Gothcon: Två platser nyöppnade till Flodskörden - Tillbaka till Östport 5C

MartinS

Veteran
Joined
14 Oct 2018
Messages
7
Hej,

Det här är femte året som jag är arrangör för ett rollspel till Gothcon. Tidigare gånger har jag skrivit äventyr till Oktoberlandet, Kult (x2) och Ur varselklotet, vilket ungefär sammanfattar vilka rollspel jag tycker är roligast. Att skriva scenarion och arrangera är tidsödande men otroligt belönande, och jag har haft turen att många av de spelledare som tagit sig an mina äventyr kunnat tänka sig att fortsätta vara spelledare. Fantastiskt kul!

En stor skillnad från de första åren jag arrangerade är att de tagit bort reservplatser till evenemangen. Detta har underlättat för spelgrupper som vet om de får spela eller inte, men gjort det besvärligare för oss arrangörer. Det betyder att om ett lag hoppar av, så har plötsligt en spelledare som läst in sig på äventyret ingen grupp att spelleda. Utöver det brukar det alltid vara någon grupp som bara är en eller två spelare, som måste slås ihop med varandra. Förra året var det två spelledare som var tvungna att stå över ett och samma pass. I år har jag till och med tagit kontakt med alla anmälda spelgrupper till mitt arrangemang och kollat hur många de egentligen är för att minimera detta. Men, som jag tidigare nämnt finns det också stora fördelar med nuvarande system för spelgrupper, och den här tråden är inte till för att diskutera systemet. Jag vill bara förklara bakgrunden.

Så, efter sena avhopp har vi plötsligt två spelledare utan grupper på...

Tillbaka till Östport 5C - Flodskörden

Fredag pass #1: 10-15
Lördag pass #2: 16-21

Så gå in och passa på att anmäla er, och om ni är utan spelgrupp - kom gärna utanför klassrummet så får ni säkert en plats i grupper som har färre än fyra deltagare!

Jag vill helst inte säga så mycket om äventyret för att det kommer förstöra spelupplevelsen. Men jag kan lova att scenariot bjuder på oväntade vändningar och att rollpersonerna på flera sätt är huvudpersoner i berättelsen.

Martin Svärd
 
Top