Nekromanti Gratis illustrationer?

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
299
Location
Gävle
Jag har nyligen påbörjat ett ganska rejält projekt. Detta är nämligen en regelbok för ett nytt system och en ny spelvärld. Dock känner jag ingen som är skicklig nog eller villig att kunna fixa några illustrationer till layouten. Jag kan bara göra snygga bilder med referenser och har för tillfället inte mjukvaran att sätta samman bilderna i datorn sedan. Jag kan fixa designen i dokumentet (i PDF:en), men inte sammanställa illustrationerna. Jag undrar om det finns någon som har gratis illustrationer som skulle passa konceptet?

Spelet heter Dynasti och är inspirerat av spelvärldar som Exalted (mest Shogunatet och Dragon-Blooded), Steampunk, Final Fantasy 7 & 8, animen 7 Samurai, Ninja Scroll samt teknologinivån i världen till mangan Naruto. Med andra ord: orientalisk antik med steampunk-element.

Är det någon som kanske har lite schyssta illustrationer på cyborgs med stråhattar eller kung fu-munkar med självlysande tatueringar etc. så är jag mycket intresserad!

^^
 

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
299
Location
Gävle
Tack för tipset. Tyvärr var det inte direkt någon speciellt användarvänlig hemsida.

^^
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Om den var användarvänlig skulle ju varenda bonnläpp ha illustrationer till sitt spel.
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Det generella svaret brukar väl vara att det tar en väldig massa tid och energi att göra illustrationer och det är det inte så många som vill göra gratis :gremsmirk:
 

Ramses800

Veteran
Joined
23 May 2002
Messages
7
Location
Malmö
Det finns många illustrationer på som är public domain(och andra licensformer som gör det tillåtet att använda dem). Det finns bland annat en del på http://openclipart.org eller likande. Bara se till att läsa ordentligt på vilken licens som gäller för varje bild.
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
På temat kan jag i så fall rekomendera from old books, en sida som samlar inscanningar från böcker äldre än 70år efter författarens/illustratörens död.

http://www.fromoldbooks.org/

Väldigt ensidigt material tyvärr men ibland hittar man något användbart.
 
Top