Nekromanti Gråa är vi allihop!

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Rubriken är namnet på det kommande rollspelet från mig. (Jag behöver dock fortfarande namnförslag till projektet)

Det var Rising som gav idéen till det här projektet, så jag hoppas att även denne läser det här.

Spelet handlar om nutiden, där en hemlig invasion har påbörjats. Men det är inte vi människor som anfaller, utan vi blir anfallna! Och ännu en överraskning- Du ska inte spela som människa. Du spelar som en klassisk "Grey Alien" (simpelt översatt till "en Grå"). Du får skaffa dig ett specifikt yrke (Doktor, dockmästare, översättare, infiltratör, soldat eller pilot) och ska ta hand om dom uppdrag du får med största möjliga skicklighet. Dessa Grå är inte dom stereotypiska "skrämmande, långa och känslokalla" utomjordingarna, utan dom är mer "humoristiska, rent taskiga, ko-mobbande och mycket små". Dom är nämligen inte längre än 30-50cm.

Resten får ni läsa om i Grundreglerna som jag skickar med, och ge gärna lite kommentarer, förslag och kritik.

Tack på förhand. /images/icons/alien.gif /images/icons/alien.gif /images/icons/alien.gif /images/icons/alien.gif /images/icons/alien.gif
/TheGoblin
 

LGS

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
88
Location
Hindenburg
det verkar vara ett jävligt coolt spel... kanske ska pröva det lite lätt.../images/icons/alien.gif/images/icons/alien.gif/images/icons/alien.gif/images/icons/alien.gif
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Verkar extremt skoj att testa någon gång. Mycket bra skrivet med bra exempel. Det som kanske önskas är lite mer information om själva värden.

Sen fann jag det lite undligt att du kallade skadekolumnerna för kolumner, eftersom det var rader du hade ritat. Tror att det är bättre att kalla dem typ FYS och MEN (för fysisk och mental) istället för K1 och K2. Framgick det föresten vad som hände om man gick över den högsta nivån i respektive skadetyp?

//Anders som egentligen är så trött att han inte borde vara vaken, än mindre försöka komma med konstruktiva förslag.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Såg riktigt schysst ut. Inget märkvärdigt krångel utan enkelt och bra. Helt rätt tänkt.

När det gäller namn tycker jag något femtiotals-sci-fi-aktigt på engelska vore lattjo. "Plan X from Dimension Doom!" eller "They came from the Suburbs!" eller "Alien intruders probed my chihuahua!" m.m. Man kan lugnt ha ett engelskt namn på ett svenskt rollspel. Det är fett.

/Rising
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Låter litegrann som "Mars attacks".../images/icons/laugh.gif

Den filmen är riktigt usel, men fan vad kul det hade varit att rollspela den/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif

Kul initiativ...!
 

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Som sagt, det är fortfarande mycket finputsning kvar, bland annat så funderar jag på att man inte KAN få mer skada än kolumnerna håller. Det är det absolut maximala, tills jag kommer på något bättre.

Världen är det inte mycket som behöver förklaras om. Det beror ju helt på vart man spelar. Men jag kommer att ha med bland annat information om hur mycket skada dom vanligaste vapnen gör, och något som jag kallar för "Förvåningsskala". Förvåningsskala är något som alla människor får slå mot när dom träffar en Grå. Om dom har blivit bortförda tidigare så reagerar dom ju faktiskt annorlunda än folk som aldrig har sett en Grå förut.

Jag kommer att uppdatera så småningom. /images/icons/alien.gif /images/icons/alien.gif /images/icons/alien.gif /images/icons/alien.gif /images/icons/alien.gif
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ha ha!

Jag älskar sån't här:



Leslie Nielsen!? Som om det inte var komiskt redan!?

/Rising
som kommer ihåg när Mork (från Mork and Mindy) programmerade om just den här roboten och den började dra hiskeligt dåliga ordvitsar. Oerhört snygg affisch dock.
 

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
I couldn't resist...mer bilder!



Vad mer passande kan man ha ? /images/icons/alien.gif /images/icons/alien.gif /images/icons/alien.gif /images/icons/alien.gif
 
Top