Nekromanti Goooooaaaaal!

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Ja! Äntligen! Och vilken öppning, 4-2 och den målrikaste inledningsmatchen genom tiderna. Tre riktigt snygga mål från Tysklands sida, gladoffensiv och skitdålig defensiv. Japp, det är förkrossande nog så att jag kommer att följa Värdsmästerskapen i fotboll under den närmsta månaden med manisk nördighet. Jag tycker att fotboll är jätteengagerande, charmerande, roligt, intressant och underhållande. Jag har själv spelat och varit riktigt duktig och trots att jag nu slutat (fem träningar i veckan + match är för mycket, tycker jag), så är det lika roligt nu som då att titta på fotboll. Fan, alltså, fest i en månad.

Har ni fest eller?

-Hjalle, Sverige ryker förvisso mot Argentina i kvarten. Ja jävlar.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Har ni fest eller?

Ja. Jag fattar inget av sport egentligen, men just fotboll har jag av någon anledning följt någorlunda vettigt genom åren. Dock tror jag inte att vi går vidare från vår grupp.

Men visst, myspys. Fuzzball! Å så är man ledig från plugget också (avslutning hade vi igår, Sara i söt sommarklänning, vemodigt avsked). Så, visst... Öh, det är ju kul.

Jag läste i tidningen att man hade kört VM på något fotbollsspel på playstation, och enligt det så vann Tjeckien mot Brasilien i finalen. Sverige kom inte ens ur sin grupp (varken i deras eller min estimering, alltså).

Det vore ägigt som fan om hela VM:et utspelades precis som det blev i datorspelet.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Men var är brudarna?

Jag kollade på öppningsmatchen med lagom mängd entusiasm. Fast den var ju riktigt underhållande. Tror TV:n kommer stå på mycket i sommar även om jag tenderar att surfa samtidigt som jag kollar (datorn och tv:n är grannar hos mig). Det jobbiga är att vi har företagsparty samtidigt som Sverige ska spela mot Paraguay. Lurigt.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Men var är brudarna?

Det jobbiga är att vi har företagsparty samtidigt som Sverige ska spela mot Paraguay. Lurigt.
Om ert företag inte säljer typ stickade tröjor, vegetariska förrätter eller mensblod på flaska, så betyder det att du knappast kommer vara den ende med en y-kromosom på festen. Vilket betyder att ni på något vis kommer slå ihop dessa båda aktiviteter. Typ; karlarna kollar in matchen på någons mobil, eller whatever. Så, sluta gnäll som ett hysteriskt fruntimmer, och ba' chilla. Du kommer inte missa matchen.

Tänk "snus", muchacho, och skaffa lite ballar.

Yeah, jag tror jag har bemästrat fotbollslingon nu. Det är en attitydfråga.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Jag sitter klistrad. Jag menar, Polen-Ecuador, hur kan man missa något sådant? :gremwink:
Ångrar bara att jag inte tog ut min semester redan f o m måndag, utan veckan därpå...

/Erik, fotbollsnörd
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Re: Men var är brudarna?

Exakt. Vi har också företagskväll då, med inbjudna kunder. För att titta på fotboll.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Grillfest

Så, sluta gnäll som ett hysteriskt fruntimmer, och ba' chilla.

Sådär talar ingen till mig... uppe i en anledning att döda Rising. :gremsmile:

Vi ska grilla iaf, det är allt jag vet. Ska grilla två dagar i rad förresten. Svenskar är fan galna i att grilla. Jag är glad om jag slipper vara ansvarig för någonting bara. :gremgrin:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag bryr mig faktiskt inte om hur det går. Visst, det hade varit kul om Sverige vann VM, och det är rätt OK att glo på som tidsfördriv (alltid kul att se på personer som är duktiga på det de gör) men jag skulle aldrig låta det få den signifikans som somliga låter det få.

4-2-målet var för övrigt sjuuukt snyggt.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
X#&*@!

Det som gör mig arg - inte bara irriterad utan arg - är att SVT dagen FÖRE själva spelandet började plockade bort ordinarie program för en djävla uppesittarkväll.

/Pom - svor för första gången någonsin på ett forum. :gremmad:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Jävlar i byxan!

"svor"

Ja jävlar... :gremsmirk:

Nä, men ärligt talat så tycker jag att snackprogrammen runt omkring är löjligt omständliga, eller om det kanske är så att de snabbt kommer till sak men sen återupprepar det gång på gång. Det handlar alltid om samma saker och trots att fotboll är världens bästa sport så bryr jag mig inte ett jota om "Mellberg log på träningen i går", eller att "planet med extraläkaren Albert Frankenstein anlände klockan 06:58 - 'Flygresan gick bra', kommenterade han."

-Hjalle, tre matcher idag.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Nej

Nu är jag arg.

-Hjalle, övervägde att faktiskt visa sina känslor, men beslöt sig för att inte bekosta ett nytt tangentbord.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
!!!

!!!

Det finns inte tillräckligt många synonymer för KUUUUUUUUUUK!

//erik. dase, penis, snopp... etc!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jahaaa, är det fotbolls-VM nu...

Se på fasen, är det sådan där forboll nu då...
Måste nog säga at ja är ruggit ointreserad av att se 22 svettiga karar ränna efter en jäkla boll av läder..Roligare kan man hadet !

/ Johan K; som icke är intreserada v fotboll.
 
Top