Nekromanti Gotham City: Drag 5 - tar slut Måndag, 21:00

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
"Johoohno! Johoohno!" skallade pöbeln, och de var nästan helt eniga denna gång. Alla samlades de runt Johoohno i en ring.

En galning gick fram och slog ut med armarna:

"Ge upp långfärdsskidåkning - för du kan fan inte stava//
du fick Coffe-Kanon att låta som en haubitz med java//
Nu krånglar du å påstår att vi fått en croc på kroken?//
Den enda "krock" du har är den mellan mitt blyrör och snoken!//"

...och så gav han honom en rejäl smocka i ansiktet. Blod strömmade ut ur masken, men det tog brottslingarna ingen notis om, utan en ny galning stegade fram:

"Vi skall alla ge dig klappar - hårda klappar som en keff jul//
Tänkte tipsa om stavningskontrollen, men du kan inte stava till F7//
Tänkte banka in lite sans i dig - börjar med järnhammar'n//
En gåta om ditt öde: sex bokstäver, hänger i klädkammar'n//"

Sedan slog han ett slag på varelsens knäskålar och lade en hängsnara runt dennes hals. "Gal... Galjen?" frustade det stackars missfostret.

En tredje person strosade fram, flinade brett, och sippade på ett glas.

"Jag sippar Stella-dryck, men skippar snälla trick//
Vi kommer öppna din bukhåla med ett estrella-ryck//
Och när du hänger och dinglar kommer jag ha ditt likansikte//
som ständig måltavla för att ställa in mitt kikarsikte!//"

Sedan lyfte de upp styggelsen på en hängningsanordning och lät hans nacke brytas med ett högljutt knakande, innan denne skar upp magen på honom och lät inälvorna bubbla ut likt en vulva proppfylld med pasta carbonara.

"Dude, är det bara jag som tycker det är konstigt att vi började rappa alldeles nyss?" undrade någon, men de andra var mer intresserade att få se vem det var som hade gömt sig under masken.

Det visade sig vara Killer Croc - brottslingen.

Besviket suckade de inför denna uppenbarelse, men i nästa sekund - nästan som om det hade blivit ett återkommande tema för kvällen - så pekade någon mot ett hörn och utbrast "titta där! Någon ligger där!"

Det var kroppen tillhörande den som hade varit utklädd till Orfeus. På ansiktsmasken såg de märket efter en hård smäll. Någon hjälte hade lyckats knocka honom i all uppståndelse.

De lyfte på masken och fann att den som låg därunder var ingen annan än Ventriloquist - brottslingen.

Detta var inte goda nyheter, men ändå började någon att fnittra bakom dem. Det var han som var utklädd till Andersson. Han skrattade som besatt, och kunde inte hejda sig på något sätt. Vad var det med honom?

"Det här kan bara betyda en sak," sade de alla, nästan i mun på varandra.
"Han har drabbats av skrattgas," sade en annan.
"Vilket betyder..." fortsatte en tredje, innan de alla gjorde en konstpaus.
"...att Jokern gömmer sig ibland oss!"

---

Ja, en tredje fraktion har uppenbarat sig. Det här är vad ni omedelbart får lära er om skrattgasen och om Jokerns fraktion:

Jokerns lag kan varje drag smitta en spelare med skrattgas. Denna spelare dör inte, den går inte över till Jokerns lag, den förlorar inga förmågor, och den får inte veta om att den blivit smittad. Det enda som händer är att den antecknas vara smittad. Efter exakt två drag (Andersson blev alltså smittad i slutet på drag 2) så meddelas det dessutom att personen börjat fnittra.

Jokerns lag vinner om Jokern själv lever, samt om alla övriga levande spelare antingen är smittade med skrattgasen (oavsett om de börjat fnittra eller ej) eller om de tillhör Jokerns lag.

---

Lycka till, kära spelare.
Vi tackar Johoohno och Orfeus för deras deltagande. I vanlig ordning kan ni få skriva något litet generellt "bah!"-meddelande, för att säga adjö. Jag hoppas att jag inte behöver skriva något om vad ni inte får säga i detta meddelande. Stort tack för er medverkan.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Jaha, ännu mer krångel? Det här partiet blir mer förvirrande hela tiden...

Har jag räknat rätt, om jag säger att vi just nu är tolv personer kvar i rummet? Vi har dödat en hjälte, och att tre skurkar har dödats av oss via lynchning, och tre skurkar har dödats av Batman och hans anhang...

Om jag inte har helt fel, så borde den nya fraktionen just nu ha två smittade. Den som blev smittad med skrattgas runda ett måste ha varit en av de som gick åt, om man får tro Risings info om hur lång tid den tar på sig att verka.

Har vi någon ny info från siare eller liknande?

//Krank som är förvirrad och vill försöka skaffa överblick av läget
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Jaha

Så vi har alltså ett fnitterlag också... här är det ganska enkel matematik som behöver göras för när vi ska vara rädda för att jokern vinner. Den som smittades drag ett har alltså redan dött, sen smittades andersson dag två, någon drag tre och någon inatt. Det kan alltså som mest finnas 3+#spelare i jokerns lag, eftersom det än så länge är långt ifrån att vara alla spelare så behöver vi inte ta särskilt mycket hänsyn till det här nya laget. Enda hänsynen vi behöver ta är att även någon siad som skurk skulle kunna vara jokern, och sen när det börjar bli risk för att jokern vinner så kanske man i ett nödläge behöver vända blicken mot dom som fnittrar (kan ju fortfarande vara hjältar även om dom inte är jokrar) för att inte riskera ge segern dit.

Det var väl nåt sånt här man hade kunnat vänta sig förövrigt. Sen måste jag tyvärr skämmas och erkänna att jag glömde bort min specialförmåga igår... fredagkvällar var nog inte en så himlans bra dag att ha drag på kanske, så jag har tyvärr inte hittat någon kvinna (eller man) inatt.

Innan det kommer fler inlägg så vill jag helst att andersson först berättar vem han siat på. (I vanliga fall brukar jag vilja spela tvärtom men eftersom andresson själv är i skottljuset så tror jag mer på den här varianten nu).

Jag tycker förövrigt att hjältarna fortsätter att döda jävligt konstigt, hade rising varit en spelare så hade han hängt nu, för det här är vad jag skulle kalla rising-kills, så, ni som känner varandra vilken spelare tänker mest som rising?
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
All Right.

Se nu till att hämnas mig, är ni snälla!
(företrädesvis genom att blanda offervinet med färskt hjälteblod!)

Ser fram emot att följa era framgångar!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Efter exakt två drag (Andersson blev alltså smittad i slutet på drag 2) så meddelas det dessutom att personen börjat fnittra.
Nu räknar jag som en kratta, men antingen smittades ingen under drag 1, eller så blev han bonkad.

Jag är ganska ställd just nu...

Det kan inte vara så enkelt att Lindenius (som verkat vara Harley Quinn) är på Jokerns lag... det är till och med så att det fritar Lindenius om han är Quinn. Det är nog antagligen så att ingen är på Jokerns sida utom Jokern själv. Det räcker och blir över, ska gudarna veta.

...om inte "Jokerns lag" är Quinn utan sin pudding. >_<

Fan, nu är jag tillbaka på ruta ett och fattar noll...

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Mea culpa

OK - Mr J jobbar då antagligen ensam. Och låtsas vara någon annan, troligtvis.

(Finns det någon som inte sagt vem de är? Björn?)

Erik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Re: Dikt och förbannad lögn

Läget med krank kan jag inte bedöma just nu, det mesta tyder på att han är skurk.
Då är det väl solklart - Av de tre du ser i "hjältebåset" så vill du tydligen lyncha Arvidos, Andersson tror du är riktig siare, och mig är du osäker på - dåså - lyncha arvidos, se till så att någon siar mig, och vänta och se hur Andersson beter sig.

Hur hänger förresten ditt placerande av Andersson i hjältebåset samman med att du tror att han är den riktige siaren? Förklara gärna för en stackars huvudvärkstyngd stackare.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Re: Mea culpa

(Finns det någon som inte sagt vem de är? Björn?)
Mycket riktigt, Björn är den ende som inte gått ut med sin identitet ännu. Min tanke är däremot att Björn tycks vilja skydda sin kraft än att han skulle vara hjälte - vid det här laget har alla avslöjat sig, så om Björn vore hjälte så vore det en smal sak att helt enkelt ta ett slumpvist utvalt namn ur den långa listan med Batmanskurkar, och posera. Björns långa tystnad är nog det som friar honom i mina ögon. Om inte även det är ett trick, såklart.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Re: Björn är väll Catwoman (071015 00:03) (NT)

Har du inläggsnummer? Gör det mycket lättare att hitta. Det avslöjandet har jag isåfall helt missat.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Lag Joker

Det finns en spelare som öppet skrivit att han är medlem i lag joker. Betyder detta att han är clear eller att han är busted? Jag skulle nog gissa mer på det första, fast det är ändå lite skumt att han har varit så besatt.


<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="001">/images/hr.gif</td></tr></table>
Om något så är ju Jokern förstås med som seriemördaren! Marcos fniss gör mig lite misstänksam, men "sötnos"? Han är nog Harley Quinn.

Det kan förstås hända att hon vet var Jokern är om man pressar henne lite. - Arvidos 1
Pojkar pojkar. Än är det väl lite tidigt att brösta upp er så. Ni måste lära er tänka med hjärnan. Inte… batongen. Låt oss inte oroa oss för jokern, han går ändå inte att upptäcka – antar jag. Själv är jag mer intresserad av att få den där fladderpojken vingklippt.
Jag lägger gärna min röst tillsammans med den som lyckas övertyga mig om vilken fjäderskrud rödhaken gömmer sig bakom. - Lindenius
Inte för att jag är rädd för att bli lynchmobbad. Jokern kommer ändå att komma till min undsättning om så skulle ske. Däremot skulle det vara skönt om någo stor och stark muskelskurk skulle var gentil nog att beskydda mig en stund. - Lindenius
Va, hur vågar du din… din… din…
Jag har alltid varit lojal till Jokern.

*kastar en bjällra på Magoo* - Lindenius
Just det! Hur lå IQ nån får ha för att anklaga mig är förskräckligt. Ska det vara så här, så kommer jag skvallra för min egen Joker-pudding. Och då kommer det bli mos av er… Om jag bara visste var han gömmer sig… - Lindenius
Och utom Penguin, Catwoman och Riddler kan nästan alla i Batmans skurkgalleri klassas som galna mördare. Om någon påstår sig vara Joker, Zsasz eller Tally Man är det mer dags att bli orolig... - Nightowl
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
ja, jag är catwoman

inlägg: 1048542
om jag visste hur man länkade så skulle jag göra det, men det är för high-tech för mig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Re: Dikt och förbannad lögn

Hans närmaste spådom kommer i mina ögon helt klart flytta honom där ifrån.
Jo. Om han får överleva, vill säga. Och nu förstår jag hur du tänker...
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Ok, du har spelat bra

Tyvärr gäller ju detta oavsett vilket lag du är på. Men du är alltså en supersiare som inte bara kan se om någon är hjälte men även om någon har en annan specialroll? Låter ju onekligen som en ganska användbar roll. Skulle vi verkligen ha fått en supersiare, en dubbelsiare (anderså) en vanlig siare (andersson) och en paranoid siare? Ja, jag antar att det är fullt möjligt, men då måste vi också tänka på att det antagligen är lika fett med specialförmågor på andra sidan. Nu har jag ju min teori om att andresås paket faktiskt visar rätt så jag tror inte du är hjälte... joker däremot, där har vi en roll som enbart tjänar på att spela högprofil eftersom om han styr och får folk med sig så behöver han ändå inte vara rädd för att bli siad! Han har dessutom inget att förlora på att vara väldigt aktiv, och ärlig i sina försök att plocka ut hjältarna, så länge han lever så är det ju lugnt för honom och han är ju inte hjälte.

Så jag tänker ge dig ytterligare lite tid, vi kan ta hjältarna först tillsammans, men sen står du absolut högst upp på min joker lista.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Re: ja, jag är catwoman

Ah, dåså. Duger för mig.

(jag vill också veta hur man länkar till specifika inlägg, sådär snyggt att man när man klickar på länken bara får upp just det inlägget, trots att man vanligen kör platt visning)
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Lag Joker (Röst)

Det finns en spelare som öppet skrivit att han är medlem i lag joker. Betyder detta att han är clear eller att han är busted? Jag skulle nog gissa mer på det första, fast det är ändå lite skumt att han har varit så besatt.
Ja, där fick jag för att jag tog reda på lite om min karaktär och försökte rollspela lite den första dagen. Jag har så klart inte haft någon som helst aning om något jokerlag. Faktum är att jag aldrig får veta någonting för jag har en SKETANS TRÅKIG KARAKTÄR som inte kan göra ETT ENDA FÖRBANNADE DUGG!!! :gremmad:

Jag nominerar därför mig själv.

Röst: Lindenius
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Re: Lag Joker (Röst)

Faktum är att jag aldrig får veta någonting för jag har en SKETANS TRÅKIG KARAKTÄR som inte kan göra ETT ENDA FÖRBANNADE DUGG!!!
Välkommen i klubben för folk utan förmågor, isåfall. Vi är minoritet, men vi kan fortfarande agera, fundera, konspirera och rösta (eller borde jag ha skrivit "votera" för att det skulle passa in?).
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Lag Joker (Röst)

Vi vinner absolut ingenting på att rösta på mig. Särskilt eftersom det inte verkar finnas någon utsaga som står i direkt konflikt med mig och som skulle kunna klargöra huruvida någon karaktär ljuger eller ej.

Jag ville bara känna mig riktigt usel ett tag, för att jag har så lam karaktär. Jag lägger en bättre röst i kväll eller i morgon när vi fått reda på mer fakta.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Det här då?

Rising said:
Vid ett hörn hittade de den livlösa kroppen maskerad som Vicotnik. Men något var annorlunda med den här kroppen. Den var inte utknockad på det tradtionella hjältesättet, utan såg snarare härjad ut, såsom plågad av köttätande parasiter och uppsvullen likt en enda stor, missfärgad abscess.
Har jag för taskig koll på Batman-universat för att förstå vad som menas med ovan?

Nu i och med att Jokerfalangen har avslöjats tycker jag att vi ska läsa jävligt noga hur Rising beskriver allting. Det verkar finnas minst en ledtråd per mening.

Sedan...nu måste åtminstone jag göra en lista bara för att åtminstone på skisstadiet, få klart för mig vem som borde vara vem.

Jag tror just nu att någon av de allra hårdaste forumiterna har fått rollen Jokern.

Varför? Jo, för Rising skulle inte slumpa ut den. Dessutom verkar det som att Rising vill hjälpa oss skurkar. Men vem skulle kunna axla ansvaret att spela Jokern?
Jo, någon som Rising litar på. Någon som Rising känner fixar att hantera rollen Jokern på ett bra sätt.

En sak är klar- med de kraven fick inte jag bli Jokern...
/Basse
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Om det inte...

...är så att någon har fått byta roll mitt under spelet?

Jag misstänker det. Någon har fått börja spela som Jokern för att hjälpa oss andra att knäcka hjältarna, men med den inbyggda svårigheten att de samtidigt kan försvåra för oss om vi inte snabbt hittar dem.

Jag skulle gärna se att man siade "Kärntruppen"/"Herr Nils sphere of trust"/"Blöjklubben"/You name it... för att se om de fortfarande är de som de utgav sig för att vara.

Alltså:

Lindenius
Herr Nils
Björn den Gode

De är misstänkta. Av flera anledningar.

/Basse
 
Top