Söker spelgrupp Gröngöling söker flock

wlzard

Veteran
Joined
25 Mar 2024
Messages
2
Hej,

Jag är en kille på 12 knappa marssnurr som letar efter en grupp i Stockholmsområdet att spela DnD eller liknande med. Personligen är jag väldigt grön på allt rollspelande men jag är taggad på att lära mig!
Vad gäller spelstil så tror jag att jag skulle gilla en balans mellan att ta berättelsen seriöst och leva sig in i den, men också att kunna ha roligt och se till så att alla har kul. Om jag får drömma hade spel på plats någon gång i veckan varit perfekt, men även att köra mer sällan (men gärna regelbundet) eller bara ses på plats ibland skulle såklart också vara kul.
Tyvärr har jag ingen möjlighet att vara värd, så om det även skulle gälla alla andra i gruppen tänker jag att man kanske kan ses i någon spelbutik, på något fik eller liknande. Har inte så bra koll på hur den delen funkar men om man vill så löser det sig säkert.
Kan förövrigt köra på både svenska och engelska.

Om ni ska med på äventyret eller har några frågor får ni gärna skriva här eller i DM!

Nu har iallafall jag babblat för länge - hoppas vi hörs :)
/Rasmus
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,303
Kul att du letar spelgrupper! Om du vill komma ut och spela lite brukar Rollspelsfrämjandet ha rätt mycket evenemang som är värda att kika in. Det sker också rätt mycket rollspel på Alphaspel, bra plats att spela på eller kolla in. Du kan också kolla på Sverok-föreningar som håller på med rollspel – eller om du hittar några att starta en med! Då får ni tillgång till en lokal i Stockholm som går att låna. Blir du nyfiken på Sverok kan jag berätta mer (jobbar där).
 

wlzard

Veteran
Joined
25 Mar 2024
Messages
2
Kul att du letar spelgrupper! Om du vill komma ut och spela lite brukar Rollspelsfrämjandet ha rätt mycket evenemang som är värda att kika in. Det sker också rätt mycket rollspel på Alphaspel, bra plats att spela på eller kolla in. Du kan också kolla på Sverok-föreningar som håller på med rollspel – eller om du hittar några att starta en med! Då får ni tillgång till en lokal i Stockholm som går att låna. Blir du nyfiken på Sverok kan jag berätta mer (jobbar där).
Tack för varmt välkomnande och bra tips! Ska spana in dem :) Jag försökte kolla igenom Sverok men tyckte inte att jag riktigt hittade något som passade mig i Stockholmsrådet, men jag kanske bara var för specifik eller dålig på att leta hehe 😁
 
Top