GothCon 2020 INSTÄLLT!

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Frågan jag börjar ställa mig är.... blir det ens något konvent 2021?
Håller nog med ovanstående talare - med tanke på mer framförhållning och ett års erfarenhet från andra håll lär det nog bli ett konvent digitalt. Kunde Medeltidsveckan kan nog GothCon.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,279
Jag har blivit lite rådfrågad av staben om olika lösningar och det jag kan säga är att det ska bli ett konvent 2021, men vad för skepnad det tar återstår att se.

Och som nämndes ovan har ju ett år av vana gett oss mycket mer kött på benen hur det kan läggas upp.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Jag har blivit lite rådfrågad av staben om olika lösningar och det jag kan säga är att det ska bli ett konvent 2021, men vad för skepnad det tar återstår att se.

Och som nämndes ovan har ju ett år av vana gett oss mycket mer kött på benen hur det kan läggas upp.
Jag är helt klart på att hjälpa till, om så bara genom att arra spel. Ska kasta iväg ett mejl till GothCon och se var man kan göra. Gött att höra att det blir något av i alla fall!
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,279
Jag är helt klart på att hjälpa till, om så bara genom att arra spel. Ska kasta iväg ett mejl till GothCon och se var man kan göra. Gött att höra att det blir något av i alla fall!
Jag tror dock du kan vänta lite – de lär ju gå ut med vad som sker och när de söker arrangörer när de själva vet hur allt blir!
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Jag hoppas verkligen att det blir ett GothCon 2021. Om Gothcon hittar godkända lösningar som gör att konventet kan genomföras så är det ju strålande. Med tanke på hur mycket annat som är öppet i Sverige där många personer samlas under en längre stund (restauranger, nattklubbar, gymnasieskolor, tåg mm) så borde det inte vara helt omöjligt att genomföra.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,189
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Alltså, vi hade precis släppt Neotech, projektet jag slitit med i tio år, jag brann av iver att få snacka om det, få visa upp det för folk i butiken, få spelleda det... att de ställde in Gothcon var en helt kolossal besvikelse för mig. Å andra sidan är corona-epidemin något av det mest Neotech:iga som kunde ha hänt, och har gett oss oändliga uppslag till scenarion... (ett är redan publicerat i Fenix 3-2020)
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
477
Location
Uppsala
För egen del håller jag tummarna för ett digitalt GothCon 2021. Finns ingen chans att komma iväg över påsken pga familj, men ett digitalt konvent vore en helt annan femma.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Jag hoppas nästan mer på inställt än på digitalt konvent. Senast körde vi ju HemCon via Discord istället för GothCon, och det var magiskt. Ett digitalt GothCon blir nog fräckt, men det blir nog inte bättre än HemCon var.
 
Top