Nekromanti Gröning

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Tjenamors.
Jag har varit rätt inaktiv här på forumet under en längre tid men så är det ibland, hoppas att inte alla har glömt mig.

Hemsidan Det svultna svinet har nyligen uppdaterats efter en alldeles för lång tystnad och med uppdateringen kom staden Gröning som ursprungligen var tänkt till julkalendern här på rollspel.nu. Då vi lagt ner en del tid och arbete på den skulle det vara extra roligt att få lite kritik på modulen, gärna positiv men även negativ så länge den är konstruktiv.

Modulen består i huvudsak av en liten stad med några SLP's, deras intriger sinsemellan och en del platser. Vi bestämde oss för att skriva den efter att ha blivit kontaktade av flertalet personer som anser att det är alldeles för lite äventyr på sidan. Jag som avskyr att skriva annat än "skräddarsydda" äventyr tänkte då att vi skulle testa på något lite annorlunda som likväl ger flera äventyrsuppslag.

Ta därför gärna en titt här eller ta en titt på länken högst upp i forumfönstret.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Klart vi inte glömt dig. Vlkommen tillbaka :gremsmile:

Måste genast ta mig en titt på det nya materialet.
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Tack för välkomnandet Vitulv som för övrigt tycks bli det enda svaret i den här tråden.

Är det inga fler som läst modulen eller är den så dålig att den inte ens förtjänar lite konstruktiv kritik?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Jag tycker att den var bra. Alltid trevligt med material till DoD6, i det här fallet var det dessutom bra skrivet! Det enda jag har att invända mot var att layouten var aningen tråkig och stel. I övrigt var det skitbra!
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Mm just layouten är det flera som har klagat på, något som förvånade mig lite då jag trodde att det fanns värre saker att haka upp sig på. Jag får helt enkelt skylla på tidspress osv och lova att jag ska tänka mer på det nästa gång.

Kul att du gillade den.
 

Aerid

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
107
Location
Henån, Sverige
Har ögnat igenom den snabbt nu och det första jag vill säga är att jag tycker att det är jättekul att folk lägger upp sådant här för allmän beskådning. Ni ska ha credits för det.

Layouten som varit på tal kan jag inte säga att jag lidit särskilt mycket av. Den var ju inte den roligaste kanske, men lättläst. Bra och snygga bilder.

Upplägget kan väl egentligen vara lite tveksamt. Hade nog varit bra med någonting som får spelarna att bli lite mer intresserade av staden. Mina ganska (enligt dem) hjältiga spelare skulle nog hellre fortsätta vidare ut på andra äventyr trots de mycket intressanta personerna i staden. De skulle nog gärna titta närmare om de väl beslutade sig för att staden var intressant nog. Så, gärna en del äventyrsupplägg med för de latare spelledarna :gremblush:

Slutligen kan jag säga att det var en bra och trevlig modul som jag definitivt kommer använda på något sätt.
 
Top