Nekromanti gråtfärdig SL

Tismae

Veteran
Joined
17 Jun 2000
Messages
31
Location
stockholm
om man ägnar tid åt att bygga en jättespindel för att använda som slutboss och som stor fiende åt 2 stycken dvärgar och om dvärgarna då inom 4 sekunder hugger huvudet av spindeln
vad gör man som SL då?
förutom att gråta alltså?

/images/icons/sad.gif
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Gratulera dem och återanvända ev. coola bitar av spindeln som de aldrig fick se senare eller i en annan kampanj? Ibland har folk tur / hanterar situationen bra... det är bara rättvist att låta dem njuta av detta :)

Alternativt kan de strax därefter finna en ägg-kammare med barn till maffe-spindeln... var och en mindre mäktig men numerärt fler och ett potentiellt framtida problem om de kommer undan. (med inspiration av Godzilla :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ungar? BJÄFS!

Låt dom stöta på spindelns MORSA istället! Moahahahahaha! /images/icons/laugh.gif Eller varför inte spindelns farmor? En riktigt gammal och extremt vis spindel, som kan snacka.. Eller kommunicera genom telepati.. Och ser ut som en gammal kärring. Ser helt skröplig och ofarlig ut. Spelarna tror att hon vill hjälpa dom, men det är bara som dom tror!
<font size=0>Äntligen fick jag användning för den smilien..<font size=2>

Eller, för att spinna vidare på Vindhands tema, en riktigt hjälplös bäby-spindel. Mamma har varit borta länge nu, och det börjar bli kallt.. Förtvivlat skriker den ut sin ångest och sin skräck! Om du har någorlunda empatiska spelare börjar dom nog skruva på sig nu.. (Sedan är det ju möjligt att dom glatt slaktar den spindeln också, men det är ju också rätt kul.. /images/icons/smile.gif
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Säger att det kommer en till (NT)

(NT)=No Text=Ingen Text=Här Skriver Jag Inget=Du Behöver Inte Läsa Det Här.
 

volador

Veteran
Joined
22 Mar 2002
Messages
148
Location
Karlskoga
Hugger huvudet av dvärgen som gjorde detta illdåd?
....öga för öga...tand för tand.../images/icons/crazy.gif
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Ungar? neeejmensågulligt!!!

Eller, för att spinna vidare på Vindhands tema, en riktigt hjälplös bäby-spindel. Mamma har varit borta länge nu, och det börjar bli kallt.. Förtvivlat skriker den ut sin ångest och sin skräck! Om du har någorlunda empatiska spelare börjar dom nog skruva på sig nu..

Jag har använt detta... En av mina spelare adopterade en reptilmansunge på det viset... 30cm hög, jättesöt och hjälplös. Tyvärr var det bara ett testäventyr så jag fick aldrig uppleva de roliga kampanjeffekterna av när lillen senare växer upp till 2.5 meter monster och frågar varför han inte är som de andra barnen :gremsmile:
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Oswald (OT)

I en tidigare kampanj spelade jag gûrd och kidnappade en trollunge... min grabb oswald :o) Fast han hann aldrig bli stor innan vi slutade spela :gremsmile:
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
om man ägnar tid åt att bygga en jättespindel för att använda som slutboss och som stor fiende åt 2 stycken dvärgar och om dvärgarna då inom 4 sekunder hugger huvudet av spindeln
vad gör man som SL då?


Fuskar.
Seriöst, hur kul är det för någon av medparterna om striden tar slut på ett tärningsslag ?
För du slår väl slagen dolt, bakom en skärm eller dyl. ?
Då är det bara säga att t.ex. den där hjärnträffen var ett långt sår istället, eller nåt.
 

Glittergrus

Veteran
Joined
29 Mar 2001
Messages
120
Location
Eskilstuna
För det första börjar skriva andra sorters äventyr.
För det nadra vad hade du väntat dig, eon är rollspelet där vem som hälst kan döda vem som hälst med vad osm hälst t o m en korv.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Gråter !!

Jag skulle nog åxå bli ganska gråtfärdig...
Men det är ju tyvärr sånt som händer, antar jag..
 
Top