Google/Samsung tror att jag är dansk

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
500
När jag med mobilen använder tal till text (vilket visst tillhandahålls av Google) i olika appar så får jag stavningstolkningar på danska, fast inte när jag skriver vanligt. När jag får reklamfilmer på YT i mobilen är de också på danska. Det här dök upp senaste veckan. Kan man åtgärda det? Mobilens språk är inställt på svenska, var hittar jag Googles?
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Hvis Google siger, at du er Dansk, er du Dansk.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
När jag med mobilen använder tal till text (vilket visst tillhandahålls av Google) i olika appar så får jag stavningstolkningar på danska, fast inte när jag skriver vanligt. När jag får reklamfilmer på YT i mobilen är de också på danska. Det här dök upp senaste veckan. Kan man åtgärda det? Mobilens språk är inställt på svenska, var hittar jag Googles?
Om du kollar under Inställningar -> Språk och Inmatning -> Språk, vilket står överst? För det är den som skall användas som standard.

Annars kan jag tänka mig att det är något spök med var telefonen rapporterar att du befinner dig (t.ex. om plats är avstängd, och den försöker utgå från vad abonnemanget rapporterar).
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
500
Det står bara svenska i såna fält på google å mobilen. Spök låter troligt.
 
Top