Presentation Gröngöling gör entré

arheru

Hemma-SL
Joined
22 Feb 2024
Messages
15
Hej svejs!

Henrik Lysell heter jag. Uppsalabo, lärare och pappa till två chinchillor (inte någon av dem i min avatar).
Jag blev rekommenderad att kika in på rollspel.nu av min kollega Per (känd som pellejones här på forumet) när vi bondade över rollspel på jobbet, och ja, det finns ju hur mycket som helst att grotta ner sig i här!
Jag gjorde mitt första rollspel som 8-9-åring (ganska ballt att kika på nu faktiskt!), och jag har knåpat hemma på luckan tillsammans med mina spelare sedan dess.
Först nu har jag börjat titta på möjligheter att publicera något själv efter årtionden av jante, så jag har nog mycket att lära mig här!

Spelat en uppsjö av rollspel, men favoriterna spelmässigt är MERP/Sagan om ringen och Mage 2E. Mitt största guilty-pleasure är Rolemaster, som jag har spelat med både fingrar och tår för att hålla reda på alla tabeller i strid.

Fråga: Om jag vill länka till eget material som någon kanske skulle vilja speltesta - gör jag det i Rollspelsmakande?

Tack för mig!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Välkommen till forumet!

Vi finns på discord oxå, om du blir mer pratsugen
 

arheru

Hemma-SL
Joined
22 Feb 2024
Messages
15
Tack alla för välkomnandet!
Nu när jag ändå har er på tråden, har ni några tips på tryckerier för små upplagor av t.ex. fanzines?
Det verkar krylla av tjänster i Amerikat, men i eller kring Sverige?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Välkommen hit! Kul med fler som gillar MERP, det är ett av mina favoritspel!
 

arheru

Hemma-SL
Joined
22 Feb 2024
Messages
15
Hej och välkommen! Hoppas du ska trivas bland oss.
Tack! Jag trivs så här långt i alla fall! :D Inspireras av rollspelsmakartrådar och många allmänna funderingsdiskussioner - det här är ju potentiellt det djupaste kaninhålet jag kan tänka mig. ^^
 
Top