Nekromanti GothCon Ersatz

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Nån som är kvar i Stockholm under påskhelgen och vill trösta sig över GothCon längtan genom att hänga hos mig en dag? Lite spel, lite snack, lite mat och dryck?

Om ja, vilken dag vill ni ha? Fredagen, lördagen eller söndagen är on offer.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
Jag är nog intresserad, men oklart vilka dagar som funkar bäst för mig, återkommer när jag vet exakt hur min påsk ser ut.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Ska vi säga Lördag? Verkar bäst för de som kanske jobbar fredagen och måndagen. Eller är ni alla inne i att leta påskägg då?
Eller så fredag eftermiddag/kväll då. Vilket ändå är forumsöl kväll, eller?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,476
Location
Helsingborg
Är det nu till helgen? Jag kan tänka mig att komma upp, om inte annat för att få tillbaka mina spelprylar (och antagligen lämna något annat, min vana trogen). :)
Rickard said:
Jag åker för övrigt bil från Norrköping och kan plocka upp folk på vägen, om någon annan vill hänga på.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Ok, nu har jag fått in tre (icke-forums) röster för fredagen. Det verkade inte vara nåt starkt tryck emot det här i tråden, så:

Långfredag it is.

Vi kan säga min dörr är öppen från och med kl 15, sen kan ni stanna så länge ni vill tills jag somnar, vilket brukar vara runt midnatt.

Ta med det ni vill spela/dricka/äta, jag antar jag kommer nog baka lite, och så finns pizzerior galore inom 50 m härifrån.

Detta är inte ett organiserat event, men jag har ändå gärna att ni skriver här om ni tänker komma och ungefär när, så att jag har lite koll på hur många det blir och när man kan räkna med att ha tillräckligt med folk för vissa spel.

Allergivarning: jag har katt (som förutom söker en gästplats under två veckor i juni - nån som känner sig villig?)
Korpen said:
Ok, mina påskplaner med familjen är inte gjorda, men misstänker att jag kommer kunna dyka upp. :)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,476
Location
Helsingborg
Jag antar att jag kan sova över?

Jag tar med This Is Pulp, Thrice och Kagematsu. Jag kanske snor med mig lite speltestmaterial också.
gizmo said:
Jo kan du. Vet inte än vad jag har på lördagen och hur tidigt, men sova över kan du iaf, det kan bara hända att du inte kan sova ut extremt länge.
Och: vad kul att du kommer upp! (Som det brukar gå kommer du ihåg att ta med din kvarglömda låda och glömmer sen kvar nåt annat istället)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Tyvärr kan jag inte :( Ska jag höra med Danne och Mackan (grabbarna som var med på förr söderflummet)?
gizmo said:
Klart, varför inte, gör det!
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
Jag kommer! Är det något speciellt värden vill att man ska fixa eller ta med sig?
gizmo said:
Bra! Det du vill spela, dricka och äta, helt enkelt. Det kommer finnas lite spel, lite vin, kaffe, och lite ätbart här också, så man måste inte ta med nånting alls egentligen, men man får såklart om man har lust på nåt speciellt.

Jag skickar pm med adress osv till de som skriver här att de behöver det.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Ja, jag kan behöva en vägbeskrivning.

Den förra jag fick är på gamla forumet, tror jag.


Tar med något i spelväg och något i matväg. Vi får se vad det blir...
gizmo said:
Har skickat pm, första gången jag testar det på nya forumet. Hojta om det inte funkade.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Instämmer.

Och nästa gång ska jag läsa reglerna noggrannare för eventuella historiskt korrekta brädspel... :emb:
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Gärna igen kan jag bara säga.
Jättenöjd över att det blev två grupper parallelt och att jag fick spela rollspel, med Indierumskänsla.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Sjukt trist att missa :(

Fast besluten att ta igen detta börjar jag planera Flumspel i Roslagen; story games + grillfest. Frågan är om jag kan övertala Stockholmslirarna att masa sig ut i spenaten?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
gizmo;n14060 said:
Det låter ju helt lysande :)
Gött, åtminstone en! Har ett gäng Norrtälje-minions som säkert hakar på, plus ovan nämnda Danne och Mackan. Det får bli att smälla upp lajvpavilliongen i trädgården så kan vi lira utomhus! Beroende på ambitionsnivå har jag även ett bastutält, men det kanske är overkill...
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
Stort tack till gizmo för initiativet, jag hade det fantastiskt trevligt! Och stort tack för allt bröd, fika och allt annat som det bjöds på, 10/10 för värdskapet (som alltid)! :)
gizmo said:
Det är vi som får tacka för den unika upplevelsen av att smaka dammråtta piroger :)
 
Top