Nekromanti Gothcon

Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Det blir som vanligt en del aktiviteter på årets Gothcon. Stor turnering med äventyret Singapore Sling.
Sluttest av nya framslagnings för tyska karaktärer och NPC:er, samt förhoppningsvis möjlighet att spela lite figurspel med sina framslagna karaktärer. Det sista hänger på om min beställning från Pulp Figurues hinner fram i tid.
Vi kommer också att släppa de nya vapenkorten och spelledarskärmen, samt te-muggar.
Vi ses i påsk!
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Coolt!

Passar det att ha egna rollpersoner till singapore sling? Vi går gärna en runda på lifeboarden någon timme innan.
 

wege

Veteran
Joined
5 Apr 2009
Messages
51
Location
Falkenberg
Behövs det spelledare i år också? Såg att det skulle spelas pass 1 och 2. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att spelleda i år igen, även om jag inte får ha död på över 30 karaktärer på ett pass.
 

Anton P

Veteran
Joined
10 Dec 2010
Messages
120
Kommer även vi stackare som inte kan ta oss till Gothcon kunna få tag på äventyret och de andra sakerna??
 

Mäster_UBBT

Veteran
Joined
9 Mar 2008
Messages
6
Location
Längst ned på bananen
Åhh, får skicka spelledarbud efter alla saker, då jag antagligen inte kommer hinna svänga förbi. Har längtat länge efter den spelledarskärmen!

Do you think I ought to sing 'Minnie the moocher' to the Glossops this evening?
 

omgbambi

Veteran
Joined
21 Feb 2009
Messages
173
Location
Göteborg
Jag spelade Singapore Sling och jag tyckte

1) Hela vägen fram till Den Flygande Holländaren var jävligt roligt, dricka champange i flygande ballongen och titta på japaner :gremlaugh:

2) Hade väldigt tråkigt på den flygande holländaren, kändes lite som färgfemman "Vad är bakom dörr nr 2?", öppna dörr 'oooj va konstigt det är.. vaaad kan det hääär vara'.. :/
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Tack för att du tar dig tid och delar med dig av din feedback. Snart börjar jobbet med nästa års scenario och då är det bara att veta vad alla tyckt. Vi har mest fått väldigt positiv feedback so far, så det är bra att veta vad som gick mindre bra. Det varierar givetvis också en del mellan vilken spelledare man har. Någon grupp som fick trängas i en ballongkorg byggd av stolar tyckte att de var lite too much... även om mina grupper verkade stortrivas.
Var det interaktiviteten mellan karaktärerna som dämpades av alla dörrar och rum på skeppet eller blev hela grejen för mekanisk?
 

omgbambi

Veteran
Joined
21 Feb 2009
Messages
173
Location
Göteborg
MR_Fallen_Publishing said:
Var det interaktiviteten mellan karaktärerna som dämpades av alla dörrar och rum på skeppet eller blev hela grejen för mekanisk?
Båda två faktiskt, det blev mindre karaktärsdrivet och mer mekaniskt, öppna dörr, få ledtråd, nästa dörr, slåss mot amerikaner, stäng dörr, nästa dörr.. o nästa. Och sen hade båten ingen riktig förankring, Det var som om i mitten av Titanic bordas båten av utomjordingar.
 

wege

Veteran
Joined
5 Apr 2009
Messages
51
Location
Falkenberg
Jag spelledde två grupper. Den ena körde jag upp på en annan bänkgrupp i salen. De stod glatt uppe på borden i närmare en timme, även om någon dinglade med benen.

Den andra stod bara uppe i fem minuter. Det blev inte samma känsla. Men de fick ändå ett hum om hur stort det var.

Från "mina" grupper hörde jag ingen kritik, de hade kul. Däremot är den negativa kritik jag hört att det var för mycket räls. Eller åtminstone att det upplevdes som räls.

Det fanns inte så mycket alternativ i handlingen som inte var direkt SL-styrd.

I övrigt så uppskattar jag, både som spelare och SL, subplottar som den kring Stalin och Trotskij (som han heter på svenska) även om mina grupper inte var kapabla att spela på den.
 

Hopeless

Veteran
Joined
8 May 2010
Messages
62
Korten har jag kommit över, men eftersom GothCon blev utan mig (eller vänta, det ska vara tvärtom) är jag otroligt nyfiken på Singapore Sling. Finns det någon plan på att göra den tillgänglig för oss vanliga dödliga och i så fall, när?
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Årets Gothcon! Nyheter? Såg att ni hade släppt skärm!
 
Top