Nekromanti [GothCon][Linköping]

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Det här är ju inte ens lincon ser jag nu, när är gothcon ens? :)

Vart brukar ni bo och sånt, nån gång måste jag ju iväg på sånt här. Morsan bor ju I linköping så hade tänkt jag skulle kombinera ett Besök nån gång, men då har jag ju boende just då men om jag skulle med till gothcon nån gång, vad gör man då? ;)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
.113;n228380 said:
Vart brukar ni bo och sånt, nån gång måste jag ju iväg på sånt här. Morsan bor ju I linköping så hade tänkt jag skulle kombinera ett Besök nån gång, men då har jag ju boende just då men om jag skulle med till gothcon nån gång, vad gör man då? ;)
Gothcon brukar deala till ett bra pris med Hotel Lorensberg. 1300 för två nätter i år, det är ju pengar förstås men ett otroligt pris för ett hotell i centrala Göteborg. De har haft den här dealen i minst tre år nu så det är väl rimligt att tro att de fortsätter.
Info på http://www.gothcon.se/xli/information , klicka på "Övernattning hotel Lorensberg" eftersom Gothcon trixar med sin sida så man inte kan direktlänka.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Hellzon;n228389 said:
Gothcon brukar deala till ett bra pris med Hotel Lorensberg. 1300 för två nätter i år, det är ju pengar förstås men ett otroligt pris för ett hotell i centrala Göteborg. De har haft den här dealen i minst tre år nu så det är väl rimligt att tro att de fortsätter.
Info på http://www.gothcon.se/xli/information , klicka på "Övernattning hotel Lorensberg" eftersom Gothcon trixar med sin sida så man inte kan direktlänka.

Jo, helt överkomligt för att bo på hotell överhuvudtaget tycker jag, väldigt bra pris faktiskt. Det är väldigt snart om jag förstod det rätt, nu råkade jag gå och lägga mig efter jag hittade datumet men det var ju inte bort i Maj som lincon iaf :p Hade varit kul men krävs lite mer planering när man har 4 barn (mitt i flytt dessutom).

Jag har ju inte varit på något konvent ännu men jag känner ju att det har lockat ett tag nu ;) Snart blir det garanterat av!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,905
Location
The Culture
Cissi;n228316 said:
Minibuss bokad och klar! Jag och Mårten hämtar den vid 15 på torsdagen och sedan är vår plan att vi hämtar upp alla er andra på lämplig plats. Mitt förslag är att ni andra träffas vid resecentrum så plockar vi upp er där vid kvart över tre ca. Bussen ska sedan vara tillbaka kl 15 på söndag så vi lämnar Göteborg på förmiddagen.
Glöm inte att anmäla er till Puben om ni ska med dit.
Jag planerar att spela Magic-SM, som inte kommer att vara färdigt på förmiddagen på söndag, om det inte går väldigt dåligt. Jag kommer alltså troligen att bli tvungen att ta mig hem på något annat sätt.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Ja, det var synd att vi skulle åka hem så tidigt, men jag kan iaf följa med även då.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vi kan se om det går att trixa lite med tiderna. Jag hör med bokaren. Gurgeh, när tror du att ni är klara på söndag?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,905
Location
The Culture
Det är tyvärr svårt att säga. Troligen till 12-13. Men om det går oväntat bra kan jag bli tvungen att spela till sent på eftermiddagen.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Det verkar som att det handlar om dygnshyra. För varje timma efter kl 15 på söndag vi har bussen så läggs det på flera hundralappar till priset. Så det var det absolut billigaste sättet att hyra från 15-15.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Anledningen till att vi försökte hålla det i jämt 24h spann var att det blev dyrt rätt fort utanför. Kollade nu om man skulle boka till 18 istället för 15 så blev det 600kr dyrare. Dock på 8a blir det 75kr/person så kanske inte så mycket. Då blir nog resan ca 650-700/person totalt tror jag (inklusive bensin). Sen trodde jag inte det var så mycket på söndagen så trodde att förmiddagen inte gjorde så mycket att åka på så en lite miss av oerfaren gothconnare här :)

Men jag kan ringa och se om eventuellt uppdatera bokningstiden och vad som gäller om man inte vet när man kommer tillbaka till viss tid. Kanske man kan få fram något vettigt om vi inte riktigt vet när vi kan komma tillbaka.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,905
Location
The Culture
Jag förstår. Om jag blir klar i tid och hinner med: bra. Om jag inte blir klar i tid: jag tar mig hem på annat sätt.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Det är inte så mycket på söndagen, det är bara vi som är besvärliga magicspelare. :) Konventet i övrigt brukar avslutas vid elvatiden eller så. Jag hade kunnat spela en turnering som börjar vid 10-11 men det kan jag lika gärna skippa för att åka med er hem, men de resonerar (som vanligt) lite annorlunda när det gäller magic. :)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,905
Location
The Culture
Cissi;n228316 said:
Minibuss bokad och klar! Jag och Mårten hämtar den vid 15 på torsdagen och sedan är vår plan att vi hämtar upp alla er andra på lämplig plats. Mitt förslag är att ni andra träffas vid resecentrum så plockar vi upp er där vid kvart över tre ca. Bussen ska sedan vara tillbaka kl 15 på söndag så vi lämnar Göteborg på förmiddagen.
Glöm inte att anmäla er till Puben om ni ska med dit.
Jag vill bara kontrollera för säkerhets skull: Resecentrum är ett ganska stort område. Jag antar att det är lättast att stanna och plocka upp folk på parkeringen öster om själva stationsbyggnaden. Tänker ni likadant?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Gurgeh;n230677 said:
Jag vill bara kontrollera för säkerhets skull: Resecentrum är ett ganska stort område. Jag antar att det är lättast att stanna och plocka upp folk på parkeringen öster om själva stationsbyggnaden. Tänker ni likadant?

Öster? ehm... Mårten tycker att parkeringen borta vid fjärrbussarna verkar lättast så vi tar det där. :)
Och, han pratade med bussuthyraren idag. någon, eller ett par timmar senare än kl 15 är inga problem om vi vill skjuta avfärden lite från Göteborg på söndagen.
 
Top