Nekromanti Gountor Elimbarke presenterar sig!

Joined
28 Apr 2009
Messages
16
Location
Stockholm
Hallå alla rollspelare.

Jag är en snart-fyrtio-åring man vid namn Micke som nostalgiskt minns rollspelskvällarna i vännernas källare och doften av kanelbullar när respektives mamma kom ner för trappar med blandsaft och nybakade bullar :) Jag är hemmahörande i norra Stockholm där jag bor med sambo och två hundar, en Staffordshire Bullterrier och en Yorkshireterrier, samt om allt går vägen en ännu könsospecificerad liten varelse i sommar.

Jag började min rollspelskarriär under det tidiga 90-talet och det som gällde var Drakar och Demoner Expert (med Ereb Altor som värld) men vi spelade även Mutant, Kult, Western, Viking och Stjärnoras Krig. Har även spelat en del brädspel såsom Empire at Arms m.fl. Favoriten var som sagt DoD Expert i Ereb Altor och mitt användarnamn kommer från min favoritkaraktär som jag spelade som. En Jordukaerl (en man frånJorduashur) som hade en förkärlek för svartkonst, Vænír och torkade alvöron.

Jag är här för att intresset åter har väckts (ligger lite i tiden känns det som) efter att jag under något år suttit och kastat pengar på Tradera för att bygga upp rollspelssamlingen som jag tyvärr gjorde mig av med när jag kom upp i åldern. Så jag kan nog varit en av dem som trissat upp priserna för er andra, ber om ursäkt för det :)

Tanken är att kanske hitta en grupp med jämlikar som välkomnar mig in i rollspelsvärmen här i Stockholmsområdet.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
514
Välkommen. Och försök klämma in så många spelkvällar du bara kan innan sommaren.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,204
Välkommen hit!

Jag köpte också på mig en massa gamla rollspel när intresset väcktes på nytt, men sålde dem igen när jag insåg att de nya rollspelen är så mycket bättre. Det enda som hängt med sedan 80-talet är Drakar och Demoner och de tänker jag inte skiljas ifrån. Nu är det framför allt Symbaroum som gäller, men även Mutant: År Noll och Dungeons & Dragons 5e.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,192
Välkommen till forumet! Gjorde samma resa för ett år sen, typ, och det har varit jävligt kul!
 
Joined
28 Apr 2009
Messages
16
Location
Stockholm
Måste bara uppdatera lite. Hittade en spelgrupp via Facebook och nu spelar vi en kväll varannan vecka. Nu är rollspel inte längre bara något man nostalgiskt minns utan något man faktiskt utövar :)
 
Top