Nekromanti [GothCon] Pepp?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Jag och Enhörning fick våra foldrar i går.

Enhörning blir hemma med hundarna, men jag kanske kan komma lös för en GothCon-resa i år efter några års uppehåll.

Men... jag kände ingen större pepp för något arr, utom Pilzemans teater. Men det blir en rätt dyr teaterbiljett om jag räknar in resor och hotell.

Någon som har pepp för något annat på konventet?

Fritt fram för arrangörer att pitcha sina arr. Om du känner mig och ser något i foldern som borde passa så får du gärna peka ut det.

Vad peppar du själv över?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Jag peppar inför att sitta bland alla trevliga spelmakare i makarrummet, prata med folk som strosar förbi, kränga mina spel, marknadsföra Rotsystem och träffa ett skitlass forumiter.

Jag peppar också inför årets scenario från Robert Jonsson ("Bathofobi"?), eftersom jag har bra erfarenheter av honom som SL från föregående år.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Jag har kikat lite på nätet och blev glad när jag såg att Skräck-Lina från Umeå arrar. Buffyesque i Norrland? Fett. Kanske ska tigga om att få spela’t i förväg för att veta om det är något jag skulle kunna tänka mig att spelleda nåt pass.

I övrigt söker jag fortfarande viss pepp. Fetast vore nog att få testa nåt av de nya japanska mysspelen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Demonprinsessan said:
Jag har kikat lite på nätet och blev glad när jag såg att Skräck-Lina från Umeå arrar. Buffyesque i Norrland? Fett. Kanske ska tigga om att få spela’t i förväg för att veta om det är något jag skulle kunna tänka mig att spelleda nåt pass.
Jag tyckte också att det lät fedt, men jag tror jag kommer ha svårt att bygga en grupp för att spela det.

Om du spelleder blir jag ju ännu sugnare. Hör av dig om du skulle få en grupp med för lite folk isf =)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Ahh, det var Skräck-Lina då. Jag tyckte att det osade av henne.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Shit, vad jag är pepp!

Jag ska hänga i Indierummet, jag ska vara med så mycket jag kan och hinner på ISIS, jag ska anmäla mig till Dominion-turneringen bara för att det låter sjukt roligt, jag vill se En Shoggoth på taket. Jag kanske ser till att ta mig till Verbal kombat också, men det är inte lika hög prio. Jag tänker dricka en massa te, äta färdiglagad mat, gå och kika i alla nördbutiker som brukar finnas på plats och sätta sprätt på mer pengar än jag borde.

Och kramas. Och GothCon-puben. Och ännu mer kramar.

Ungefär.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Korpa said:
jag ska anmäla mig till Dominion-turneringen bara för att det låter sjukt roligt
Och här läser jag Domino och trillar nästan av stolen för att det låter så kul.

För övrigt är jag jättepepp på GC och hoppas kunna betatesta mitt hybrid-skräck-roll-kort-spel Prärie.
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Själv är jag förstås jättepepp på mitt eget arrangemang, som alltså är Svavelvinter för andra året i rad. Nu blev det inte min planerade uppföljare till Griftehjärta, utan något delvis helt annat. Spelarna gestaltar nämligen en grupp vargfolk - något jag ser fram emot att speltesta om en vecka. Det kan med andra ord bli något av en utmaning för såväl spelare som berättare.

Vargamåne är karaktärsdrivet i betydelsen att i den mån det finns en handling så utgår den ifrån just karaktärerna. Äventyrets fokus blir därför den ovanligt dysfunktionella gruppen vargmän och -kvinnor. Vad händer när personliga motiv och agendor tillåts störa flocksinnet?

Jag ser också fram emot att inte behöva arrangera helt själv i år, utan har värvat en medarrangör till GothCon. Dessutom har jag försökt bygga en arrangörsgrupp till scenariot och ambitionen är åtminstone att täcka, om inte alla så, de flesta spelkonvent 2014. Vi får väl se hur det blir med detta. Premiären blir dock som sagt nästa vecka här i Eskilstuna, på den lokala spelföreningens minikonvent. Spetestarna verkar väldigt peppade hur som helst.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Jag peppar att spela Den yttersta domen med skånegänget (och alla andra som är sugna på't). Jag peppar att få spela en massa fräna spel i Indierummet, vissa egna, vissa andras. Jag peppar att kolla En shoggoth på taket. Jag peppar att kanske ta mig förbi Isis i år (förra året fattade jag inte riktigt om det var tänkt att vara separatistiskt + hade en massa fett spel). Jag peppar Cross my Heart om jag får någon grupp dit. :gremsmile:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
För alla som inte testat Rollspelsbarens spelledarlösa upplägg och gillar "nya" eller annorlunda sätt att spela rollspel med lite friformsprägel rekommenderar jag Orent spel. Själv är jag pepp för det och Verbal Kombat. Hoppas jag får tid för Slå en d6 för san också, det kan bli grymt för alla vana konventare.

Och så tycker jag det är en bra mix av regler och friform och ovanligt många tjejer som verkar arrangera. Det tycker jag är grymt najs.

I smyg funderar jag på att anmäla frun med vänner till två pass rollspel under lördagen. Vad skulle ni rekommendera? Systemlöst brukar vara ett kvar för henne, liksom att det är något där man är rätt säker på att få en van spelledare.

-Gunnar (barnvakt på lördagen)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Själv vet jag inte ens om jag kommer ha råd/tid att åka på GC i år. Just nu lutar det mot "antagligen inte".

Så det är lite trist. Om jag har jobb senare i år kanske jag kompenserar med att dra till andra konvent. Får se.
 
Top