Nekromanti [GothCon] Samtågning

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Innan jag kan bestämma mig ang samåkning vill jag gärna veta om det är några som skulle vilja samåka från Stockholm med tåg?

Dante sade något om en extrastilig variant i gammaldags tåg - jag vet nu inte vad den heter, men Dante kan kanske länka till vad han menar här i tråden?

Jag själv tar i princip gärna tåg, mer så i sällskap. Men stiligt eller icke stiligt, skulle sällskapet nog se till att boka tidigt nog att få en bra pris.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
gizmo said:
Innan jag kan bestämma mig ang samåkning vill jag gärna veta om det är några som skulle vilja samåka från Stockholm med tåg?

Dante sade något om en extrastilig variant i gammaldags tåg - jag vet nu inte vad den heter, men Dante kan kanske länka till vad han menar här i tråden?

Jag själv tar i princip gärna tåg, mer så i sällskap. Men stiligt eller icke stiligt, skulle sällskapet nog se till att boka tidigt nog att få en bra pris.
Om ni tar följande tåg den 28 så kommer vi kunna samåka från Katrineholm (där jag hoppar på):

16:14 Stockholm C - 19:20 Göteborg C
SJ, Snabbtåg, SJ 2000, tåg 441

Jag har redan köpt biljetter.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
gizmo said:
Dante sade något om en extrastilig variant i gammaldags tåg - jag vet nu inte vad den heter, men Dante kan kanske länka till vad han menar här i tråden?
Det kan han.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Dante said:
gizmo said:
Dante sade något om en extrastilig variant i gammaldags tåg - jag vet nu inte vad den heter, men Dante kan kanske länka till vad han menar här i tråden?
Det kan han.
Jag gjorde en sökning:

Stockholm C - Göteborg C 2013-03-28
Ingen resa hittades
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Jag och ickeforumit V har ordnat våra biljetter nu.

Vi lämnar Umeå redan på onsdag 09:12 med tåg 575 och byter sedan i hufvudstaden till tåg 441 som lämnar Stockholm C 16:14. Framme i Göteborg på onsdag kväll alltså.

Hem åker vi med tåg 98 som går från Göteborg 17:25 på söndagkväll (dvs. nattåget som norrlänningarna brukar åka med).
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Bunny said:
Om ni tar följande tåg den 28 så kommer vi kunna samåka från Katrineholm (där jag hoppar på):

16:14 Stockholm C - 19:20 Göteborg C
SJ, Snabbtåg, SJ 2000, tåg 441
Miss. :gremfrown:

Själv:
Torsdag 28:e
12:14 Stockholm C - 15:25 Göteborg C
tåg 433

I fall någon råkar vara på samma tåg hittar ni mig i vagn 6, plats 14.


Hemåt: söndag 13:35
(sommartid!)
 
Top