Nekromanti GothCon XXXI scenarios

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Den här diskussionen har jag och mina närmsta vänner diskuterat och jag tänkte att den kanske passar här, kanske ngn som vet ngt mer om saken.

Vi har pratat om den "explosion" av nya svenska rollspel som har framkommit under året och vi funderade på hur många av dem som kommer att komma med scenario på GothCon XXXI eller liknande konvent under 2007.

Min gissning är att det kommer till Noir, Mutant UA, EON, En Garde, Andra Imperiet, Trudevang och Götterdemerung (hatar stavningen på det där :gremelak:) Vad tror ni, eller vad vet ni?
Walium skrev ju att han ville ha testspelare till Götterdemerung så där är jag säker....
Själv hoppas jag på ett scenario till Coroils samt ett släpp av själva grundboken då....
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Själv hoppas jag på Höstdimma i Indierummet. Det var förra årets bästa arr IMO. :)
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Har aldrig stiftat bekantskap med Indierummet, får försöka med det nästa år. Brukar ofta spelleda en del på GothCon samt under 2007 är det inte säkert att jag är i Sverige då ens :gremfrown: Självvalt för jobb, men ändå...
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Det räcker dock inte med att det har kommit nya system, de måste ta fram vettiga arrangörer till dem också... Vilket kan vara en annan femma :gremcool:

Plus att GothCon ifjol hade en uttalad satsning på svenska rollspel, så undrar om de har det i första rummet. Mycket ligger dock upp till rollspelsproducenterna, om de kan arra allt väl (och så brukar de kunna muta spelledare) så ska det väll kunna trängas fram. Men frågan är också om det är deras bästa PR-kanal, det kräver ju också att de helst har grävt fram en hord sl:s som kan system, miljö och är villiga att missionera det.

Min gissning skulle ligga på Western, M:UA och SH2I (som har stått för välgjorda arr tidigare, fast är då inte nya rollspel), Götter, Trudevang skulle jag tro kan dyka upp, Noir skulle jag gissa tar Jonas Karlsson till hjälp, EON trodde jag hade dalat på konventscenen. Coroilis och En Garde skulle vara jättekul att se.

Men så hoppa jag ingen glömmer gamla utländska system och friform :gremwink:

Det ska vara clowner i scenarion 2007!
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Utrikiska spel (på väg av OT) och smygreklam

(spelledare AD&D GothCon 1983)
Respekt!

Det dyker ju fortfarande upp AD&D på GothCon, tror senast ifjol. Även jag ville pimpa för CoC scenarion :gremwink:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Som Gunnar *host*korrläsning*host* påpekar så kommer det ett scenario till GD och antagligen även ett till DoDT. Om jag förstår saken rätt så håller man nu på att trycka den folder som listar samtliga scenarion. Sedan kommer det säkert in något i efterhand, men snart nog borde de flesta tidigare besökare få lite mer information i sin brevlåda.
 

olaberg

Hero
Joined
1 Feb 2006
Messages
1,151
Location
Göteborg
Re: Utrikiska spel (på väg av OT) och smygreklam

Ett evenemang som jag skulle kunna tänka mig vore något mega-retro. Vad sägs om D&D anno 1974?

Grottröj modell Dungeon of Doom fast med reglerna från de tre små häftena. "Jag bryr mig inte om vilket vapen du använder, du gör 1t6 i skada i alla fall!".

Vinnare blir de som får upp flest XP till ytan...

Eller... tävlingsmoment är lamt. Man kör for the fun of it!
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Jag kan avslöja att det kommer minst ett Gondica-scenario...

Walium kommer att arra Götterdämmerung

MrG har säkert något i rockärmen, eller?

Krille och SHI2 känns självskrivet

Jonas Karlsson och Noir

Är det någon mer forumit som skall arra något scenario?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Jag kan avslöja att Noir är med på Gothcon och Team Noir, med Jonas Karlsson som kapten, står bakom. Scenariot blir ett intressant drama kallad "Dold kärlek".
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Vad jag vet kommer två scenarion CoC/friform, ett från oss i Rollspelsbaren och ett från Kurragömmaklubben Kamoflage (lite lustig miss att vi ramlar in i samma nisch).

I övrigt kommer vi köra Resturant Rollspelsbaren med improscenarion och Verbal Kombat.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Woho!

Jag får spela lite kvalitetscenarios i år!

Nu måste jag bara fixa ihop ett rollspelslag också *mumlar*, men det hoppas jag löser sig.

Skriv nu ihop bra scenarion, så att jag och alla andra kan njuta av era konstverk :gremsmile:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Speltestcirkel

Min lömska hjärna försöker plotta var vi kan speltesta varandras scenarion, vi som skriver och tror vi hinner spela på konventen... För egen del kommer vi nog köra speltester i Göteborg och Linköping (PMa mig om ni är intresserade av att ställa upp, visserligen brukar det inte vara problem att hitta speltestare, men...) och om folk vill ha speltestare i Göteborgstrakten ställer jag väldigt gärna upp (kan säkert ordna både lokal och testgrupp).
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,269
Location
Örebro
Faller in i ledet...

Som vanligt kommer jag finnas där med ett Bortom-scenario. Årets scenario heter "Skärvor av liv".
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Woo !
Den här verkar ju minst sagt lovande i rollseplsväg. Ska verkligen ta & skärpa mig i rollspels när jag åker till påsken.
Hade bara ett parti rollspel då & det var Höstdimma, vilket var förbanant najs !
 
Top