Gothcon i år?

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Det har inte sagts något om att ställa in, men personligen funderar jag på att dra tillbaka min scenarioanmälan helt enkelt för att vara på den säkra sidan. Trenden just nu ser inte lysande ut.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,848
Location
Nordnordost
Det flög förbi en påminnelse om att kolla att ens arrangemangsbeskrivningar stämde för någon dag sedan. Så de tuffar på efter vad det verkar.

Själv är jag dock rejält skeptisk.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Det är väll max 500 deltagare i evenemang just nu som gäller? Hur många brukar komma till Gothcon?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag hoppas att omikron passerar snabbt så att GothCon går att genomföra som planerat. Är det en rimlig förhoppning? Nej, inte som de senaste två åren sett ut, men jag fortsätter hoppas i alla fall. Flyget är hur som helst redan bokat.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Jag hoppas att omikron passerar snabbt så att GothCon går att genomföra som planerat. Är det en rimlig förhoppning? Nej, inte som de senaste två åren sett ut, men jag fortsätter hoppas i alla fall. Flyget är hur som helst redan bokat.
Står inte ut med en till påsk med familjen tar jag :p
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Jag hoppas att omikron passerar snabbt så att GothCon går att genomföra som planerat. Är det en rimlig förhoppning? Nej, inte som de senaste två åren sett ut, men jag fortsätter hoppas i alla fall. Flyget är hur som helst redan bokat.
Annars får vi väl arrangera ett eget spelmöte?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Annars får vi väl arrangera ett eget spelmöte?
Ja, om det finns ett gäng som vågar resa och träffas så är det en potentiell plan B. Och om så blir fallet kan jag säkert spelleda något.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Fick mail idag.
Hej,

Det är troligt att det kommer finnas restriktioner som påverkar vår möjlighet att ha ett vanligt konvent i år. Vaccinpass till exempel är förmodligen ett garanterat måste.

Vi arbetar för fullt med att ta fram olika scenarion och hur vi genomför dem och vill därför göra en undersökning av hur ni arrangörer. Svara gärna på den så snart som möjligt så vi kan ha den som underlag i vårt arbete.

Vi har också tagit beslut om att skjuta upp besökaranmälan tills vi är mer klara med och kan informera om hur konventet kommer se ut. Det nya datumet för besökaranmälan är 15 februari.

Här finns mer information om restriktionerna vi arbetar utifrån: https://polisen.se/tjanster-tillsta...sammankomster-och-offentliga-tillstallningar/
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Valde att dra in min anmälan. Vare sig digitalt konvent eller konvent med 500 deltagare eller färre lockar mig. Hoppas att det inte behöver bli så, men vill inte chansa. :)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Valde att dra in min anmälan. Vare sig digitalt konvent eller konvent med 500 deltagare eller färre lockar mig. Hoppas att det inte behöver bli så, men vill inte chansa. :)
Ja alltså som restriktionerna ser ut just nu så förstår jag det som att det både måste vara färre än 500 och att alla måste anvisas en sittplats alternatitvt att vi kör hela konventet utomhus, inget av dessa verkar ju särskilt kompatibelt med hur GothConbrukar arrangeras, men jag hoppas på att det hinner bli bättre till påsk.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Tydligen säger reglerna att

En arrangör kan dela upp sammankomsten eller tillställningen i sektioner. Då gäller maxtaket varje enskild sektion. Gäller från den 19 januari.

Och det borde väl gå att tillämpa på ett spelkonvent på något sätt? Det är ju långt ifrån 500 personer i samma rum vid något tillfälle på Gothcon. I cafeterian eller Magic-rummet kanske det är så många som 100, men knappast ens det.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Jag hoppas att påskens sena datum i år gynnar möjligheterna för att konventet kan genomföras hyfsat normalt. Vore så trist om det ställs in/blir digitalt i år igen.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Tydligen säger reglerna att

En arrangör kan dela upp sammankomsten eller tillställningen i sektioner. Då gäller maxtaket varje enskild sektion. Gäller från den 19 januari.

Och det borde väl gå att tillämpa på ett spelkonvent på något sätt? Det är ju långt ifrån 500 personer i samma rum vid något tillfälle på Gothcon. I cafeterian eller Magic-rummet kanske det är så många som 100, men knappast ens det.
Nja, du får bara göra det om du kan garantera att det inte sker någon interaktion mellan dom i olika besökare både under innan och efter arrangemanget. Så i så fall skulle man behöva anmäla sig till "Magic GothCon" eller "Cafeteria Gothcon", och du skulle dessutom som sagt behöva ha en specifik stol anvisad som du inte får ändra under hela helgen, kanske fungerar för cafeterian men blir jobbigt för magic där man vill ha olika motspelare ibland :)
 
Top