Nekromanti GothCons rollspelsutbud

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
När jag ser GothCons rollspelsutbud, så brukar alltid min haka falla ner och lägga sig i knät. I år trodde jag först att en smärre katastof inträffat tills jag upptäckte att det fanns två avdelningar: turneringar och vanliga arrangemang. Jag vet inte hur mycket folk bryr sig om det ena eller andra, men för mig är det fullständigt egalt om det är en tävling eller inte.

Nå, utbudet.
Det första jag reagerade på var att det var så få friformsscenarier, bara två (eller tre?) stycken. De brukar oftast vara de roligast och de som tar ut svängarna mest, tillsammans med indiespelen. Risken (?) är väll iofs att många äventyr, likt vårat, kommer att spelas med lathetsfriform, dvs inga tärningar för att det är enklare så.

Det andra jag reagerade på var att endast ett fåtal av scenarierna hade författare utskrivet. Jag har inte sett foldern, så det kanske bara är ett webbproblem? Kalla mig ytlig, men jag väljer ofta scenarier bara efter författare. Dessutom väljer jag även bort efter författare. För mig är det en del i marknadsföringen. Visst, man kan gissa vem som skrivit Botom- och SH2I-scenarierna, men detta är ju undantag.

I övrigt tyckte jag att det bara var tre-fyra scenarier som verkade intressanta.
-Bröderna Stursh resande cirkus
MrGs verk är alltid välskrivna. Lustigt koncept med cirkusartister osv.
-Dold kärlek
Noir verkar inte vara min grej, men konflikten censur-propaganda gestaltad som en kreativ process (filminspelning) låter underhållande. När man lockar med både action, komik och dramatik blir man helt klart biten. Jonas Karlsson är ju även en skribent som skrivit trevliga texter här.
-Thé d'Mente
Kurragömmaklubben har ju flera trevliga scenarier bakom sig, även om alla inte faller mig på läppen. Jag håller långsamt på att lära mig uppskatta skräckscenarier, även om jag fortfarande blir alldelens för rädd för det, och detta känns som ett väldigt lockande trappsteg på vägen.
-Elefanttornet
Namnet Conan förkommer.

En av dem kommer nog att stryka på foten och just nu ser det ut som att det är mintte'et som ryker.

1. Vad tycker ni om årets utbud?

2. Vad går ni på när ni väljer vad ni skall spela?
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Först måste man tacka och bocka för komplimangen; MrGs verk är alltid välskrivna, men ska inte ta på mig hela äran. Som oftast har jag en skrivpartner från Rollspelsbaren, men namnen dyker tyvärr inte upp på hemsidan förrens arrangör och GothCon är klara med arrangörsregistrering, de står dock i foldern.

Scenariomässigt kommer jag tyvärr inte hinna med att spela något på konvent, men jag fuskar istället och kan komma med följande tips:

Thé d'Mente har jag alfaspeltestat, grymt skoj! Kurragömmaklubben fick pris ifjol och det här lovar lika gott, har lite roliga konsept, bra story, vi hade väldigt kul med karaktärerna och såg lite av layouten igår och den var grym.

Dold kärlek också alfatestat och scenario helt i min stil! Dystopiskt och går att spelas ut på flera sätt. Tyckte om hollywood 50-tals-pastich-miljön och karaktärena.

Kompaniet, läst tidig version. Bra historia, kändes som bra grund för härlig mysskräckisstämning. Fick mig lockad att spelleda det, vilket alltid är ett gott betyg.

Annars stod jag och dräglade när min sambo med kompis stod och valde arr. Mycket lovande scenario, några som jag tyckte ropade lite väl hårt pretto och några som kändes lite väl dåligt genomtänkta (t.ex inte lockad att spela en plott rakt av från Conan även om Elefanttornet är en bra berättelse)...

1.Så jag är posetiv till årets utbud, tycker det är skam på att Drakar inte hade en text klar till foldern (och tycker inte man borde få arra om man är ute i så dålig tid).

Skulle jag spela, skulle följande vara med bland urvalet (för utom det ovan och egna arrangemang):
Revolverns Lag (för att västern är en intresant miljö)
Yukikaze: Skuggor (för Nio systrar var väldigt kul)
725: En stäppodyssé (Faunerna i fjol har jag fått resenserat som kul och uppföljaren given)
Projekt Bifrost (dom skrev muhahaha i blurben och Mage är kul)

Roligt nog tror jag det stämmer med sambons lista, fast hade jag inte läst/speltestat det ovan skulle det vara hög prio.

och vid sidan av rena rollspel:
Mythos Spelling Madness (som publik om jag hinner)
Verbal Kombat by da docks (kommer jag faktiskt deltaga i)
Я был на этой войне (verkar vara schysst figspel och är typ Kurragömmaklubben som gömmer sig bland arrangörerna)
Indierummet (någon kort sväng)

Annars tycker jag det är ett bra utbud. Kul att du efterfrågar mer friform. Jag har börjat droppa att skriva ren friform efter läst mycket gnäll över det. Men på konventen så är det sedan få grupper som ber om tärningar, sanrare har det känst som tvärt om. Så vill du friforma så kan vi ordna det i Bröderna Stursh resande cirkus och det funkar fint i Te de menth också. Båda scenariona kan också tänkas ha lite friformiga busigheter :gremwink:

Årets GothCon har också en bra spridning i genrer och system, även om det är ett rätt schysst år för mysrysare. Jag saknar dock lite gamla arrangörer som Irrbloss (alt Tom och Engas), de som arrade Champions, Gararisma (som nog slutade för länge sedan), Tyska hörnet... kan räkna upp rätt många om jag kommer igång på alvar så ska nog sluta och besvara din nästa fråga.

2. Jag brukar när jag spelar ta hälften av scenariona på arrangörer som jag bara måste spela allt de gör och hälften på intressanta blurbar.

-Gunnar (vill understryka tipset om att skippa Elefanttornet till förmån för myntateet)
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
-Elefanttornet
Namnet Conan förkommer.


Scenariobeskrivningen är de inledande styckena i Conan-novellen The Tower of the Elephant rakt av, kan tilläggas. Huruvida denna vetskap förbättrar eller försämrar intrycket lämnas som en övning åt läsaren; för egen del håller jag med MrG--den är en lysande berättelse, men det gör det inte lockande att spela som rollspelscenario (och speciellt då inte med D&D-system).
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"1. Vad tycker ni om årets utbud?"

Som vanligt enligt min blygsamma erfarenhet, brukar alltid vara bättre än vad LinCon kan ställa upp i alla fall. Jag brukar ärligt talat inte spela särskilt mycket utan har bara spellett de senaste åren så jag har aldrig riktigt intresserat mig för vilka scenarion som finns.

"2. Vad går ni på när ni väljer vad ni skall spela?"

Det brukar vara en fördel att jag känner till rollspelet och scenarioförfattaren i alla fall. Sedan kan faktiskt en grym info-text få mig intresserad eller avtänd. Jag blir till exempel ganska osugen på att spela Eon utifrån att läsa den lilla scenario-texten. För att inte tala om följande text:

"Samtidigt på ett hotell inte långt därifrån ler Klaus ett elakt smil. Führern kommer att bli nöjd, allt fortsätter enligt planerna. Världsherraväldet är bara månader borta och snart kommer Thule att vara världens centrum. Ingen kan stoppa oss nu, *Muahahaha*.""

Tack, men nej tack.

De scenarion som jag är sugen på att spela är:

En stäppodyssé - för att det verkar lagom oseriöst och avslappnat, dessutom har jag aldrig prövat på Gondica tidigare.
Dold kärlek - för att jag litar på Jonas Karlsson och är nyfiken på Noir.

Sedan kan jag säkert övertalas till att ställa upp på det mesta men dessa två är de som jag spontant blir sugen på.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ja, det är illa, riktigt illa. Jag vill spela en massa! Kolla bara:

Morning Mood låter helt apokalyptiskt, kan bli fett. Jag gillar verkligen sånt, om det görs rätt.
Efter att Bröderna af Schmitt fått god kritik är jag sugen på Bröderna Stursch, speciellt som jag är intresserad av att skriva något i cirkusmiljö.
Dold Kärlek tror jag kan vara riktigt coolt, eftersom Jonas K har skrivit det.
Revolverns Lag skulle jag inte heller ha något emot att testa, för Westernscenariona har ju alltid fått god kritik.
En Stäppodyssé och Völuspá är jag lite sugen på, bara för att RipperDoc har inspirerat mig med Yerlog-kampanjen.
De rättrådigas skörd låter som något som skulle kunna ta, om det inte drunknar i sin egen svulstighet. :gremwink:
Kompaniets blurb var också läcker, och texten till Konsten att hämnas en vampyr var kort men mitt i prick.

Det blir alltid en överraskning vad som är en höjdare och vad som är taffligt, tycker jag. Så mycket beror på spelledaren. Jag tänkte satsa på bröderna Stursch och vampyrslakten, med Morning Mood och Dold Kärlek som andra kandidater mellan spelledandet.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,911
Location
Nordnordost
---- 1 -----

Morning Mood : Ok, jag hade nog gillat boken, men att spela det? Näh, för mörkt.

Bröderna Stursh Resande Cirkus : "Systemlöst" huga, då hamnar man med någon random SL som bara vill spela in sitt inträde. Då står jag över.

Dold kärlek : Äventyret verkar missa det centrala i Noir-settingen, våldtäktslägren, men jag skulle kanske spela bara för att få bocka av spelet på min lista även om jag inte känner något speciellt sug.

Gråpekarl : Indiespel, och det har en ÄRKEMAGIKER, klar kandidat att testa. Hade varit kul att få något ord om spelet mer än dess initialer, det skulle ju kunna vara som "Rolemaster before it was dumbed down for the masses".

Revolverns Lag : Mmmm... jag får intrycket att rollpersonerna slåss mot varandra, så det går bort, jag vill samarbeta när jag spelar rollspel.

Skärvor av liv : Verkar inte så spännande, skulle i så fall vara för att bocka av Bortom från spellistan.

The DMenthe : Dumdristighet skall funka, bra, då behöver man inte planera vad man skall göra. Är inte lockad av att spela tonåring, men kanske.. det talas ju om tentakler.

Yukikaze : För att bocka av spelet från listan, verkar som om det kan vara kul också om man hittar ett muntert gäng att spela med.

En stäppodysse : Har inte spelat del 1, står över.

De Rättrådigas skörd : Spela mot varandra igen, går bort.

Drakar och Demoner : ?

Elefanttornet : Argh! D&D 3.5 suger, annars verkar det skoj. Om man får tag på ett gäng som sköter siffrorna åt mig så kanske dock.

Faorraults dilemma : Jag undrar om jag inte har spelat det, det låter som äventyret jag spelade på Halmicon i somras, skulle det vara något nytt så skulle jag kanske spela det om jag fick med mig lite trevligt folk. Det skadar ju inte att kolla in konkurrenterna.

Kompaniet : Mmm, kolla in konkurrenten. Och äventyret verkar inte helt illa heller.

Projekt Bifrost : Alternativhistoria, andra världskrig, avbockning av spel? Klart! Räkna in mig, skulle hoppa på det även om jag fick spela med främlingar.

Konsten att hämnas en vampyr : Snabbare Vampire-regler? Jag skulle spela bara för att få kika på hur de löst det. Och grottröj i Vampire tål ju att testas på egna meriter.

Krig och Fred : Eon... Jag åker till konventet för att spela, inte för att sova.

Indierummet : Massor med olika spel, spelade inget av dem själv förra året, men de som gjorde det hade mycket gott att säga, så det skulle jag nog planera in.

Alea Iacta Est : Klassiskt äventyr, indiespel. Jodå, det hade jag nog kunnat tänka mig.

Restaurant Rollspel : Med några goda vänner så skulle jag nog kunna tänka mig att stanna till där ett slag.

----- 2 -----

Många saker, men först och främst: Kommer jag att ha kul? Om det är tveksamt så kan jag tänka mig något mindre lockande bara för att få testa ett nytt spel.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Huh, blande de bästa äventyr jag spellett var äventyr baserade på The Tower of the Elephant. Jag har spelat dels en egen variant, dels det som släpptes av Mongoose. Jag gillade båda varianterna, och tycker att Conan D20 passade bättre än Drakar och Demoner, i alla fall. Så jag tror det gör sig utmärkt som konventsäventyr med D&D-reglerna.

Fast inte om någon av spelarna läst novellen.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
"Bröderna Stursh Resande Cirkus : "Systemlöst" huga, då hamnar man med någon random SL som bara vill spela in sitt inträde. Då står jag över."

Så hemsk är jag inte. :gremwink:
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Gemensam fråga till folderläsarna.

då hamnar man med någon random SL som bara vill spela in sitt inträde
Tycker du att det är så alltså? Jag har bara haft någon enstaka dålig sl, mot massvis med riktigt skickliga på konvent. Myten om spelledarna som bara vill få sitt inträde betalt, är den sann? Min erfarenhet är att de som bara vill ha inträdet betalt ger sig in i mer kravlösa grejer som leksaker med stötar *host host*.

En stäppodyssé känns inte intressant för att det är del 2 skriver du. Jag skall inte försöka värva dig, men eftersom det enda som är gemensamt i scenarierna är spelvärlden och genren, så funderar jag på hur jag skall skriva nästa gång, för att inte skrämma bort folk. Man kanske inte bör skriva "fristående del", utan bara något i stil med "liknande tema".

Det verkar som att tre saker påverkar vilka scenarier vi väljer: Friform/system, författare och foldertext. De två första kan man inte göra så mycket åt, utan det är foldertexten det hänger på.

1.Hur skall en foldertext vara skriven för att locka just dig/folk?

2.Hur skall en foldertext vara skriven för att vara bra/informativ?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,911
Location
Nordnordost
Du räknar med så få lag att du kan leda alla själv? :) Om man var garanterad att få arrangören som spelledare så hade det varit rätt fräckt.
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Ett hett tips som funkat många gånger för mig är att spela passet på fredagen, för att läsa det och sedan spelleda det på lördagen eller söndagen, mot att få arrangören som sl. Är man villig att lägga ner tid på konventet på att läsa, så kan det vara trevligt för alla parter.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,911
Location
Nordnordost
Re: Gemensam fråga till folderläsarna.

Nja. Det gör jag nog inte egentligen, nu när jag tänker efter, men risken finns ju att man får en SL som vill spela systemlöst, och att testa nya regler är en viktig del i spelvalen för mig.

I så fall hade jag nog skrivit "i samma stil som", för att understryka att handlingarna inte hänger samman alls.

Dock, så ingen kommer och slår mig på näsan senare, det bästa jag spelat på konvent var del 2 eller 3 i en serie där jag inte spelat de föregående, och det var systemlöst när jag förväntat mig regler. Så bara för att det är fel behöver det inte bli dåligt.

1: Den skall vara tydlig, jag vill veta vad jag får om jag väljer att spela något, mystik i all ära, men en fingervisning om det är skräck, gåtlösning eller vad det nu blir är bra. Den skall dessutom vara så kort så jag orkar igenom den, De rättrådigas skörd är ett bra exempel på en som jag _inte_ orkade igenom.

2: Absolut minimum i en foldertext för mig är 1. Spelsystem 2. Antal spelare 3. Hur långt passet är.(ger sig naturligt i de flesta fall). 4. Vilken miljö det kommer att vara. (Mutant kan ju spelas som allt från vildmarksquestande och bunkerbash till gåtlösning eller intriger i Hindenburg tex.)

Men, sedan vill jag också veta vad jag får för den tid (och ev de pengar) jag investerar. Blir det spännande? Kommer jag att skratta? Kommer det att bli en fin ångestupplevelse att fundera över?

Innehåller spelet ett tävlingsmoment? Rollpersonerna emellan, eller mellan olika spelgrupper?
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Bröderna Stursh Resande Cirkus : "Systemlöst" huga, då hamnar man med någon random SL som bara vill spela in sitt inträde. Då står jag över.
För det första så betyder alternativt att du som spelare ska kunna få välja (... fast en brasklapp för att jag fortfarande inte har fixat statsen till allt :gremlaugh:). Jag brukar skriva systemlöst när jag inte har några friformiga grepp eller idéer, men får se efter nästa speltest, kanske skulle stått friform/CoC istället.

Och random SL har du lika stor risk att råka ut för med eller utan system är min erfarenhet (som var sån i en bunt år), alla sånna brukar inte vara usla hoppas jag :gremwink: Allt beror på hur bra arrangören är på att skaka fram spelledare av kvalitet själv.

Sedan kan ett bra scenario rädda en halvdan spelledare och de rent dåliga spellededarna brukar konventen rensa ut (med temporära misstag pga mänsklig faktor, men inte så vanliga).

Och när det gäller just Rollspelsbarens verk så hade vi en miss ifjol där en grupp fick en utanförvärvad spelledare som inte höll måttet. Det arbetar vi febrilt på att kompensera i år, så målet är endast handplockade spelledare, ett mål som jag tror ska funka i år (var mest logestikmiss att vi lånade spelledare av GothCon ifjol).
 

boloch

Veteran
Joined
2 Mar 2005
Messages
12
Location
Göteborg
Årets utbud har för första gången på länge gett mig lite huvudbry om hur jag ska hinna med saker. Nu brukar det iofs bli så att vi spelar på tok för lite.

Få friformsarr, men precis som du skriver brukar det ju sällan vara tabeller och ond bråd t20 som gäller även när det är systembundet. jag och Love dividerade lite om det där i helgen och kom fram till att det där med friform gärna blir en slentrianstämpel man slänger på, man spelar ju ändå utan regler och därför blir just friform ofta synonymt med "spel X fast utan regler". Egentligen finns det ju redan en massa inbyggd stämning i en setting. Säg att man arrangerar ett regellöst scenario men som utspelar sig i Trakorien, Ereb Altor. Och vips har de som sneglar i foldern fått en sjuhejdundrandes bild av vad scenariot kanske kan vara. (Med risk för att bli besvikna iofs) och det är sällan det där "Finna dolda ting" slaget de längtar efter, utan den inbyggda stämningen i "varumärket".

Och bara för att det är "Old World - Warhammer" behöver ju inte det betyda att man inte använder sig av rena "friformsgrepp" - karaktärsbyten - en känsla som spelbar karaktär - underlig ljussättning eller svåra monologer på kvasiitalienska... (lite beroende på var man lägger sin friformsribba) :gremwink:

Det som främst har ställt till det för mig är dels Mutant2 dioramat och även ytterligare ett figurspelsarr. Saker jag sällan engagerar mig i annars. Nu har vi inte hunnit sätta oss alla i KurragömmaKlubben och dividera så jag får återkomma så fort vi spikat vad vi kommer anmäla oss till.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Lathetsfriform dvs systemlöst....

Risken (?) är väll iofs att många äventyr, likt vårat, kommer att spelas med lathetsfriform, dvs inga tärningar för att det är enklare så.
Det som du beskriver är det jag skulle kalla för systemlös Gondica (eller valfritt system), för säger folk friform hoppas jag på mer tanke än att bara skippat tärnignarna. Men det är lite ordmärkeri.

Så åter till ämnet, den lathetsfriform som du beskriver föredrar jag på konvent. Jag ställer gärna det kravet på scenariot att det ska vara gediget nog att överleva utan att man behöver brädspela bitar. Där till så brukar vi oftast be om att få scenariona systemlöst spelledda och det har känts rätt pissigt när spelledarna inte klarat av eller vägra. Speciellt som vi betalar för att få spela.

Anlednignen att jag personligen vill skippa system under konvent är flera, men det här är några:
-Jag vill ha maximalt med tid för plotten och interaktioner, regelfrågor och tärningsrullande tar tid från det
-Jag åker med gamla spelare som tröttnat på system och kan få "allerigska utbrott", dvs de tycker det är trist nog att förstöra deras spelupplevelse
-Jag åker med gamers som lätt knäcker systemen...
-Det är sällan karaktärsblad är en snygg eller bra handout

Å andra sidan har jag som spelledare alltid försökt dema systemen när folk önskat det, men har stött på en del problem med det:
-Scenariona kan gå sönder av fel täningsslag
-Spelarna kan inte systemen och det tar tid att komma in i rytmen, även när jag som sl är rutinerad på dem
-Det finns scenarion som lutat sig så mycket på systemen att scenariot har försvunnit

Självklart kan man hitta exempel på en likartad lista för friform och systemlösa sceanrion. Men därför försöker jag opta för valfrihet och skriva brett nog så att det ska gå att spela på valfritt sätt. Vissa saker skiter det sig dock med, som San Andreas ifjol där jag inte tror 35 karaktärer hade hållit med system inom ett femtimmarspass.

I andra sidan finns de scenarion som ska vara PR för systemen som därför har systemanvändningen som en grej för att göra reklam. Det och den mängd av aktiva svenska rollspel som arrangerar för att promota gör nog att friformen minskar på konventen.

-Gunnar (Lite pinsamt när jag själv insett att vårt scenario började som en systemlöst alt CoC-scenario men kröp över till att vara friform med eller utan CoCregler.)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Lathetsfriform dvs systemlöst....

När jag spelleder på konvent ser jag alltid till att fråga spelarna om dom vill köra med regler eller inte. Jag har dock haft turen att bara spelleda scenarion som fungerar utan regler; jag kan mycket väl tänka mig ett konventsscenario där det är meningen att man ska använda regler, typ ett D&D-grottkräl eller någon slags The Forge-artad historia där reglerna används för att utforma historien, och där det följdaktligen inte är försvarbart att ta bort reglerna. Isf får väl spelarna ta skeden i vacker mun — någon slags ansvar har man väl ändå att ta reda på vad det är för scenarion man har anmält sig till egentligen. Fast det bästa är förstås om arrangören tydliggör vad som gäller i foldern.

/Dnalor
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Morning Mood : Fört kort text, har inte spelat tidigare så det gick bort med detsamma.

Bröderna Stursh Resande Cirkus : Carnivale referensen gjorde äventyret hög intressant för min grupp. Personligen tyckte jag de olika influenserna lät som en svår kombination. Tidskrock gjorde att vi valde bort Bröderna...

Dold kärlek : Noir lät intressant, vore kul att testa men varför måste alla de här känslomässigt tunga rollspelen ligga så sent? Det blir inte mer stämning efter kl0.00, bara tröttare.

Gråpekarl : För klichée. Vi valde Conan som årets fantasy-spel

Revolverns Lag : Western är vi inte intresserade av. Inget i texten stod ut och fångade mig.

Skärvor av liv : Kommer inte ihåg vad som stod.

The DMenthe : Lät som Fem-gänget möter Cthulhu! Perfekt att spela något lätt sist på fredags natten.

Yukikaze : SH2I var förra årets natt-spel, helt underbart! Skitbra SL. Det första vi kryssade för. Och den har rymdninjor!

En stäppodysse : Lät lite intressant men ordet drama, ens om det är melodrama gjorde att visa inte gillade det.

De Rättrådigas skörd : huh? Pass.

Drakar och Demoner : ett fantasy spel räcker, se nedan.

Elefanttornet : Vi är rätt så blah angående Dunder & Drakar, men det är ju Conan!

Faorraults dilemma :Endast 4 spelare, dåligt. För kort och oförklarade text.

Kompaniet : Vi hittade inget bättre under pass 5 så Kompaniet lät ju hyfsat. Prova på Götter och spela en fopp.

Projekt Bifrost : Min favorit i pass 5 men tar bara 4 spelare. Så stryk den.

Konsten att hämnas en vampyr : Avsluta lördagen med en sen jobbig Noir eller röjigt Vampire? Vampire såklart! Men ush och fy att den bara tar 3!
Tur att vissa var villiga att stå över.

Krig och Fred : Förra årets Eon var hyfsat men vi hade ingen tid över.

Summerat:
Synd vissa ska begränsa sig till ett visst antal spelare.
Varför ska alla thrillers ligga mitt i natten? Tröööött
Ha en liknelse (Conan, Carnivale, KillBill i beskrivningen så jag blir intresserad.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
1. Vad tycker ni om årets utbud?
Well, det ser väll bra ut tyceker jag. Finns ju lite att välja på, som sagt.

2. Vad går ni på när ni väljer vad ni skall spela?
Nyfikenhet..
Är som sagt välldans sugen på att spela Noir faktiskt. Eftersom det dels har varit så mycket snack om det, så votre det kul att testa det hela.
Ananrs så brukar jag fördet mesta channsa & hopap rak in i det hela & spel, på vinst & förlust.
 
Top