP än på ett tag. Detta pga prisskillnaden."

Skulle vara tacksam om du kunde meddela mig om ni fixar så det går. Tillvidare får jag väl lova att lära mig PHP /images/icons/wink.gif.
Annars så går det ju att göra som du tipsade om... Är dock inte så förtjust i den idén. Men jag kanske ändrar mig.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Var har alla sina sidor?

Man har visserligen varken FTP eller särskilt mycket utrymme, men Brinkster.com ger ju tillgång till både Access och ASP. Utan banners!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Mycket att välja på [ot]

Flash kräver bara att den som tittar på sidan har en Flashplugin på sin browser. Där kvittar det helt vilken server filen ligger på.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,928
Nu funkar den inte till exempel [NT]

/images/icons/mad.gif
 
Top