Nekromanti GothCon 2011

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
God eftermiddag.

Förra påsken var jag för första gången spelledare på ett konvent, närmare bestämt GothCon XXXIV. På det stora hela var det skitkul, och jag undrar nu om någon vet vad som kan komma att arrangeras nästa år, då jag gärna vill spelleda igen. Jag har nämligen mest erfarenhet av Eon och Noir, så om inget av dessa kommer att arrangeras vill jag ha lite tid på mig att sätta mig in i andra spels system och fluff.

Ja, och om det redan finns en tråd om detta skulle jag uppskatta en knuff i rätt riktning. Jag och sökfunktionen är inte särskilt bra vänner...

Tack på förhand!

//Weilyn
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,889
Location
Nordnordost
Indierummet är spikat. Jag tror Arvid AC skulle köra något bredvidarr med Apocalypse World också.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,256
Location
Örebro
Jag har tyvärr inget koll på om Eon eller Noir kommer arrangeras, men jag kommer att vara där med Bortom som vanligt - i år utan några speciella gimmicks dock. Vi fokuserar 2011 på en tät, sammanhållen historia, kryddat med lite karaktärsrelationsdramatik. Scenariot heter Anakronismer och beskrivningen till foldern var följande:

Anakronismer är en berättelse om fyra personer i den brittiska staden Rustoncrowe. Från en till synes normal vardag blir karaktärerna snart indragna i en härva som börjar 2011, men som även utspelar sig under 1922. Det är en berättelse som låter spelarna uppleva båda åren med samma karaktärer, utan att vara helt säkra på var de kommer hamna i slutänden.
Du kan ladda ned Bortoms regelbok i en något bantad format om du vill veta mer om spelet. Eller så kan du läsa lite mer om spelet här.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,858
Location
Stockholm
Ubereil said:
När vi ändå snackar GothCon 2011, när är det?
Alltid helgen närmast efter den ecklesiastiska fullmåne som infaller på eller efter 21 mars. Duh!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,256
Location
Örebro
För att förtydliga vad Dante sa: det är alltid under påsken, så när påsken är så är GothCon. Ibland tidigt i mars, i andra fall sena april. :gremwink:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,858
Location
Stockholm
Endyamon said:
För att förtydliga vad Dante sa: det är alltid under påsken, så när påsken är så är GothCon. Ibland tidigt i mars, i andra fall sena april. :gremwink:
Njaäej …

Påskdagen kan infalla tidigast 22 mars och senast 27 april, så »tidigt i mars« vill jag inte riktigt gå med på.

Nästa års Gothcon är hur som helst från 22 till 24 april (långfredag t.o.m. påskdagen), ty påsken infaller sent.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Lite intresserad av att jobba för Indierummet i år. Om jag behövs/det finns plats.

Hm, det kan jag ha sagt förut.

I vilket fall LÄR jag oavsett finnas på Indierummet typ 75% av tiden när jag inte sover, snacka med wrnu:are och andra och kanske, kanske försöka skriva en respektabel bit av ett av mina tre projekt - förhoppningsvis Cydonia (då det skulle innebära att jag var färdig med Äventyrssommar).
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,256
Location
Örebro
Dante said:
Påskdagen kan infalla tidigast 22 mars och senast 27 april, så »tidigt i mars« vill jag inte riktigt gå med på.
Ja, du har förstås helt rätt. Jag säger inte emot.
 

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Spelade bortom förra året, och året innan dess (tror jag..).

Asballt spel, jag är fetpå!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Med lite tur sitter jag där med Revolver-betan och bjuder upp till buddy-copspel. Iaf en dag, eller en halv.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Måns said:
Med lite tur sitter jag där med Revolver-betan och bjuder upp till buddy-copspel. Iaf en dag, eller en halv.
Jag tjingar en plats direkt! Jag har ju Revolver som ett av mina topp 5 ospelade spel i Story Games-tråden om just sådana. :gremwink:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,256
Location
Örebro
Weilyn said:
Spelade bortom förra året, och året innan dess (tror jag..).

Asballt spel, jag är fetpå!
Trevligt att du gillade det. Förra året hade vi som sagt var ett litet experiment då alla fick en unik karaktär och kunde få spela två, vitt skilda berättelser. Det var ett roligt experiment, men som nästan knäckte mig helt (2 berättelser färdiga, över 60 karaktärer gjorda). Tyvärr lyckades inte den personliga kopplingen mellan karaktärerna och berättelserna bli tillräckligt ihoplänkande som jag hoppades kunna göra.

På så sätt är det skönt att i år fokusera på fyra karaktärer som är knutna och har funktioner i berättelsen. Att känna att de hänger ihop är väldigt befriande. Storys är vad jag gillar att göra, så det känns skönt att fokusera på det i år. :gremsmile:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,193
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag och The_Gorger kommer arrangera "De skeppsbrutna vid världens ände", nån sorts äventyrs/intriggrej som kretsar runt ett inbördeskrig på Påskön under förkolonial tid.

Regelsystemet är Solar System, som är ganska lätt att lära sig. Vi är alltid intresserade av spelledare, och kommer göra allt vi kan för att hjälpa dem att göra scenariot awesome.

Det verkar osannolikt att Neogames kommer arrangera något Eonscenario - jag ombads fixa ett, men var redan uppbunden med Påskö-stuffet. Hur det är med Noir och inofficiella Eon-scenarier har jag ingen aning om.

- Ymir, upplyser
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Jag tror jag ska ta mig i kragen och våga spelleda för indierummet på riktigt i år. Jag är en stor pojke nu.

(Nu är jag ju till och med gamma l nog att gå på gothcon-puben innan)...
 
Top