Gothconpuben 2022?

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Jo, det hände mig oxå.
Då är det troligen fler som råkat sålla bort mailet. Ett sätt att kompensera för detta är att alla ni som tänkt komma på puben sprider inbjudan till vänner och bekanta så att ingen missar att Sveriges äldsta, största och bästa konventspub återuppstår efter två års farsot.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
334
Location
Fruängen
Tjenix! Nu kanske bara det är jag som är superkinkig, men vilken typ av öl kan man förvänta sig i lokalen? Har letat febrilt på facebook och instagram, men hittar bara matbilder/menyer från den lokalen?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
Tjenix! Nu kanske bara det är jag som är superkinkig, men vilken typ av öl kan man förvänta sig i lokalen? Har letat febrilt på facebook och instagram, men hittar bara matbilder/menyer från den lokalen?
Tidigare år vill jag minnas att Dugges All the Way session IPA varit stapelvara.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Tjenix! Nu kanske bara det är jag som är superkinkig, men vilken typ av öl kan man förvänta sig i lokalen? Har letat febrilt på facebook och instagram, men hittar bara matbilder/menyer från den lokalen?
Lokalen är till vardags ett café, därav att deras ölutbud inte är lättfunnet på internet. Det är väldigt svårt att boka en pub till en rimlig peng – de kan ju lika gärna sälja öl till mugglare på skärtorsdagen. Därav att Gothconpuben brukar arrangeras på lunchrestauranger och caféer.

Vi brukar önska mörk och smakrik öl såsom ipa och porter då det brukar vara populärt bland pubens gäster. Det finns såklart även ljus lager för den som uppskattar det. Ska se om jag kan få fram ölmenyn.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
334
Location
Fruängen
Lokalen är till vardags ett café, därav att deras ölutbud inte är lättfunnet på internet. Det är väldigt svårt att boka en pub till en rimlig peng – de kan ju lika gärna sälja öl till mugglare på skärtorsdagen. Därav att Gothconpuben brukar arrangeras på lunchrestauranger och caféer.

Vi brukar önska mörk och smakrik öl såsom ipa och porter då det brukar vara populärt bland pubens gäster. Det finns såklart även ljus lager för den som uppskattar det. Ska se om jag kan få fram ölmenyn.
Så länge det finns annat än industrilager av enklaste typ, så är jag nöjd :)
 

Magnus Widqvist

Cap'n Coffee
Joined
13 Jun 2017
Messages
19
Location
Uppsala
Lokalen är till vardags ett café, därav att deras ölutbud inte är lättfunnet på internet. Det är väldigt svårt att boka en pub till en rimlig peng – de kan ju lika gärna sälja öl till mugglare på skärtorsdagen. Därav att Gothconpuben brukar arrangeras på lunchrestauranger och caféer.

Vi brukar önska mörk och smakrik öl såsom ipa och porter då det brukar vara populärt bland pubens gäster. Det finns såklart även ljus lager för den som uppskattar det. Ska se om jag kan få fram ölmenyn.
Jag är en rättfram och enkel människa, med enkel och rättfram smak. En anständig IPA eller en välgjord Porter duger åt mig. Även en anständig lager kan tänkas halka ner. Sån är jag.

beer, foamy -- MW
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
När det gäller inträde: Ni tar ju inte kort, men tar ni Swish eller måste man förbereda kontanter?
 
Top