Gothcon i år?

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,061
Min gissning är att smittspridningen från ca mitten av februari och framåt kommer att ligga på en mycket låg nivå. Verkar inte som att knappt någon kommer undan omikron. Flera länder, som ligger före oss i omikronexplosionen, ser nu en kraftig nedgång i smitta, och överväger att ta bort alla restriktioner. Vi måste bara passera toppen först...
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,260
Location
Kullavik
Valde att dra in min anmälan. Vare sig digitalt konvent eller konvent med 500 deltagare eller färre lockar mig. Hoppas att det inte behöver bli så, men vill inte chansa. :)
Går det inte att ställa in vid ett senare datum utifall att restriktionerna avtar?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Danmark upphäver alla restriktioner på måndag nästa vecka. Vi kan väl hålla GothCon där istället. :)

Sedan kan man ju fråga sig hur Covid kan vara så mycket farligare i Sverige än i Danmark...
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,061
Jag tror att Sverige kommer att vara i samma läge som Danmark om någon/några veckor. Men jag kan först att det är svårt för arrangörerna att veta om vissa restriktioner varar än till påska. Vanskligt att chansa.
 
Top