Nekromanti [GothCon] Lag söker spelare till Western och Coriolis

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Vi är tre spelare i vårt lag och har bokat in:

Western - Det Torra Landet Fr 16:00-Fr 21:00

Coriolis - Det döende skeppet Lö 10:00-Lö 15:00

Är det någon som vill spela med tre halvgamla skåningar så hör av er här.
 

dragonfly

Veteran
Joined
10 Jan 2016
Messages
3
Jag är laglös men vill gärna spela på gothcon :D Jobbar tyvärr både lördag och söndag 10-15 annars hade jag varit fett på Coriolis! Men om ni fortfarande saknar spelare så hakar jag gärna på Western på fredagen. Heads up på att jag inte spelat just Western sen jag var 13 dock.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Trevligt! Vi har minimal erfarenhet av Western själva, så det lär inte vara något problem.

Jag PM:ar detaljer.
 

kbit

Veteran
Joined
27 Feb 2016
Messages
3
Jag är jättegärna med på Coriolis!

Behöver jag tidigare erfarenhet av att ha spelat det, tro? Jag har regelboken, men har varken spelat eller spellett det.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
kbit;n164887 said:
Behöver jag tidigare erfarenhet av att ha spelat det, tro?
Jag skulle tro att du klarar dig utmärkt. Spelledarna fick en preview av nya utgåvan igår för att kunna spelleda utifrån de nya reglerna som inte är släppta än.
 

kbit

Veteran
Joined
27 Feb 2016
Messages
3
Gött! Men visst är det bara reglerna som är nya? Jag borde kunna förnya min kunskap om settingen med gamla regelboken, va?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
kbit;n164890 said:
Gött! Men visst är det bara reglerna som är nya? Jag borde kunna förnya min kunskap om settingen med gamla regelboken, va?
På det första har jag inget svar. På det andra så brukar ju konventsarr vara sådana att man kan komma in helt utan kunskaper och ändå ha trevligt. Jag skulle inte oroa mig. :)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
kbit, du är välkommen. Återkommer med info i PM.

schnurra, tyvärr är vi redan 4 (som är max) med kbit.

Vet någon vänlig forumit hur det fungerar med ett lag som är anmält till två olika pass men inte alla i laget spelar i alla pass?

Vi är alltså tre som spelar bägge passen och kompletterar med två nytillkomna spelare, en i vardera passet.

Spelar det någon roll att laget i sig är anmält till bägge passen? Borde man skapa två lag, ett för varje pass?
 

Henkedge

Veteran
Joined
8 Dec 2015
Messages
36
Location
Lund
kbit, är du fortfarande intresserad av att hoppa in i vårt Coriolis-lag? Har du fått mina PM?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Paal;n164002 said:
Vi är tre spelare i vårt lag och har bokat in:

Western - Det Torra Landet Fr 16:00-Fr 21:00

Coriolis - Det döende skeppet Lö 10:00-Lö 15:00

Är det någon som vill spela med tre halvgamla skåningar så hör av er här.

Vi är nu fyra spelare för Coriolis, och därmed max.

Vi är även fyra för Western, men där finns det plats för två till om någon mer vill.
 
Top