Nekromanti Grå Tornet

Egwene

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
5
Location
Stockholm
Hej alla :)

Ett internetbaserat Grå Torn har satts upp, baserat på Wheel of Time. Grå Tornet är Asha'manerna sammanslagna med Salidar-Aes Sedaierna.

Vi söker folk till de grundläggande positioner t ex Företrädare och ledare för de olika Ajahna.
Titta in på vår sida; http://www.users.drak.net/gt/index.html

Om du är intresserad av att gå med så maila till min andra e-mailadress, den_amyrlintronande@spray.se


"Må Ljuset skina över er",

Egwene

"Bela? Who's Bela? Is she a Wise One?"
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Min gud... är inte Grå Tornet redan "taget" som fantasynamn? Jag har för mig det...

--
Björn
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Äsch, det är väl de flesta namn av den typen. Ska man ha något helt nytt får det väl bli nåt i stil med "Det Gredelina Tornet", "Den Gulprickiga Bastionen" eller "Den Skotskrutiga Lilla Utbyggnaden på Borgmuren". :)

(Observera smileyn ovan.)

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

Egwene

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
5
Location
Stockholm
*skratt* Jag håller med... det är mycket möjligt att det redan finns, dock vet inte jag om det isf. Jag vet bara om Grey Tower på engelska, som är vårt Grå är baserat på...

"Bela? Who's Bela? Is she a Wise One?"
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Ehm, rätta mig om jag har fel, men är det inte så att the White Tower inte vill slå ihop sig med the Black Tower på grund av att (1) kvinnorna är övertygade om sin egen överlägsenhet och (2) kvinnorna hatar männen/vice versa och (3) Rand inte vill ta steget?

Oops, lång mening.

--
Björn
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Re: Grå Tornet och spoilers [OT]

Om någon på något sätt tänker börja avslöja hemlisar här så kan det vara på sin plats att lägga in en liten spoilervarning, så att de som vill få hemligheterna uppenbarade först när de själva läser om dem kan få slippa förtida information. *höjer ett manande finger, men med glimten i ögat*

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Grå Tornet och spoilers [OT]

*grin* Det är okej... jag slutade läsa serien efter Path of Daggers. Tröttnade, helt enkelt (för att använda de mildaste ordalagen...).

--
Björn

"Strong words for someone whose scientific knowledge is roughly on par with that of Elmer Fudd."
(Mike Wong)
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Re: Grå Tornet och spoilers [OT]

Jo, det är ju lite synd att Jordan verkar göra sitt bästa för att dra ut så mycket som möjligt på storyn. Undrar om det är någon som räknat hur många gånger Nynaeve ryckt sig i flätan? :)

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

Egwene

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
5
Location
Stockholm
Så är det säkert, men hela Grå Tornet och dess förutsättningar är skapade... Jag tror mest att historien hittades på för att kunna "förklara" förekomsten av ett Torn där även killar får leda Kraften. :)
Det har nog mycket att göra med att killarna har tröttnat på att bara få spela Väktare, alltså är det en kul grej att ha ett Torn med både manliga och kvinnliga channelers (kommer inte på det svenska ordet).

"Bela? Who's Bela? Is she a Wise One?"
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Grå Tornet och spoilers [OT]

Jo, det är ju lite synd att Jordan verkar göra sitt bästa för att dra ut så mycket som möjligt på storyn. Undrar om det är någon som räknat hur många gånger Nynaeve ryckt sig i flätan? :gremsmile:

Har för länge sedan kommit fram till slutsatsen att Jordan skrev fem böcker och gav ut den sista i tre utgåvor: bland dessa Crown of Swords och Path of Daggers... *suck*

--
Björn - som en gång såg en jämförelse mellan Tolkien, Donaldson och... Jordan?
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Rand är ju ganska misstänksam mot Aes Sedaier efter resan i den lilla boxen... Salidarrebellerna har han väl inte lika mycket emot (Egwene är ju dessutom Amyrlintronad...), men problemet är ju att Aes Sedaierna inte är enade. Först när de är det kan de ju diskutera det hela och det är ju en klar fördel om de röda är utplånade tills dess...

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Grå Tornet och spoilers [OT]

*grin* Det är okej... jag slutade läsa serien efter Path of Daggers. Tröttnade, helt enkelt (för att använda de mildaste ordalagen...).

Öh, du vet att det inte kommit någon uppföljare till Path of Daggers än... /images/icons/smile.gif Stör mig också på att böckerna är så långsamma. Har läst en fjärdedel av Path of Dagger. Resten blir det nog inte av att jag läser förrän det bara är en vecka kvar tills nästa bok kommer eller nåt.

/Emil - Som väntat i evigheter på Salidarrebellernas intåg i Tar Valon (Hoppas på att Rand står uppe på murkrönet...)
 
Top