Level 5 konventsbesökare
Jag orkar bara med en kort genomgång av mitt Gothcon, men jag kanske skriver mer senare. Hur som helst...
På torsdagen blev det en ~5 timmar lång resa med chrull, snackandes skit och lyssnandes på inte alls lika chrullsk musik man kan tro. Förfest hos Ripperdoc där den chrullska musiken blandades ut med lite Vengaboys. Lite kortspel, lite skitsnackande och massor av trevliga människor.
Fredagen inleddes med ett hyffsat soft pass av spelledande av Strike Team: Luna. Utskällning av Yyrkoon för att jag var för snäll. Springa vidare för ett pass Västmark-spelledande, men jag behövdes inte. Traska upp till torget(?) och Dungeon of Doom. Sitta där och snacka skit och spelleda. Lite runtspringande i affärer och bort till Indiecon. Åka för att sova hos Ripperdoc, men det blev Stoners Fluxx istället.
Upp lördagmorgon, fixa till lite "roll"personer till Dungeon of Doom och sen spelleda. Det var väl ungefär vad jag gjorde den dagen...

Söndagmorgon, segaste morgonen i Göteborg. Yra runt och leta rätt på samlingssalen, komma dit, konstatera att jag inte behövs och sen springa upp till Dungeon of Doom för ännu mer skitsnackande och till slut hemfärd med Herr Nils-taxi där Dante trodde att han behövde hjälpa motorn.
Under hela tiden träffade jag massor av trevliga forumiter, men som man säger, ingen nämnd ingen glömd.
På det hela taget ett rätt soft konvent, men något gjorde att det inte riktigt stämde för mig. Redan innan jag åkte ner var jag trött och oinspirerad och hade "annat att tänka på" så det kan ha "förstört" känslan lite, men det var okej och jag hoppas att jag kan komma ner till nästa år.
I övrigt, vi ses i Spelwebben/Looney Labs/www.rollspel.nu-info-rummet på LinCon och jag ska nog kunna ta och slå ihjäl er i Dungeon of doom där också.