Nekromanti [GothCon 2018] Spel-/konventsrapporter

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Jag har varit däckad av GothCon-pesten så sen uppdatering från mig. Det har varit ett aktivt GothCon med mångs saker som skedde både före och efter. För att punkta ned allt så kan det göras i följande punkter:

- Deltagit i en Poddinspelning med Vi Spelar Rollspel där många ur de svenska rollspelspoddarna deltog.
- Spelett ett mycket kaotiskt pass för Geekpodden av Bortom-scenariot Judassjälen. Resultatet kan höras här: http://geekpodden.se/archives/2195
- Varit presentatör på Fenixgalan. Läskigt, men roligt! Tack till Tove för frågan och Gunnar för stöden och peppen innan.
- Närvarade på Vi Spelar Rollspels fantastiska liveshow. Det har blivit en rolig tradition!
- Sammanstrålade med lag Omega där krank och Cecilia var med och skapade ett dramatiskt spelmöte som fick ett extremt filmiskt slut med en galen biljakt och ett självmord. Tack till alla!
- Haft nöjet att spelleda en god vän för första gången efter att känt honom mååånga år under nattpassen. Kändes bra trots att jag var extremt seg vid den tiden. Till nästa år dock så tror jag att jag får slåss för att inte få ett nattpass. Det blev lite för mycket med två pass i rad och en natt uppe på det. Jag är tydligen inte ung längre.
- Haft trevliga samtal med många fantastiska spelskapare och hängt med min trevliga medarrangör.
- Köpt på mig så mycket GothCon-loot att jag fick svårt att få med det hem.
- Äta middag med min underbara spelgrupp som var där och spelade saker.
- Hjälpa Tina och Jörgen med Mylingbutiken.
- Spelat in podd med Svartviken Rollspelspodd. Crazy fun.

Överlag ett mycket fantastiskt GothCon!
 
Top