Nekromanti GothCon - hur var det?

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
För mig var det, framförallt, något som skedde 60 mil sydvästerut. :gremsmirk:

Men, men... nästa år! (Vem försöker jag lura egentligen?)

Nåja, berätta nu - spel spelade, forumiter träffade, timmar sovandes, pub besökt, fest festandes eller taphidofila mungosar fotograferade? Tell me everything!

-Hjalle, öh, liksom, jooo!
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
GothCon - Så var det.

Helt jättetoppen! Mycket kul rollspelande, mycket fummel, mycket humor!

Första spelpasset (Eon med Bobby Magikern som SL) hann min karaktär vara med 3 (tre) minuter innan han fick en armborstskäkta i ögat... :gremgrin: Men det var en fantastiskt bra start på ett shysst konvent. Tackar Bobby Magikern för en lysande insats. :gremlaugh: *bugar och bockar*

Andra passet (Götterdämmerung med Walium som SL) var också riktigt bra. Dessutom dog jag inte. Alltid ett plus. :gremgrin: Tackar även Walium för ett minnesvärt speltillfälle. *bugar och bockar igen*

Vidare spelade vår grupp ett rykande färskt Trudvang (som liksom tidigare Riotminds-versioner slog ihop en värld med rejäl sagostämning med rädda-världen-hifantasy) vilket också var jäkligt kul, samt Western. Westernäventyret var som vanligt otroligt välskrivet men kanske en smula avancerat för oss (med alla sina ledtrådar, slp, intriger osv.) på ett konvent. Vi diskuterar, planlägger och back-stabbar för mycket, så det blir ofta ont om tid. :gremtongue:

Sammanfattningsvis var det ett mycket lyckat konvent för oss och vi vill tacka arrangörerna så mycket. Tack!

*Hjalle, jag kan rekommendera ett besök nästa år. Du skulle säkert bli nöjd. :gremsmirk:*
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: GothCon - Så var det.

"Andra passet (Götterdämmerung med Walium som SL) var också riktigt bra. Dessutom dog jag inte. Alltid ett plus. Tackar även Walium för ett minnesvärt speltillfälle. *bugar och bockar igen*"

Så det var du som var Jörgen i "Göteborgs tidelagssällskap och Jörgen"? Det borde jag kanske ha fattat när du sa att du var brevbärare. Hursomhelst så var ni väldigt tacksamma spelare och det blev ett kul spelmöte även om det inte blev så värst långt. :gremsmile:
 
Top