NYHET Gran Meccanismo, Mark Galeotti, Osprey

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,015
Mark Galeotti har jag sett mycket i media som rysslandsexpert, men han skriver rollspel också (antagligen mest känd där för saker för Glorantha, och för spelet Mythic Russia).

Idag släpps hans urverksrenässansspel, Gran Meccanismo.


Och är det bara jag, eller verkar de flesta av Ospreys spel gås helt oförmärkt förbi i de vanligaste fan-kontexterna (som här)? Men uppenbart säljer de, annars skulle de inte matas ut i en jämn ström. Annan målgrupp, helt enkelt?
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,447
Location
Stockholm
Kul! Mark är en väldigt trevlig person och jag jobbade med honom på Europa-boken till Cyberpunk 2020. Det här spelet verkar vara precis vad jag gillar!
 

Cabal_se

Veteran
Joined
13 May 2019
Messages
37
Låter väldigt intressant :)
Ja Osprey är kanske inte mainstream i spelvärlden men dom har många bra spel, speciellt bräd- och kort-spel. Har Righteous Blood, Ruthless Blades men inte spelat. Såg https://ospreypublishing.com/hard-city när jag browsade runt. Intressant det också.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,890
Location
Nordnordost
Och är det bara jag, eller verkar de flesta av Ospreys spel gås helt oförmärkt förbi i de vanligaste fan-kontexterna (som här)? Men uppenbart säljer de, annars skulle de inte matas ut i en jämn ström. Annan målgrupp, helt enkelt?
Jag hör mer om Ospreys grejer i figurspelssammanhang. De har ett helt gäng sådana också.
 

shugal

Veteran
Joined
27 May 2009
Messages
34
Location
Örebro
Mark Galeotti har jag sett mycket i media som rysslandsexpert, men han skriver rollspel också (antagligen mest känd där för saker för Glorantha, och för spelet Mythic Russia).

Idag släpps hans urverksrenässansspel, Gran Meccanismo.


Och är det bara jag, eller verkar de flesta av Ospreys spel gås helt oförmärkt förbi i de vanligaste fan-kontexterna (som här)? Men uppenbart säljer de, annars skulle de inte matas ut i en jämn ström. Annan målgrupp, helt enkelt?
Fick precis recensionspaketet i mejlen. Ser spännande ut. Jag har recenserat tre av deras spel tidigare (Paleomythic, Romance of the Perilous Land samt Sigil & Shadow) i Fenix. Vet inte alls i vilken utsträckning de säljer i Sverige men deras förtroendekapital i övrigt är ju högt så någonstans säljer de. Deras rollspel nämns en del i de icke-svenska forum och Discordservrar som jag hänger på.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
562
Location
Uppsala
Righteous Blood, Ruthless Blades har jag för jag har spelat Wandering Heroes of Ogre Gate och har haft en del kontakt med Brendan, och jag backar Jeremy Bai på Patreon. Hade det inte varit för det så hade jag nog inte kännt till att den existerade. Osprey är lite märklig som rollspelsproducent.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,105
Location
Stockholm
Righteous Blood, Ruthless Blades har jag för jag har spelat Wandering Heroes of Ogre Gate och har haft en del kontakt med Brendan, och jag backar Jeremy Bai på Patreon. Hade det inte varit för det så hade jag nog inte kännt till att den existerade. Osprey är lite märklig som rollspelsproducent.
För mig är det tvärt om, jag upptäckte Brandon o Bei genom Osprey.
 
Top