Nekromanti GothCon behöver spelledare!

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Hjälp GothCon för det är mycket roligt att spelleda, har nu gjort det på 3 eller 4 konvent :gremtongue: och det ger så oerhört mycket. Att få träffa en helt ny spelargrupp och verkligen gör sitt allt för att de och jag skall ha roliga 5 timmar. Själv skall jag spelleda Fem och Slottsmysteriet (Mycket bra scenario, Krille :gremlaugh: ) samt Vägen Hem.
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
Även jag ska spelleda fem och slottsmysteriet, och håller med, mkt bra scenario! kommer bli jäkligt kul.

Se nu till att anmälla er till att spelleda :gremwink:
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
får man välja vad man vill spelleda? Om det bara är ointressanta äventyr som saknar spelledare så passar jag.
kommer man att få äventyren i posten i god tid innan?
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Hmmm skulle gärna vilja men detta är mitt första gothcon så jag väntar nog tills nästa gång :gremcrazy:
 

boloch

Veteran
Joined
2 Mar 2005
Messages
12
Location
Göteborg
Vad jag sett fattas det spelledare till de flesta scenarion, på vissa pass, och jag skulle tro att de flesta arrangörer skulle bli glatt överraskade om de fick förfrågningar om det fanns SL-plats över till just deras scenario.

[shameless plug]
För egen del saknar vi ett par spelledare till "En pakt av ånga" för pass 2 och 7.
[/shameless plug]

Dessutom råkar vi ha någon spelledare över(?) på pass 5 så i skrivande stund hör vi oss för om vi kan hitta ett scenario som behöver en fadder just pass 5.

Jag kan tyvärr inte svara på när man får scenariona skickade till sig av GC men för egen del distribuerar vi ut scenariona som PDF via epost i väntan på att GC ska skicka ut hardcopyvarianten.

Skulle man vilja skicka fadderförgfrågan till oss går det bra på lexidor@telia.com, samma adress går givetvis bra om man önskar agera värd för en Preussisk bal, 1867. Ånga är sexigt, allt annat är lögn.

/Kurragömmaklubben Kamouflage
 

Schnoogie

Veteran
Joined
10 Mar 2005
Messages
16
Location
Helsingfors (Göteborg)
Man får välja bland de som vi har ont om spelledare till, så lite val har man. Men det gäller som alltid först till kvarn. Dessutom är ALLA scenarion bra i år, så det är inget problem :gremsmile:

Man får äventyren på posten i nästa vecka och elektroniskt bums om man vill.

.åsa
 

Schnoogie

Veteran
Joined
10 Mar 2005
Messages
16
Location
Helsingfors (Göteborg)
Men det är lite det som är problemet med årets GothCon. Alla gamla rollspelarrävar har gått i idé, så vi behöver nytt blod, nya tag nytt allt :gremsmile:.

Om det känns osäkert så kan du ju välja att spelleda ett pass bara, och i slutet på konventet när du har hunnit spela och kolla läget lite.

Min erfarenhet är att det är de "nya" spelledarna som ofta är bäst eftersom de anstränger sig extra hårt att göra ett bra jobb ;D
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Njaa, jag tackar för att du tror på mig men jag har inte kört så många rollspel även om jag lirat ett tag nu.
Bara kört med nära vänner så det blir lätt att vi skippat regler och liknande...

Som sagt, nästa gång!
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
Um, jag tror oftast det blir så på många scenarier som har regler att man inte spelar med dem särskillt mkt, och det finns många friformsscenarier, så det där med regler... du behöver inte vara allkunnande, lovar.

Johan - friformsget
ska dock spelleda västmark, med regler!
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Hmm, i så fall skulle det var om det fanns något Eon äventyr, det såg jag dock inget på hemsidan...
Men även om det fanns det skulle det vara ytterst tveksamt...
 

Schnoogie

Veteran
Joined
10 Mar 2005
Messages
16
Location
Helsingfors (Göteborg)
Hej!

Jag heter Åsa Roos och är en del av rollspelsgruppen på GothCon XXIX. Vi har ont om spelledare i år, och behöver hjälp från alla håll och kanter. Är du kanske intresserad av att hjälpa oss?

Om så är fallet så kontakta rollspelsgruppen på rollspel@gothcon.se så snabbt som möjligt för att få mer information.

Om du ställer upp så får du ett GothCon Meal per spellett pass. GothCon Mealet består av en summa pengar du kan plocka varor ur kiosken för. Dessutom får du inträdet tillbaka om du spelleder tre pass för oss. Ett pass ger 25% tillbaka och två 50%. Om du vill spela och spelleder tre pass är det alltså fritt fram. Spelleder du dessutom tre pass får du en übersnygg t-shirt.

mvh

.åsa - rollspelsgruppen GothCon XXIX
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
När: Påskhelgen, 25-27 mars 2005
Var: Hvitfeldtska gymnasiet, centrala Göteborg
Varför: Ett GothCon är alltid ett gott Con.

Ryckt från deras hemsida...
Jag vet inte om de kan garantera dig tre sessioner, det beror helt på om arrangemanget du anmäller dig till har tillräckligt med spelledare och så, men detta kan man få ur de som håller om det, bara maila dem och fråga snällt om man kan få spelleda, så kan de säkert hitta plats åt dig.

och du får spelleda så många pass du vill förutom 8 för det finns bara sju :gremwink:
 
Top