Nekromanti Gothconpuben 2016

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Vi kör förstås vidare i år igen. För 11 året i rad anordnar spelgruppen Shaguliterna en pub på skärtorsdagen som en liten förfest till Gothcon.

Vi håller till på samma plats som de senaste åren, Chalmersvillan, på krypavstånd från Hvitfeldtska (Gothcon).

Föranmäl dig på vår anmälningssida för att vara säker på att komma in på Gothconpuben 2016 och för att underlätta för oss som arrangerar den.

För att sprida Gothconpuben arrangerar vi i år återigen en tävling för att få folk att locka fler deltagare. Den som värvar gäster som aldrig tidigare varit på puben får en lott per person som man tipsat.

Pris: 20 kr, betalas kontant i dörren.
Plats: Chalmers-villan, Gibraltargatan 1A, 412 96 Göteborg.
Datum: Skärtorsdagen den 24 mars.
Tid: 18.00-01.00.

Angående alkohol:
* Åldergränsen för Gothconpuben är 18 år, då det serveras alkohol.
* Legitimation är obligatoriskt.
* Det är förbjudet att medtaga egen alkohol.
* Baren tar kort.

Angående spel:
* Ta gärna med era egna spel! Det finns gott om bord och stolar.
* Vi kommer ordna några tävlingar under kvällen (därför extra viktigt att anmäla sig).

Hjärtligt välkomna!


Anmälan till Gothconpuben 2016. Om du vill fylla i det kan du gå hit:

https://docs.google.com/forms/d/1l_...dkHfnS3KU/viewform?c=0&w=1&usp=mail_form_link
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,458
Location
Köping
Ezping Orm;n162533 said:
* Baren tar kort.
Jag ser så lökig ut på foto, tänkte jag en sekund innan jag besinnade mig. Nu är jag anmäld ändå.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,534
Location
Helsingborg
Kanske bara är jag, men skulle ni kunna ta det lugnt med musiken i år? Ett problem jag har med krogar är att man får skrika i varandras öron för att samtala och jag kände lite att förra årets GothCon-pub började gå åt det hållet.

Karaoke kan vara kul men att ha en DJ är rätt överflödigt om folk vill dricka och snacka spel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,498
Ja? Eftersom jag kommer ner på torsdagen så kanske jag borde dyka upp.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Rickard;n162624 said:
Kanske bara är jag, men skulle ni kunna ta det lugnt med musiken i år? Ett problem jag har med krogar är att man får skrika i varandras öron för att samtala och jag kände lite att förra årets GothCon-pub började gå åt det hållet.

Karaoke kan vara kul men att ha en DJ är rätt överflödigt om folk vill dricka och snacka spel.

Inga problem. Förra året var det lite ojämn musik. Vi ska försöka göra det bättre i år. :)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,632
Location
Huddinge
Ezping Orm;n162636 said:
Inga problem. Förra året var det lite ojämn musik. Vi ska försöka göra det bättre i år. :)

<jag är inte säker på att ni behöver Musik alls,
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,930
Location
Sandukar
Jag tycker musiken kan vara olika orkestrala film-musik-OSTs som funkar som bakgrundsmusik under ett rollspelsscenario. Inget jävla disco.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Lukas;n162641 said:
<jag är inte säker på att ni behöver Musik alls,
Jodå, nån form av musik vill vi allt ha. Men lokalen är ju utformad på ett sånt sätt att vissa rum saknar högtalare, så det är ganska lätt att komma ifrån musiken om man vill.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Om jag hade haft det slags jobb där jag kunnat ta skärtorsdagen ledig, så hade jag garanterat kommit.

Men vad är en pub i götet... Den kan ju vara fruktansvärt långtråkig och... dötrist...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
krank;n162834 said:
Men vad är en pub i götet... Den kan ju vara fruktansvärt långtråkig och... dötrist...
och alldeles underbar.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,213
Location
Göteborg
Sveriges bästa konventspub närmar sig med stormsteg! Som vanligt arrangerar Shaguliterna ett gäng tävlingar på puben, och nytt för i år är vår Accessoartävling. Den som har den vackraste, mest iögonenfallande eller uppseendeväckande accessoaren utlovas belöning och berömmelse! Så se nu till att leta fram din bästa bandana, halsband, knätofs, monokel eller mantel!

Väl mött på torsdag /
Shaguliterna genom Anton
 
Top