Nekromanti Gothconpubens anmälan öppnad!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Kostymutmaningen

se mina mess nedan... men visst har du rätt.. för att en kostym ska vara skön att ha på sig ska den vara rätt skuren, och vara sydd i ett bra tyg (som är varmt när det är kallt och vice versa, inte tvärtom som med billiga tyger)... En del kostymer är ofattbart obekväma...
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,425
Location
Maastricht
Re: Kostymutmaningen

En del kostymer är ofattbart obekväma...
Som min tex. Den tillhör nog garanterat den billiga sorten, men hey jag ska inte klaga. Min mor köpte den åt mig inför en väns bröllop för tre år sedan.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Kostymutmaningen

Jag är mer neggo till kostym i nån slags protest mot det konformistiska och enformiga herrmodet som kostym är den yttersta representationen av.

Men det har ju diskuterats förr.

- Ymir, drar sitt strå till stacken
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Kostymutmaningen

Men du kan nog komma i en fin balklänning om du hellre vill det :gremwink:

/Seinet Wintermute - Lovar att bjuda Ymir på öl ifall han kommer i balklänning.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Kostymutmaningen

Hmm, ingen skräddare i Malmö som kan sy ihop en till dig då?

/Seinet Wintermute - Bara tre kvart kvar på jobbet nu
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Kostymutmaningen

och som jag vill sunka ner genom tre dagars konventande
Det skulle kunna vara en anledning att skippa det, ja. Min skräddarsydda vill jag ju inte sunka ner mer än nödvändigt, men jag har några andra som sitter ok. Å andra sidan - när man använder kostym på jobbet så blir de sunkiga ändå. Man gör sunkiga saker i kostym hela tiden! (Flera timmar i flyg, fullpackade mässlokaler, ut och ta drinkar efteråt ... det är ett hårdare liv än konvent :gremwink: ).
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Kostymutmaningen

Precis, det är därför jag är glad att jag slipper kostym på jobbet. Jag har bara kostym på sällsynta fester. :gremsmile:


/Dimfrost
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: Senaste nytt! (17/3)

Kunskapstävling

En kunskapstävling kommer att hållas mellan kl åtta och elva under kvällen. Vi rekommenderar er att vässa era rollspelskunskaper och andra spelkunskaper inför en hård kamp.

Kostymtävling

Om huruvida man ska klä upp sig eller klä ut sig tvistar de lärde, men faktum är att ett enastående pris kommer ges till den som vinner Gothconförfestens stora stiltävling. Kanske kommer någon spelmästare under kvällen anordna betting om huruvida det blir smoking eller ringbrynja som tar hem segern för 2008? Hur som helst så kommer det bli fantastiskt vackert!

Övrigt

En vägbeskrivning finns nu på vår anmälningssida.

Vi ses på torsdag!

Mvh
Shaguliterna
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Re: Dryckesönskemål

Mörkt öl.. Njae där får det allt vara, åtminstone om det är sådant fulöl som systemet bjöd på på sin ölprovning med microbryggerier och övriga öl.. De sorterna var redigt räliga... :gremfrown:

/Ulfgeir
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,425
Location
Maastricht
Prisexempel ?

Kan ni ge några prisexempel på vad saker och ting kommer kosta så ?Vad kommer en öl kosta tex ? Ge gärna en rad exempel.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: Prisexempel ?

Räkna med att en flaska öl/cider eller ett glas vin kostar 20 kr. Ett fåtal sorter kommer vara lite dyrare (t.ex. hobgoblin). Whiskypriserna beror på vilka sorter vi väljer (inte helt klart ännu).

Jag kan avslöja att vi i år kommer ha ett betydligt större sortiment, med några spännande överraskningar som pricket över i:et. :gremgrin:

/Jonatan, Shagulit
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Re: Dryckesönskemål

Ja, som en kompis till mig sa: " Öl" stavas A-L-E

 
Top