Nekromanti [Gothcon] Indierummet

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Tja,

I och med att det börjar närma sig nu så tänkte jag höra mig för vilka som planerar att dyka upp i Indierummet på Gothcon och ifall man planerar att ha med sig något coolt rollspel med sig ditt.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,932
Location
Nordnordost
Jag kommer. Packar förmodligen The Daughters of Verona och Technical Support Simulator 2016, vi får se vad som känns hetast kvällen före avresa.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Jag kommer antagligen stå fast på plan 4, men vara i Indierummet i anden. Eller, ja, jag vet inte. Vad tar ni med er? Får man ta med sig Apocalypse World?
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Jag kommer. Marquise of Ferrara och Swords Without Master tyckte Genesis kunde vara bra spel för årets Indierum, så kanske de då. Är sugen på att ta med Fall of Magic, men det är egentligen långt nog för tre-ish sessioner, så kanske inte...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Jag kommer att komma dit, helt utan spel, och kräva att bli underhållen!

Precis som vanligt, alltså.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,642
Location
Huddinge
Jag kommer dit, och som vanligt kommer jag se till att det finns ett exemplar av värmedöd liggande där.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
804
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
wilper;n159044 said:
Jag kommer. Packar förmodligen The Daughters of Verona och Technical Support Simulator 2016, vi får se vad som känns hetast kvällen före avresa.
Technical Support Simulator?! Det låter ju helt fantastiskt kul bara på namnet. :D

Jag kommer förmodligen spendera större delen av konventet i Indierummet. Ämnar vara där hela lördagen men endast delar av fredagen. Öl måste ju drickas när man är i Göteborg. Tar med mig Hillfolk och lite annat bös jag är någorlunda inläst på. Till Indierummet alltså - till krogen tar jag med min buk, min trut och min penningpung.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Jag dyker upp. Jag tar med Kagematsu, This is Pulp, The Murder of Mr. Crow och Imagine.

Funderar på att göra en app till Indierummet där folk kan se vad som finns tillgängligt + en karta i appen med tillhörande avstånd till hur långt de är ifrån rummet. Jag måste ändå göra ett projekt till Android.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag kommer! Det är inte helt spikat vad jag tar med mig (utöver It's complicated), jag lär ta en titt i bokhyllan och ta med mig sånt jag är pepp på att spela. :)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,742
Jag trillar in och vill spela Hillfolk. Oklart om jag har något med mig själv.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,232
Location
Stockholm
Jag kommer vara där. Har nog inte något speciellt att ta med själv men kan se efter.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Jag kommer att hänga i Indierummet ungefär hela konventet. Jag kommer att ha med mig "Den yttersta domen", som vanligt. Utöver det kommer jag nog att ta med antologin "Seven Wonders"* och förbereda några av spelen därifrån.

Kanske tar jag med något annat också. Är det något spel som folk är pepp på, som man kan tänkas ha?

* http://ageofravens.blogspot.se/2016/02/seven-wonders-story-games-anthology-two.html
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Jag vet fortfarande inte om jag kommer :(. Kanske en dag.
Men OM jag kommer så vill jag jätte gärna spela Hillfolk och hoppas då, såklart, att ni anpassar Hillfolkspeldagen efter mig!

Med mig har jag förmodligen inget. Fast någon gång skulle jag vilja hålla en spelskrivarworkshop från en redaktörsperspektiv. När jag redo. Inte i år.

Edit: This is Pulp känns också att det är dags för igen.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,932
Location
Nordnordost
Stövelkatten;n159702 said:
Technical Support Simulator?! Det låter ju helt fantastiskt kul bara på namnet. :D
Det är Enhörnings spel baserat på verkliga händelser från hennes tid i callcenterbranschen. Den moderna tidens Montsegur 1244 skulle jag vilja kalla det. Det är simulationistiskt och realistiskt.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Jag kommer minst en dag, och spelleder gärna antingen AW eller AW:Fallen Empires. Däremot har jag redan lovat ett gäng av mina kompisar som aldrig varit på GothCon innan att jag ska spela med dem, så det kan bli så att jag helt enkelt sätter mig med dem hela dagen så ingen annan får chans att spela med mig. Men förhoppningsvis hinner jag träffa och spela med några av er också!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,462
Location
Köping
Jag kommer hela helgen, lär pendla mellan spelmakarna och Indierummet som sist. Reser lätt packad men jag smyger väl ner The Quiet Year i väskan och ser om någon vill spela. Vill spela Hillfolk.

Söndagen har jag vigt till Dr Avskyvärd, annars har jag inget inbokat.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
804
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Hellzon;n160923 said:
Jag kommer hela helgen, lär pendla mellan spelmakarna och Indierummet som sist. Reser lätt packad men jag smyger väl ner The Quiet Year i väskan och ser om någon vill spela. Vill spela Hillfolk.

Söndagen har jag vigt till Dr Avskyvärd, annars har jag inget inbokat.

The Quiet Year har jag varit sugen på ett bra tag nu. Hoppas vi kan hitta fler post-apocfantaster!
 
Top