Nekromanti GRÖT

Lord_Crucificer

Veteran
Joined
14 Dec 2002
Messages
99
Location
Göteborg
<center> <font face="Metal Lord"> Fader Gröt, som är i skålen.
Helgad vare din smak.
Tillkomme din sked.
Ske din vilja, såsom i skålen
Så ock på skeden.
Vår dagliga gröt giv oss i dag,
Och förlåt oss våra misstag,
Trots att vi icke förlåta dem som lämnat sked.
Låtom oss icke ha långa koktider
Och fräls oss från diarré.
Ty koket är Ditt
Och Smaken och Skeden
I Evighet.

Havrem
</center> </font face>
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Hmm... jag ser inte riktigt vad det här inlägget har på forumet att göra, men det var en rätt trevlig bön. Räkna dock med att få tråden låst...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jo, men...

För det första så är inte allmänna spelforumet rätt plats utan snarare rollspelsforumet eller möjligvis rollspelskultur... och för det andra så har det egentligen inget med rollspel att göra så att det hör inte riktigt hemma på rollspel.nu... tycker jag...
 

Lord_Crucificer

Veteran
Joined
14 Dec 2002
Messages
99
Location
Göteborg
och, nu kommer jag till saken

Vad jag egentligen hade tänkt med den här tråden är att be om hjälp till mitt nya brädspel, som du nog själv kan lista ut vad det heter. Man är en hungrig person med en slev som ska få i sig så mycket gröt som möjligt på så kort tid som möjligt.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: och, nu kommer jag till saken

Aha, då förstår jag... Vad jag inte förstår är varför du inte skrev så från början...

Men till saken, vad hade du tänkt dig med spelet? Några egna tankar, idéer, önskemål? Beskriv lite mer hur du vill ha det...
 

Lord_Crucificer

Veteran
Joined
14 Dec 2002
Messages
99
Location
Göteborg
Re: och, nu kommer jag till saken

Aha, då förstår jag... Vad jag inte förstår är varför du inte skrev så från början...

för att jag ville se bl.a. dina reaktioner över ett så onödigt inlägg.

Men till saken, vad hade du tänkt dig med spelet? Några egna tankar, idéer, önskemål? Beskriv lite mer hur du vill ha det...

Regelmässigt, inte mycket. Men det hela ska vara någonting i den här stilen:
Det finns en stor grötskål och eftersom alla spelare vill dra nytta av den övernaturliga kraft som havre (helgat vare dess namn) ger, så ska man äta så mycket som möjligt så snabbt som möjligt. men äter man för snabbt finns det risk att man spricker (och det är inte bra). Sen ska man typ kunna skita för att det ska bli mindre risk att man spricker och såna saker.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: och, nu kommer jag till saken

Jag misstänker att du kommer få tråden låst iaf, men okej; jag ska ge dig en chans:

Vilka spelmekanismer har spelet? Hur går det till? Berätta gärna lite om sådana saker. Iden i sig är inte sååå dum.

/Rising
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jaha.

Jag skulle normalt vara snäll, men..
Tyvärr hade jag bråttom att gå och lägga mig, när Yassilus anropade mig. Den stackars väktaren fick resa sig igen och utföra ett sista dåd på forumet.
Så nu orkar jag inte vara snäll. Synd va?

Jag låser din tråd nu, det känns inte som något annat än ett maskerat försök att få skriva en massa nonsens om gröt.

Hahaha. :gremcool:
 
Top